Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Jaaaa! Trots att jag inte varit på bra humör det senaste dagarna eller nu heller så måste jag säga att jag är sjukt glad just nu. 2-0 i matcher och en checking-line som inte ens Ottawa kan ta sig igenom.

1:a matchen var otroligt underhållande för att inte prata om denna.

Och att Samuel Påhlsson avgör med 5 minuter kvar att spela är fantastiskt.

Läste någonstans att det laget som varit hemmalag och vunnit sina två första matcher har tagit hem bucklan 29 gånger av 30. Bra statistik som gynnar Ducks :teehee:

Nu går serien till Ottawa och två hemmamatcher för dom där. Jag tror att dom vinner en av dom och att Anaheim tar hem detta på hemmais.

En sak till. Snoop doggy Dog var även på plats med sin familj för att följa matchen -_-

post-9879-1180611460_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter möte med Svenska Ishockeyförbundet,

Globe Arena AB, Supporterpolisen samt AIK är det klart att Hammarbys derbymatcher spelas på Hovet. De 2 hemma matcherna för Hammarby spelas söndagen de 7:e okt, 16:00 samt onsdagen den 30:e jan kl 19:00 PÅ hovet.

AIKs hemmaderbymatch som var planerad att spelas söndagen den 2:a dec går tyvärr ej att spela detta datum då globenområdet används för hästsport*. Nytt speldatum för detta derby presenteras så fort det är bestämt.

Hammarby och AIK för även dialog om att göra så att varje åskådares biljettintäkt går till respektive förening beroende på vilken läktarplats man väljer att stå/sitta på. Detta för att vi alla inblandade vill göra dessa matcher till riktiga hockeyfester med bra drag och mycket publik.

Den exakta lösningen på hur detta skall genomföras är i dagsläget klart annat än att båda klubbarna i samförstånd tagit detta beslut för att främja hockeyn i Stockholm

Hammarbyhockey.se

:)

---

*Hästsport>Hockey? Ja, i Stockholm...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaaa! Anaheim Ducks kan nu titulera sig Stanley-Cup mästare 2007.

Ni som har sett matchen vet hur oerhört fantastiska slutminuterna var :ermm:

Och att se Teemu Selänne höja bucklan är en bild man inte glömmer, riktigt fint.

Dags och gratulera Ducks? :lol:

Jo, det var jävligt nice att se Selänne höja bucklan!

Grattis Anaheim! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte hur man kan sitta och flina åt en annan förenings ekeonomi när man själv sitter där med sitt lag där ekenomin också är nästan helt i botten. Ska jag vara ärlig så har jag ingen koll alls på Luleås ekonomi, jag bryr mig inte så mycket heller, men när man läser om pajas-Renberg och erat jävla Obol och allt vad det heter, så skulle jag rätt lätt också kunna lägga till en :D och hånflina lite glatt. Nu gör inte jag det, för jag vill inte att en sådan klubb som Luleå ska degraderas a la Västerås. Därför förstår inte jag hur du kan sitta och flina ner Sveriges anrikaste hockeylag, meste mästarna, vad vill du hellre se i Elitserien nästa år? Arboga? Självklart tycker jag det är viktigare att man stöttar än att hålla på med hånflin, speciellt när det gäller såna klassiska lag som Djurgården och Luleå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte hur man kan sitta och flina åt en annan förenings ekeonomi när man själv sitter där med sitt lag där ekenomin också är nästan helt i botten. Ska jag vara ärlig så har jag ingen koll alls på Luleås ekonomi, jag bryr mig inte så mycket heller, men när man läser om pajas-Renberg och erat jävla Obol och allt vad det heter, så skulle jag rätt lätt också kunna lägga till en :D och hånflina lite glatt. Nu gör inte jag det, för jag vill inte att en sådan klubb som Luleå ska degraderas a la Västerås. Därför förstår inte jag hur du kan sitta och flina ner Sveriges anrikaste hockeylag, meste mästarna, vad vill du hellre se i Elitserien nästa år? Arboga? Självklart tycker jag det är viktigare att man stöttar än att hålla på med hånflin, speciellt när det gäller såna klassiska lag som Djurgården och Luleå.

Jag tycker det är synd att du inte uppfattar den uppenbara ironin jag menade med det.

Det var mest riktat åt Godfather, då han lade till en " :D " och skrev "Livet leker" på förra sidan eller vad det var, då det handlade om Luleå.

Självklart vill jag inte att varken DIF eller Lule ska degreras - Dom hör hemma i Elitserien.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är synd att du inte uppfattar den uppenbara ironin jag menade med det.

Det var mest riktat åt Godfather, då han lade till en " :D " och skrev "Livet leker" på förra sidan eller vad det var, då det handlade om Luleå.

Självklart vill jag inte att varken DIF eller Lule ska degreras - Dom hör hemma i Elitserien.

Okej, tyckte det var lite konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AIK + Hammarby = sant.....aa typ :D Sämst idé som tyvär är bra och kommer funka tror jag.

Menar du dom delade intäkterna på derbyna?

Tycker själv det är en ganska bra ide som gynnar båda klubbarna och det vore grymt med storsatsningar från båda lagens supportrar med ett fullsatt Hovet. :D

Hockeyn är död.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du dom delade intäkterna på derbyna?

Tycker själv det är en ganska bra ide som gynnar båda klubbarna och det vore grymt med storsatsningar från båda lagens supportrar med ett fullsatt Hovet. (:!!!:)

Hockeyn är död.

Jo det gynnar, men är osäker på om det bara komemr att vara bra tillfälligt, känslan av att få ha hemmaderby försvinner ju totalt. Hemmaderby, då känner man att man är hemma, bortaderby, då känner man att man är i fiendeland... hur kommer man känna nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det gynnar, men är osäker på om det bara komemr att vara bra tillfälligt, känslan av att få ha hemmaderby försvinner ju totalt. Hemmaderby, då känner man att man är hemma, bortaderby, då känner man att man är i fiendeland... hur kommer man känna nu?

Det är sant. Men förhppningsvis kommer Stockholmshockeyn blomma ut (igen) och då lär det bli hemma/borta som vanligt! :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...