Eudoros Skrivet 4 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2012 (redigerad) Fan vilken märklig och läskig match det var igår. De finska målen var inte så mycket att säga till om; både hängde rätt fint i klykan. Sen nyttjade finnarna ett fan så tråkigt men effektivt styrsystem i mittzonen och jag tror det var det som ställde till det lite för oss till en början. Men om det är något denna årgång av juniorkronorna visat så är det vilja och tålamod, och via denna lagmaskin lyckades vi ju till slut mala in ett par skitpuckar. Bra saker händer om man fortsätter att åka skridskor och vara intensiv! Avslutningsvis så var det en rättvis om än inte övertygande seger. ----------------- Kanada - Ryssland, vilket jävla match! Helt sjuk, en av de bästa JVM-matcher jag sett. Vilken sjuk forcering Kanada satte in så fort de fått vittring på en kvittering... Det var fasen mäktigt alltså. Kuznetsov är ju galen, tycker nästan han är bättre än Granlund. Nästan lite foppastuk på hur han fullkomligt kan dominera en match. Likt resterande ryssar föll han ju bort lite i slutet av matchen men det var ju inte så konstigt. Men hur ofta var han inne på slutet egentligen, det var ju minst varannat byte? Ser fram emot finalen imorgon! Redigerad 4 januari, 2012 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2012 Som jag nästan trodde att Ryssarna skulle gå till final. Kanske det blir en repris av gruppspels matchen mot Ryssarna? Undrar om Ryssarna kommer nu känna en viss press med tanke Sveriges upphämtning när dem vände o vann med 4-3. Ska bli grymt kul att se finalen imorgon o hoppas på ett VM guld nu känns nästan som det men nu gäller det att Sverige håller sig o gör inga billiga misstag som kan ge en fördel mot Ryssland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lallaren Skrivet 4 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2012 ryssland vinner jvm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2012 Nån som kommer se brons matchen ikväll mellan Finland o Kanada? Får se om jag kollar på den annars väntar jag till finalen börjar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 Tagga inför matchen nu då snart 20min kvar hoppas allt går Sveriges väg nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 (redigerad) Vilken jävla rysare till första period Sverige får inte tappa puck i mitt zon eller skicka iväg pucken i fel tillfällen 17-3 i skott till Sverige. Sverige har haft klart bästa chans till mål fortsätt så här Sverige. Backarna i Sverige får kolla vad dem gör extra noga några av dem gör lite billiga misstag vilket har lett till kontring för Ryssland vilket är farligt om Sverige åker på en kontring. Redigerad 6 januari, 2012 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 Förlänging nu o tror jag får snart en hjärt attack! SNÄLLA SVERIGE! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 JAAAAAAAAAA EFTER 31 ÅR EFTER 31 ÅR! SVERIGE ÄR MÄSTARE SVERIGE ÄR MÄSTAREEEEEEE! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 ÄLSKADE SVERIGE! ÄLSKADE KOMMENTATORER!!!! ÄLSKADE LAG! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 \o/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 Fyfan vill tacka Kanadensiska publiken för första gången för erat otroliga stöd till Sverige under hela matchen! O tacka domarna med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 6 januari, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 (redigerad) MIKA ZIBANEJAAAAD! VM-GUUUUULD! SÅDAN JÄVLA MATCH! WOOOOOOH! GILLAR FAN TILL OCH MED RENBERG NU! SÅ JÄVLA GLAD. HEJA SVERIGE, HEJA ZIBBE, FAN, TILL OCH MED HEJA NEMETH IDAG. BRA JÄVLA JOBBAT. gustafsson hade en sjukt svår match men gör det lysande. avslutar med bilder på ZIBBE FÖR HAN ÄR SÅ JÄVLA SNYGG http://www.youtube.com/watch?v=FkhQz5VPErc Redigerad 6 januari, 2012 av Gof 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 Tänk er vi kanske är dem sista som kommer få uppleva denna långa väntan som har varit detta kändes verkligen som Miracle on ice. Jag kanske gör en summering av denna match eller hela turneringen får se hur jag känner mig efter denna bragd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 Jag kanske gör en summering av denna match eller hela turneringen får se hur jag känner mig efter denna bragd! Ja, snälla. 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2012 Jag har inte hunnit skriva här än men vilken fantastisk jävla seger, och vilken sjuk match! Äntligen vek vi inte ned oss när det verkligen gällde, men helt ärligt så tyckte jag aldrig att den tendensen ens existerade i denna årgång av juniorkronorna. De har turneringen igenom haft ett sjujävla härligt go i laget och gång på gång visat att de är oerhört mentalt starka. Sen föder framgång givetvis självförtroende och de var redan innan turnering helt hemma på hur de skulle spela och hur de skulle genomföra det. Hur många matcher var det de hade spelat i år, 18 eller något? Och bara förlorat 2 var det väl, vilka var Kanada på bortaplan och Ryssland på bortaplan? Helt sinnessjukt bra statistik. Jag var så jävla nöjd över hur Sverige gick in i matchen med den brutala skridskoåkningen och tempot. Vi malde verkligen ned dem och det var underhållande att se hur de individuellt superskickliga ryssarna blev helt stillastående när den väloljade, blågula lagmaskinen malde och malde! Om jag ska försöka hitta vad som skiljer detta lag från tidigare årgångar så tycker jag helt enkelt att detta lag känns mer samspelt. Alla spelade har funnit sig i sina roller och de kompletterar varandra helt fantastiskt bra, vidare verkar alla trivas med spelsystemet och fullföljer det därmed ruskigt bra. Det spelade ingen större roll vilket lag vi spelade mot, om det var Lettland, Finland eller Ryssland; vi spelade på samma sätt och även om vi var sega en period (Finlandsmatchen) så visste alla vad som krävdes för att komma tillbaka i det vinnande spåret och alla var säkra på sina roller. Denna trygghet speglade sig turneringen igenom. Slutligen så tycker jag det var ett fantastiskt underhållande JVM med ett fantastiskt svenskt lag. P.S Tack så jävla mycket galler-Mika, fan vad bra du är! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2012 Kan någon förklara varför Hardy Nilsson är så hatad? Jag följer inte hockey, och det snackas mycket om honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 januari, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2012 För att han inte fattar att bara för att en sak har fungerat förr så fungerar den inte fortfarande. Han är totalt inkapabel till att ge istid till de som faktiskt förtjänar det och ger istället 15min/match till riktiga jävla ärkesopor. Han vet inte vad aktiv coachning är. Vet han ens vad coachning är? Allting han gör under matcherna är att rita jävla streckgubbar i sitt helvetes anteckningsblock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2012 En gång leksing - alltid leksing. ...vila i frid Peter Åslin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 19 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2012 Så tragiskt! Ingen ålder heller.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts