Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Du vet att man kan få ont på andra sätt än att bli brutalt tacklad va? En spark på hälsenan, en stämpling som resulterar i att naglarna bara är att plocka bort, en tackling som gör att du inte kan ta ett steg utan att få ont ryggen på 3-4 veckor. För o inte tala om skoskav när vi köper nya skor :huh: , tur att vi har så mjukt gräs att landa på.

Vadå gräs? Grus förfan! :)

Fotboll är hårdare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ju fråga sig hur ofta man får en tackling open-ice. Händer faktiskt inte så ofta, har en hockeyspelare kommit upp i fart så brukar han oftast bara bli hakad litegrann bakifrån, och står en hockeyspelare still så är han oftast beredd och kan parera alla tacklingar han får emot sig ganska enkelt.

Nej då sker det faktiskt tuffa glidtacklingar, stämplingar och armbågstacklingar i ansiktet oftare i en fotbollsmatch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för dubbelpost.

Sveriges bästa tränare!

Lückner må vara en bra hockeytränare, och vi får heller inte glömma att hockeyförbundet nominerar och det är såhär dom vill ha det. Grejen är att jag hoppas fan ingen jävla hockeyfantast tycker detta är acceptabelt? Jag själv trodde hockeyförbundet hade en nagativ inställning till läggmatcher och dylikt, men nejdå! Istället för att göra bot på problemet så delar man istället ut priser åt det och bakar kakor. Har hockeyinställningen dött ut i Sverige?

Hade jag själv röstat så hade nog det fallit på Harri Rindell eller Jan Karlsson.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lückner må vara en bra hockeytränare, och vi får heller inte glömma att hockeyförbundet nominerar och det är såhär dom vill ha det. Grejen är att jag hoppas fan ingen jävla hockeyfantast tycker detta är acceptabelt? Jag själv trodde hockeyförbundet hade en nagativ inställning till läggmatcher och dylikt, men nejdå! Istället för att göra bot på problemet så delar man istället ut priser åt det och bakar kakor. Har hockeyinställningen dött ut i Sverige?

Hade jag själv röstat så hade nog det fallit på Harri Rindell eller Jan Karlsson.

Förfan. Dom vilade några halvskadade spelare två matcher innan slutspelet. Det ska man få göra, det måste man få göra. Nej, Djurgårdsäcklena får skylla sig själva att dom inte kom till slutspel.

Heja Lückner! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor