Gäst Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 Mycket skönare tabelläsning nu än för några veckor sen. Plc Lag M V O F GM-IM +/- P ÖV ÖF 1 HV71 36 19 8 9 121-100 21 67 2 1 2 MODO Hockey 36 18 7 11 107-86 21 63 2 2 3 Färjestads BK 37 16 11 10 121-101 20 62 3 3 4 Linköpings HC 36 15 9 12 104-94 10 56 2 2 5 Timrå IK 36 16 6 14 93-97 -4 56 2 1 6 Brynäs IF 35 12 14 9 99-93 6 54 4 2 7 Luleå Hockey 35 13 6 16 105-102 3 47 2 1 8 Skellefteå AIK 34 11 9 14 87-101 -14 45 3 2 9 Djurgården Hockey 36 11 9 16 94-100 -6 44 2 1 10 Frölunda Indians 35 12 6 17 95-102 -7 43 1 0 11 Mora IK 34 13 4 17 90-106 -16 43 0 2 12 Malmö Redhawks 36 7 11 18 74-108 -34 32 0 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 Mycket skönare tabelläsning nu än för några veckor sen. Haha, håller med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 Mycket skönare tabelläsning nu än för några veckor sen. Extremt skönt att DIF puttat ned Frölunda iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 Dom har fan haft mer media efter sig än tex "Skansen". Och där håller jag med dig. Såna spelare som tex Per Svartvadet ska ha tillräckligt med rutin för att sudda bort en aftonbladetlogga. Sen vet man aldrig om det Aftonbladet skriver är sant. Media prioriterar alla lag lika mycket. Eller det försöker dom med i alla fall. Man kanske skriver lite mindra om lag som jobbar och sliter i mitten t.ex Brynäs, Luleå och Timrå. Det är trots allt bottenstriden, slutspelssträcket samt tabelltoppen som folk bryr sig om. Och vad jag vet så ligger DIF vid bottensträcket så media har nästan mer att skriva om när det gäller DIF än vad det gäller Modo. Eudoros: Jag tycker tränare ska få klancka på precis vad dom vill så länger det handlar om allt som rör sig om Elitserien, och självklart på en hyfsad nivå. Att tycka en domare göra fel är för mig att hålla sig på en lagom nivå, domare är trots allt lika mycket delaktiga till en förslut av vad t.ex motståndarna är. Det är tamefan inte media. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 Eudoros: Jag tycker tränare ska få klancka på precis vad dom vill så länger det handlar om allt som rör sig om Elitserien, och självklart på en hyfsad nivå. Att tycka en domare göra fel är för mig att hålla sig på en lagom nivå, domare är trots allt lika mycket delaktiga till en förslut av vad t.ex motståndarna är. Det är tamefan inte media. Precis, självklart ska dom det. Vad jag menade var att man just ska lägga rätt nivå på "klancket". Man kan ju börja som Wikegård gjorde - genom att kasta vattenflaskor och liknande (Fan vad jag skrattade åt det när dom visade i TV. ) och det gynnar ju inte direkt. Eller göra som endel och kritisera domarna vid sidan av planen, ja, det finns hur många olika "sätt" som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 6 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 1-1 mot sillstryparna just nu. Vinner vi går vi om Skellefteå, Och in på samma poäng som Luleå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 6 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 Och Luleå har vikt ned sig som en surtrasa mot Linköping. 4-0. Fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 6 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 Och Luleå har vikt ned sig som en surtrasa mot Linköping. 4-0. Fan. Glada nyheter. Släpp in några baljor till och så kan vi knipa en tvåmålsvinst mot Frölunda så blir det skiftning i placeringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 6 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 Glada nyheter. Släpp in några baljor till och så kan vi knipa en tvåmålsvinst mot Frölunda så blir det skiftning i placeringen. Du... du din norrbottningssvikare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Game_X Skrivet 6 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 Vi är tillbaka! ;o Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 6 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 Vi är tillbaka! ;o Håll käften . Jag HATAR Timrå just nu, det var fan MoDos match. Helvete! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 9 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 (redigerad) Marusak och Lassila är ju fan dagens kungar. 1-4 på bortaplan mot Färjestad nu! Linkan är kung! 5-2 !!!!!!!!!!! Redigerad 9 januari, 2007 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 9 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 Marusak och Lassila är ju fan dagens kungar. 1-4 på bortaplan mot Färjestad nu! Linkan är kung! 5-2 !!!!!!!!!!! Tack, TACK!!! Så jävla underbart! Nu är MoDo fortfarande bara 2 poäng efter. Plus att Malmö vann med 8-3 över LHC! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 Fyfan va skönt! 5-2 mot äckliga jävla Jönsson jävlarna. EN MASSA JÄÄÄVLA BÖNDER! EN MASSA JÄÄÄVLA BÖNDER! Kul att Pär Bäcker gjorde mål också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 9 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 (redigerad) Marusak var ingen dålig värvning direkt. Nu när Kerman är påväg bort från Luleå så har vi ju chansen att knipa honom. Tror dock inte det, Men att se han med Dragan och Bengan vore en fröjd. ------------------------- Och nu är vi förbi både Indianjävlar, skoterpojkar och wannabeskoterraggarna. Redigerad 9 januari, 2007 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 Marusak var ingen dålig värvning direkt. Nu när Kerman är påväg bort från Luleå så har vi ju chansen att knipa honom. Tror dock inte det, Men att se han med Dragan och Bengan vore en fröjd. ------------------------- Och nu är vi förbi både Indianjävlar, skoterpojkar och wannabeskoterraggarna. Nej nu har vi ju fått Sjögren. Vi behöver ingen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 9 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 Nej nu har vi ju fått Sjögren. Vi behöver ingen. Måhända, Men någon poängmakare är han inte. Men han kommer bli guld värd i slutspelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 9 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 Måhända, Men någon poängmakare är han inte. Men han kommer bli guld värd i slutspelet. Om det nu blir något vill säga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 9 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 Om det nu blir något vill säga Jag satsar 33:50 och min lillebror. -- Vi SKA till slutspel, Viktig match mot Mora i nästa omgång. Tar vi dom är vi på säkrare mark. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 Nu när Kerman är påväg bort från Luleå så har vi ju chansen att knipa honom. Ta honom. Så slipper han sitta och grina bänk i Lule. Han måste vara den största fiasko-värvningen i Elitserien den här säsongen. Snart är det nästan så att vi betalar för att få bort honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts