SiXxe Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 Hur står det till på hjärnkontoret nu? Ja, jag vet att LHC kom närmare men det är större "försprång" till FBK nu iaf. Jag oroar mig inte lika mycket för LHC som jag gör för FBK, faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 Hahahahaha, a just det ja, dom la sig inte, deras bästa spelare var skadade, idiot. Bra med en poäng idag iaf för MoDo. 6 spelare skadade och en poäng mot HV är bra! Jag skiter fullständigt i om några spelare var skadade eller inte. Ni har sponsornamn, det betyder att det inte finns någon känsla, inte någon passion eller någon kultur för laget. Nu är jag snäll som bara nämner erat sponsornamn, som är så tragiskt. Men jag kan ju nämna alla era 2 SM-guld också, eller vafan som helst, ja, jag kan till och med säga Haral Lückner, bara det kan få vem som helst att må dåligt. Dit jag vill komma är att anledningen till att ni lägger er är för att ni inte har någon passion, känsla eller kultur för hockeyn, ni ser det som marknadsföring för erat löjliga sponsornamn, och ni använder el-allergikern samt grobianen Lückner som någon slags ledare för erat nutida marknadsföringarbete. Det är vidrigt, och därför förekommer läggningsmatcher, vi kommer tyvärr få se det i år också. Jag är ingen idiot din vidriga idiotjävel. Jag påpekade bar att ditt vidriga lag lade sig några gånger i slutet av förra säsongen. Jag själv kan stå upp och säga att jag hoppas att DIF lägger sig några matcher i slutet, bara satt vidriga Mora förlorar på det. Men du tar ju åt dig din idiot, du lider av faktumet att ni faktiskt la er mot till exempel Mora i slutet av förra säsongen. ÄGD ÄGD ÄGD GDÄ ÄGD ÄGD ÄGD ÄGD ÄGD MODOMSJÖ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 Hahahahaha, a just det ja, dom la sig inte, deras bästa spelare var skadade, idiot. Ditt tvetydiga fanskap - eftersom att du påstår att ni klarat er så bra utan Timander och co. nu (och nu har ni ändå fler spelare skadade) så borde ni mycket väl ha kunnat presterat bättre det. Äckel, fyfan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Ditt tvetydiga fanskap - eftersom att du påstår att ni klarat er så bra utan Timander och co. nu (och nu har ni ändå fler spelare skadade) så borde ni mycket väl ha kunnat presterat bättre det. Äckel, fyfan. Jo, kanske det. Men visst, då var allt verkligen klart att MoDo skulle komma trea, kan väl varit så att spelarna inte brydde sig liiika mycket. Men det hade då fan inte skansen heller gjort! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Har ni hört att HV vann SM-guld 2008. Härligt inte sant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 29 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Har ni hört att HV vann SM-guld 2008. Härligt inte sant. Bleh, grundserien betyder ingenting. Det är i slutspelet det gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Har ni hört att HV vann SM-guld 2008. Härligt inte sant. Jag kommer gråta om dom vinner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 (redigerad) Har ni hört att HV vann SM-guld 2008. Härligt inte sant. Precis, grundserien betyder ingenting, det blir MoDo iår igen Edit: Yay, http://www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=3452&rows=5 Redigerad 29 februari, 2008 av SiXxe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Precis, grundserien betyder ingenting, det blir MoDo iår igen Edit: Yay, http://www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=3452&rows=5 Dream on. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Leksand förlorade inte en enda match hemma i Ejendals arena och är sedan länge klara för Kvalserien. Om vi räknar de lagen som det ser ut att bli: Luleå Brynäs Leksand Malmö Rögle Björklöven ...vilka hoppas/tror ni spelar elitserien nästa säsong? Kan ju ändras eftersom Elitserien inte är klar och det inte spelats play off i allsvenskan än, men ändå. Hoppas och tror Leksand klarar det detta år, de har ett mycket jämnare och starkare lag än förra året och seriens bästa målvaktspar, vilket kan bli avgörande. Skulle vara kul om Leksand och Brynäs drar längsta stråna, båda lagen kan inte hamna utanför i alla fall. En elitserie utan två så klassiska lag som Brynäs och Leksand vore illa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 29 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Leksand och Björklöven. Dom andra är för dåliga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Leksand och Björklöven. Dom andra är för dåliga Om det är två AS-lag tror jag snarare på Leksand oh Rögle, men det vore kul att se Löven i ES igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Leksand förlorade inte en enda match hemma i Ejendals arena och är sedan länge klara för Kvalserien. Om vi räknar de lagen som det ser ut att bli: Luleå Brynäs Leksand Malmö Rögle Björklöven ...vilka hoppas/tror ni spelar elitserien nästa säsong? Kan ju ändras eftersom Elitserien inte är klar och det inte spelats play off i allsvenskan än, men ändå. Hoppas och tror Leksand klarar det detta år, de har ett mycket jämnare och starkare lag än förra året och seriens bästa målvaktspar, vilket kan bli avgörande. Skulle vara kul om Leksand och Brynäs drar längsta stråna, båda lagen kan inte hamna utanför i alla fall. En elitserie utan två så klassiska lag som Brynäs och Leksand vore illa. Luleå? Jag tror att om dom hamnar i kvalserien tar ihop sig och visar vilket lag de är. Okej, inte bland ES bästa, men de har slagit topplagen ett par gånger/flera gånger de senaste åren och de har inget i HA att göra. Brynäs med sin formsvacka ser jag onekligen mörkt på. De har dock alltför bra spelare för att hamna i HA och jag kan absolut inte se dom där, men just nu ser jag att Luleå tar den platsen före Brynäs. Malmö? Bra spelarmateria, snart ny arena, men jag tror som alltid, de hamnar där överst, men missar platsen med minsta marginal som alltid. Leksand? Leksand har varit oerhört starkt och frågan är om dom verkligen har det som krävs för att återvända. Jag tror faktiskt på dom och skulle gärna se Leksands klack istället för t.ex Moras (Eller Luleås för den del). Rögle och Björklöven (Som jag inte tror vinner playoffen) har sisådär mellanbra lag med några bra spelare och jag tror precis som förra säsongen att Kenny Jönsson inte kan ta upp Rögle ensam. Så mitt sluttips blir Luleå och Leksand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Leksand förlorade inte en enda match hemma i Ejendals arena och är sedan länge klara för Kvalserien. Om vi räknar de lagen som det ser ut att bli: Luleå Brynäs Leksand Malmö Rögle Björklöven ...vilka hoppas/tror ni spelar elitserien nästa säsong? Kan ju ändras eftersom Elitserien inte är klar och det inte spelats play off i allsvenskan än, men ändå. Hoppas och tror Leksand klarar det detta år, de har ett mycket jämnare och starkare lag än förra året och seriens bästa målvaktspar, vilket kan bli avgörande. Skulle vara kul om Leksand och Brynäs drar längsta stråna, båda lagen kan inte hamna utanför i alla fall. En elitserie utan två så klassiska lag som Brynäs och Leksand vore illa. Faktiskt så hoppas jag att Växjö Lakers klarar sig upp till kvalserien. Dom har slått både Löven och Västerås iår så det är ingen omöjlighet i playoffen. Dock där kommer det ju ta stopp. Hade varit skitkul om dom kom till Elitserien för då blir det en jävla massa MoDomatcher att gå på . Dock, faktiskt, tror jag Brynäs åker ner. Det blir Leksand och Lule som klarar sig upp till Elitserien. Men visst, Brynäs har spelarmaterialet att klara kvalet jääävligt lätt, men dom är i en grym svacka nu. Så tyvärr får vi nog klara oss utan ett riktigt klassiskt lag i Elitserien nästa år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2008 Vilka dåliga jävla vaktmästare vi har. Seriöst. Borra sönder kylaggregatet sådär Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 1 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2008 ...och i Skellefteå går brandlarmet så att matchen blir framskjuten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 1 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2008 Vilken tur att man inte köpte biljetter till bockeyn idag då. Jävla märkligt, måste varit en SoAik:are som borrat i isen och flummat runt. Miljardarenan Globen som kostar miljoner att spela på gör mycket bra reklam för sig. Pinsama arena. Angående kvalserien så tror jag först och främst inte Luleå hamnar där, jag tror på Mora. Sedan vill jag att Leksand och Brynäs ska gå upp igen. Brynäs för att det bara tar ungefär 1 och en halvtimme att åka dit och det betyder att det inte är så sega bortamatcher. Sen är det alltid kul att möta Brynäs hemma för då kommer det alltid mycket brynäsare som bor i Stockholm. Ett kul drag med andra ord. Leksand vill jag också, dom är alltid så jävla kassa i Elitserien så kommer bli många vinster mot det skitlaget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2008 Får hoppas på ersättning av Globenarenorna för att deras tattare till vaktmästare tvingar hem publiken som har betalat... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2008 (redigerad) Tusen tack för slutspelsplatsen Linköping! Dock är jag JÄVLIGT bekymersam... hur i helvete ska grabbarna orka med match imorgon 20.00 - resa till Luleå - spela match 19.00... Det går säkert. Redigerad 1 mars, 2008 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 Tusen tack för slutspelsplatsen Linköping! Dock är jag JÄVLIGT bekymersam... hur i helvete ska grabbarna orka med match imorgon 20.00 - resa till Luleå - spela match 19.00... Det går säkert. Det är nu spelarna ska bevisa att man är dom här järnkaminerna som vi sjunger om att dom ska vara i varje match. Tycker det här är lysande. Mora är bedrövliga, dom kommer förlora alla matcher som är kvar. Vi vinner ganska komfortabelt mot Brynäs ikväll, vi torskar mot Luleå imorgon (vilket är bra för då närmar dom sig Mora). Sedan spöar vi Linköping och Färjestad, då får vi 9 poäng till alltså, hamnar 5:a och får möta MoDomsjö i slutspelet. Perfekt. När man ändå är inne på just MoDomsjö med profilen Harald Lückner och Salle. Vart är SiXxe och hans lysande matchreferat som vi fått läsa under den senaste tiden? Jag menar, det var ju match igår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts