Kiedis Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Djurgården gick på bomben när det var NHL lockout, dom tog en hög spelare från NHL, det var kul så länge det vara men dom tänkte inte vad som hände när den var över, så där stod dom med ett lag där hälften knappt spelat en elitseriematch och hoppades på det bästa. Men så är det inte i år, i år har dom det bästa laget på länge, trotjänarna lirar ihop igen, Mr Djurgården själv är tillbaks (Tomas Johansson), Fimpen, Pär Bäcker ser jag som ett bra nyförvärv, vad som hände med Danne Rudslätt vettefan han liksom Franzen var på G. Otto är tillbaks på is igen efter personliga problem, intressant. Det ända som orar mig är målvakterna, det är den ända platsen som ser ostabil ut, ingen förändring sen förra säsongen, men han från Jokerit som skulle vara så bra (kommer inte ihåg vad han heter) kanske behöver en säsong för att komma igång? Nej överlag så ser elitserien intressantare ut (för en Djurgårdare iaf) än på länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Djurgården gick på bomben när det var NHL lockout, dom tog en hög spelare från NHL, det var kul så länge det vara men dom tänkte inte vad som hände när den var över, så där stod dom med ett lag där hälften knappt spelat en elitseriematch och hoppades på det bästa. Men så är det inte i år, i år har dom det bästa laget på länge, trotjänarna lirar ihop igen, Mr Djurgården själv är tillbaks (Tomas Johansson), Fimpen, Pär Bäcker ser jag som ett bra nyförvärv, vad som hände med Danne Rudslätt vettefan han liksom Franzen var på G. Otto är tillbaks på is igen efter personliga problem, intressant. Det ända som orar mig är målvakterna, det är den ända platsen som ser ostabil ut, ingen förändring sen förra säsongen, men han från Jokerit som skulle vara så bra (kommer inte ihåg vad han heter) kanske behöver en säsong för att komma igång? Nej överlag så ser elitserien intressantare ut (för en Djurgårdare iaf) än på länge. NHL-lockouten var en kollektiv glädjerusch som alla inblandade runkade friskt över, hela sveriges Elitserie stannade till för ett år och alla lag hämtade spelare som om dom vore slavar som blivit av med sina jobb på grund av alla möjliga sorters ting. Djurgården var inte det lag som plockade mest och galnast, dom plockade oklokast. Man njöt då, men inte fan tänkte man på att storspelare som Dan Boyle och andra lirare faktiskt skulle göra stora avbräck för sig när dom lämnade. DIF satsade ordentligt med pengar den säsongen. Pengarna försvann snabbt och juniorerna fick ta över bara säsongen därefter, Elitserien gick från NHL till TV-pucken för DIF. Danne Rudslätt försvann ju ut i Europa så fort han fattat att han kanske kunde tjäna ihop lite cash därute. Han gjorde förövrigt inge bra ifrån sig i DIF, han var ju mycket hetare i Brynär där han fick in puckarna också. Men målvakterna ska väl ånda inte oroas. Man har ju Lassila som är otroligt duktig. Han är säker. med tanke på pengaresurserna så se det bra ut. Kanske man får åka in till Bajenland ganska ofta nudå den här säsongen, för fotbollen går ju skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Fan om 5 år får man säkerligen möta jyrgårn i hokky också (frågan är bara om det är bajen som går upp eller om jyrgårn som drar ner) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Fan om 5 år får man säkerligen möta jyrgårn i hokky också (frågan är bara om det är bajen som går upp eller om jyrgårn som drar ner) Inom 5 år? Sätter ni inte Elitserien som högre mål än så? Om DIF hade legat i Allsvenskan så tror inte jag man hade väntat i 5 år för sin satsning att komma upp, nej helst med detsamma, det vet jag. Men mycket kan hända på 5 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Inom 5 år? Sätter ni inte Elitserien som högre mål än så? Om DIF hade legat i Allsvenskan så tror inte jag man hade väntat i 5 år för sin satsning att komma upp, nej helst med detsamma, det vet jag. Men mycket kan hända på 5 år. Du vet att vi kvalade ner förra säsongen? Sen så har vi nu ett ungt lag som kommer bli bättre och bättre för varje säsong. De flesta är bajare sen födseln s¨det lär ju inte bli så mpnga Bajen-jyrgårn övergångar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 31 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2006 Du vet att vi kvalade ner förra säsongen? Sen så har vi nu ett ungt lag som kommer bli bättre och bättre för varje säsong. De flesta är bajare sen födseln s¨det lär ju inte bli så mpnga Bajen-jyrgårn övergångar. Ja det vet jag. Vilket VERKLIGEN betyder att ni borde satsa på att komma upp redan denna säsong. Sen är det bra att ni har många juniorer, ni har nog större chans än AIK tror jag, deras förening har ju tamefan inte koll på ett skit i hockey. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 31 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2006 (redigerad) Hmm får se om ungdomarna kan spela sig fram till kval uppåt iaf det vore kul Btw hur många gånger har inte myten dött enligt er gårdare xD Redigerad 31 augusti, 2006 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 31 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2006 Luleå! Har hejat på dem sålänge jag kan minnas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 31 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2006 (redigerad) Luleå! Har hejat på dem sålänge jag kan minnas Den där bloggaren på AB tippar att Luleå floppar iår. Jag tror faktiskt att Luleå kan ta sig till kvart, semi mot alla odds, Men dom får jobba för det Redigerad 31 augusti, 2006 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tomaten Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 Brynäs hoppas jag vinner eliten iår dom gick ju till kvartsfinal förra säsongen så hoppas att dom går till final iår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 Brynäs hoppas jag vinner eliten iår dom gick ju till kvartsfinal förra säsongen så hoppas att dom går till final iår. Kvartsfinal - Final är ett ganska stort hopp, men varför inte. Dom har ju Bäckström. Han är typ den enda anledningen till att man tittar på Brynäs då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 2 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 Kvartsfinal - Final är ett ganska stort hopp, men varför inte. Dom har ju Bäckström. Han är typ den enda anledningen till att man tittar på Brynäs då och då. En vansinnigt skillad grabb de där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DoeX Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 Hejar på Brynäs. Och Bäckström kommer ju ifrån Valbo som jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 4 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2006 En vansinnigt skillad grabb de där Haha aa. Han blev draftad av Washington va? BTW ingen som hejar på MoDo ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 4 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2006 Haha aa. Han blev draftad av Washington va? BTW ingen som hejar på MoDo ? Ja, han vart draftad av Washington. Gick som den 4:e totalt i draften, vilket är ganska bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 4 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2006 Ja, han vart draftad av Washington. Gick som den 4:e totalt i draften, vilket är ganska bra. Mm, riktigt bra. Men han blir nog ändå inte bättre än Foppa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 4 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2006 Mm, riktigt bra. Men han blir nog ändå inte bättre än Foppa. Säger som wikegård, ska han bli bättre än foppa så måste han bli bäst i världen. Vilket inte jag tror han riktigt blir. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 4 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2006 Säger som wikegård, ska han bli bättre än foppa så måste han bli bäst i världen. Vilket inte jag tror han riktigt blir. Fan va cool han är Wikegård . Och nej han blir nog inte bäst i världen, men han kan bli en utav dom bästa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Nämen oj! Blev riktigt förvånad när jag såg att DIF lekte med Frölunda i sista omgången av Nordic Trophy, 7-4 till DIF (Ni behöver inte säga GAMMALT JEFLA PUCKO till mig eftersom mitt internet strulat några dagar och jag inte köpt tidningen ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 På tisdag är det dags.. Dif-Mora i globen. Ser detta som tre poäng till DIF med tanke på försäsongen. Hoppas härvan med Dick Axelsson löser sig, Han är för bra för att inte få vara med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts