Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Fantastiskt. Hoppas även på en rätt stark lokal bortaklack imorgon, blir besviken om jag inte hör en DIF-ramsa i alla fall en gång. Hur många tror du det blir där imorgon?

Runt 5-6 pers, som vanligt. ;)

Sen beror det på om vi ska räkna med alla gamlingar som håller på luleå som köper ståplats på borta, då är vi uppe i hundratalet. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom vinner inte SM-guld iaf. Om dom gör det lovar jag att att äta en bit av min strumpa, verkligen.

HV brukar vara bra i serien, men dåliga på slutspel.

Sen quotar jag faktist Eudoros helt rakt av.

Själv tror jag på att HV tar guldet, om dom klarar av att hålla sig från skador.

Om HV håller sig skadefria under hela säsongen fram tills Slutspelet finns det faktist inget riktigt motstånd.

HV är just nu överlägset mycket bättre än de andra lagen i Elitserien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det aldrig organiserade resor från JK till Luleå för?

Hardcore att sitta i en buss i 8 timmar och öla och sjunga och sen partaja lite i Luleå.

Jag och några polare planerar en sneresa till Luleå till våren, är du med på det GTApimp? du kan få ligga i bagageluckan och dricka saft :)

Det låter underbart.

Ska annars bli riktigt intressant ikväll. Ryno ska tydligen spela och det ska bli kul att se. Totti är magsjuk och det är lite tråkigt, men det hindrar oss verkligen inte för att plocka tre nya pinnar i skogen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det aldrig organiserade resor från JK till Luleå för?

Hardcore att sitta i en buss i 8 timmar och öla och sjunga och sen partaja lite i Luleå.

Jag och några polare planerar en sneresa till Luleå till våren, är du med på det GTApimp? du kan få ligga i bagageluckan och dricka saft :mellow:

Den bussen måste ju köra jävligt snabbt den. :)

Fan roligt, kom upp bara. Fixade nyss till min gamla fina flagga så den har en pinne att hänga på. Snart dags för match. Roligt.

: D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snuskigt tråkig hockey man spelar däruppe då. Är nöjd över att DIF som bortalag, som har blivit tippat att slutat långt nere med just Luleå i alla fall försöker att spela hockey, man söker passningar från egen zon spelar sig fram. Sen slarvar vi mycket, och det är ju självklart kontringsfittlaget nummer 1 som tjänar på det.

Jag dör hellre en tragisk död än att vara fanatiker till det där pinsamma fittlaget. Kontringshockey och ryggsäckhockey på hemmaplan. Pinsammare än Bäckman. Stackars 2.500 (eller nåt) och Godfather som vard där och titta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snuskigt tråkig hockey man spelar däruppe då. Är nöjd över att DIF som bortalag, som har blivit tippat att slutat långt nere med just Luleå i alla fall försöker att spela hockey, man söker passningar från egen zon spelar sig fram. Sen slarvar vi mycket, och det är ju självklart kontringsfittlaget nummer 1 som tjänar på det.

Jag dör hellre en tragisk död än att vara fanatiker till det där pinsamma fittlaget. Kontringshockey och ryggsäckhockey på hemmaplan. Pinsammare än Bäckman. Stackars 2.500 (eller nåt) och Godfather som vard där och titta.

FEM - TVÅ! *klappar med händerna* FEM - TVÅ! *klappar med händerna* FEM - TVÅ! *klappar med händerna*

Hur Luleå väl spelar finns det klyvna meningar om - resultatstavlan var iaf vacker efter dagens match, och det är ju enligt den det räknas. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FEM - TVÅ! *klappar med händerna* FEM - TVÅ! *klappar med händerna* FEM - TVÅ! *klappar med händerna*

Hur Luleå väl spelar finns det klyvna meningar om - resultatstavlan var iaf vacker efter dagens match, och det är ju enligt den det räknas. :)

Inte särskilt förvånansvärt att man inte kan glädja sig över mer. Jag är i alla fall rysligt nöjd över att DIF åkte upp och vågade spela hockey, jag vill inte säg att Luleå var utspelat för det man inte, men man hade abslout inte mycket till spel att komma med. På något vis känns det som att det ska vara jag som är nöjd, om man gillar bra hockey och en lite positivare framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte särskilt förvånansvärt att man inte kan glädja sig över mer. Jag är i alla fall rysligt nöjd över att DIF åkte upp och vågade spela hockey, jag vill inte säg att Luleå var utspelat för det man inte, men man hade abslout inte mycket till spel att komma med. På något vis känns det som att det ska vara jag som är nöjd, om man gillar bra hockey och en lite positivare framtid.

Åh, jo - hade njutit om det så vore käkben och blod som hade flygit på isen, bara vi hade vunnit. Skönspel eller skitspel spelar inte roll alls för oss när vi ligger i det här läget tabellen, bara poängen rullar in så får det se ut precis hur det vill.

Forza Lule.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nåja, Luleå förtjänade vinsten. Varför skjuter vi PÅ målet och inte I MÅLET?!

Men haha, bra att dom ska rusta upp COOP. Ett skott som kom farande över bortastå fastnade i väggen. :lol:

Jag förstårinte heller hur det kan vara så snuskigt svårt att skjuta den brevid målvakten. Blir så förbannat trött på Bengan som får perfekt smörpass hela tiden och ska bara lirka in den men sular den på målvakten bara. Visst blir man arg när en spelare skjuter utanför och man vill att man ska träffa mål. Men det spelar ingen roll, han har otroligt svårt att göra mål bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jäklar i min räklåda!

0-6 mot Frölunda - I SCANDINAVIUM!

Hoho, grymma bananer, det var otroligt skönt. :rolleyes:

Skönt?! Jag tog med min brorsa på hockey för första gången, och så gör Frölunad sådär?

De spelade så sjukt uselt att det inte ens är värt för Luleå att vara stolta över vinsten.

Nej, det var riktigt grinigt, nästan hela klacken gick hem efter andra perioden. Sjukt dålig stämning, Frölunda blev utbuade så fort de fick pucken.

det ska de fan ha när de byter målvakt, 1 minut senare är det ett till mål. Tre gånger var det bara en Luleåspelare mot målvakten, jag menar, vad fan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor