Gof Skrivet 8 december, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 december, 2011 Det värsta är att det gör att svensk hockey känns mer NHL (och inte på det bra sättet). Ni är ett företag som vi när som helst kan sälja och skeppa iväg. :) Svedberg är rolig btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2011 Mm, och jag kom senare även att tänka på alla fans som sitter med Boforströjor och andra souvenirer med klubbens logga. Tror inte alls det kommer ge bra respons, tydligen hade ju vissa supportrar skapat en namninsamling för att stoppa namnbytet men det gick tydligen i stöpet fullständigt. Om man ser långsiktigt kanske det är en nödvändig grej men att göra det mitt under en brinnande säsong är ju som sagt väldigt skitnödigt. Precis. Hade varit tusen gånger bättre att ta det först efter säsongen. Det är ju inte så att man behöver dem där pengarna exakt nu. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2011 Hey, allt är bättre än VIK Västerås Hockey Klubb Ungdom... Jag förstår tanken som det spekuleras i (att sponsorpengar försvinner pga. att man inte vill förknippas med vapentillverkningen). Men det är helt enkelt fel att ens överväga att behålla "Bobcats". Att genomföra förändringen under pågående säsong, när det dessutom går riktigt bra för klubben, känns även det väldigt konstigt. Många kommentarer i div. artiklar hoppas/tror på "Bofors/Karlskoga", Troja/Ljungby kallas oftast bara Troja, så den förändringen skulle i princip inte ge någon större skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 8 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2011 Jag gillar puckar, men inte hockey. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2011 Hey, allt är bättre än VIK Västerås Hockey Klubb Ungdom... Jag förstår tanken som det spekuleras i (att sponsorpengar försvinner pga. att man inte vill förknippas med vapentillverkningen). Men det är helt enkelt fel att ens överväga att behålla "Bobcats". Att genomföra förändringen under pågående säsong, när det dessutom går riktigt bra för klubben, känns även det väldigt konstigt. Många kommentarer i div. artiklar hoppas/tror på "Bofors/Karlskoga", Troja/Ljungby kallas oftast bara Troja, så den förändringen skulle i princip inte ge någon större skillnad. Bofors/Karlskoga skulle fungera. På så sätt får Karlskoga komma med i tidningar och tv medan supportrarna får fortsätta kalla det för Bofors. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2011 (redigerad) Bofors/Karlskoga skulle fungera. På så sätt får Karlskoga komma med i tidningar och tv medan supportrarna får fortsätta kalla det för Bofors. Problemet kvarstår, företag (sponsorer) vill inte förknippas med Bofors. Man vill nog ha bort det från namnet helt. BIK Karlskoga tror jag mer på i så fall (om man vill ha kvar lite bofors, för fansen). Ibland mår en klubb bra av att förändra sin profil: (Även om det i Växjös fall var väldigt fantasilöst att köpa upp restlagret när NYI:s tröjor tillverkades...) Men under säsongen, njaa... Redigerad 8 december, 2011 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2011 Problemet kvarstår, företag (sponsorer) vill inte förknippas med Bofors. Man vill nog ha bort det från namnet helt. BIK Karlskoga tror jag mer på i så fall (om man vill ha kvar lite bofors, för fansen). Ibland mår en klubb bra av att förändra sin profil: (Även om det i Växjös fall var väldigt fantasilöst att köpa upp restlagret när NYI:s tröjor tillverkades...) Men under säsongen, njaa... BIK Karlskoga fungerar nog rätt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2011 (redigerad) (Även om det i Växjös fall var väldigt fantasilöst att köpa upp restlagret när NYI:s tröjor tillverkades...) Haha, aldrig tänkt på hur fult Växjös nuvarande ställ är jämfört med det de hade ifjol... Usch. Redigerad 9 december, 2011 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 11 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2011 Inte för att jag har mer över för Troja än Bofors, men det hjälper Leksand... avd. ge inte upp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 15 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2011 (redigerad) http://www.youtube.com/watch?v=_QplKHETuG8 Sjuka dragningar! Men vad tycker ni, drar han bak pucken för långt? Jag tycker inte det eftersom han trots allt har fart med sig. Men läckert är det ju oavsett! Redigerad 15 december, 2011 av Eudoros 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 17 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2011 Jag tillhör gruppen som tycker att det är skönt att ligga och kolla på Euro Hockey Tour. Till det gillar jag när matcherna går i SVT istället för kanal 10, så att alla kan se den. Men varför i hela friden får Renberg sitta kvar som någon form av expert i år efter år? Karln har ingen egentlig åsikt eller specifik kunskap som tillför någonting som man som TV-tittare vill ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 17 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2011 Jag tillhör gruppen som tycker att det är skönt att ligga och kolla på Euro Hockey Tour. Till det gillar jag när matcherna går i SVT istället för kanal 10, så att alla kan se den. Men varför i hela friden får Renberg sitta kvar som någon form av expert i år efter år? Karln har ingen egentlig åsikt eller specifik kunskap som tillför någonting som man som TV-tittare vill ha. Fan vad jag saknar Wikegård i SVT. Både i hockeykväll och EHT, men allra värst kommer det att bli under JVM. Säga vad man vill om hans kontroversiella uttalanden men han är jävligt kunnig och framförallt en rolig färgklick i en förövrigt ganska grå kår av hockeyexperter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 17 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2011 Fan vad jag saknar Wikegård i SVT. Både i hockeykväll och EHT, men allra värst kommer det att bli under JVM. Säga vad man vill om hans kontroversiella uttalanden men han är jävligt kunnig och framförallt en rolig färgklick i en förövrigt ganska grå kår av hockeyexperter. Helt klart! Han lär dock vara med under VM i alla fall. Hoppas förövrigt att TV4 har hjärna nog att sända åtminstone Sveriges matcher i huvudkanalen och inte C+ kanalerna. Till skillnad mot Viasat som väljer att visa Tjeckien - Sverige i TV10/Viasat Hockey så att man får nöja sig med stream. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2011 Fan vad jag saknar Wikegård i SVT. Både i hockeykväll och EHT, men allra värst kommer det att bli under JVM. Säga vad man vill om hans kontroversiella uttalanden men han är jävligt kunnig och framförallt en rolig färgklick i en förövrigt ganska grå kår av hockeyexperter. Kommer inte Wikegård kommentera Juniorhockeyn!? Då kan man ju som ointresserad av sporten lika gärna skita i det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 17 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2011 Kommer inte Wikegård kommentera Juniorhockeyn!? Då kan man ju som ointresserad av sporten lika gärna skita i det. Nej, Wikegård har tyvärr gått över till TV4-teamet och det är SVT som sänder JVM. Värdelöst var ordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 17 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2011 Wikegård är väl ändå inte anställd av någon? Eller har han gått o skrivit på för TV4 nu? För tidigare år när han kommenterat JVM har han ju varit frilansande enligt sig själv i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 17 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2011 Wikegård är väl ändå inte anställd av någon? Eller har han gått o skrivit på för TV4 nu? För tidigare år när han kommenterat JVM har han ju varit frilansande enligt sig själv i alla fall. Wikegård är på TV4 nu, bloggar bla. på hockeykanalen och ska kommentera Gladiatorerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 17 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2011 Wikegård är på TV4 nu, bloggar bla. på hockeykanalen och ska kommentera Gladiatorerna. Usch! Jag som tyckte om honom så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 19 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2011 Bofors IK blev BIK Karlskoga. Helt okej får man väl ändå säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2011 Bofors IK blev BIK Karlskoga. Helt okej får man väl ändå säga. Det bästa förslaget utav de jag har hört rykten/tankar om. Helt okej, i alla fall. Konstigt att göra det under brinnande säsong, men det ska bli spännande att se den grafiska profilen och nytt klubbemblem m.m. Såhär i efterhand kan man ju lugnt säga att deras ~2-3 månader (vad jag uppskattar) gamla hemsida får ses som en felsatsning och lär få göras om en del nu. Mårtensson med i KHL:s all-star, Weinis lär väl dyka upp där så småningom.. EHT är ingen höjdarturnering, men det hade varit roligt att se de två i Sweden Hockey Games, LG-Hockey Games, Oddset Hockey Games.... den svenska delturneringen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts