Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

FY FAN, HÄRLIGT!! :D

Äntligen efter 5 år så får Sverige spela final och får säkert resa hem med guldet. Vilken rysar match och alla spelbolag som inte trodde Sverige skulle nå semi eller final där fick ni. Lycka till nu Mårts peppa hela laget nu så löser det sig spela såhär i Finalen så är guldet vårt! Och nu ska fan Viktor Fasth stå i finalen annars jävlar!

Redigerad av SilentViper
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Otroliga insatser av de nordiska lagen idag. Helt makalöst! Nog för att det är en b-turnering men vem hade väl trott att den skulle sluta med en drömfinal mellan brödrafolken? Rätt säker på att Sverige tar hem guldet på söndag, de finska lejonen har ju en tendens att braka samman när det verkligen gäller och i synnerhet när de ställs mot den älskade rivalen i väster. Finland = hockeyvärldens Arsenal. :D

Redigerad av Umberto
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Otroliga insatser av de nordiska lagen idag. Helt makalöst! Nog för att det är en b-turnering men vem hade väl trott att den skulle sluta med en drömfinal mellan brödrafolken? Rätt säker på att Sverige tar hem guldet på söndag, de finska lejonen har ju en tendens att braka samman när det verkligen gäller och i synnerhet när de ställs mot den älskade rivalen i väster. Finland = hockeyvärldens Arsenal. :D

http://www.youtube.c...h?v=sBfEsBqoU7c

Mycket bra sagt min landskamrat. Jag hejar självfallet på Suomi i finalen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket bra sagt min landskamrat. Jag hejar självfallet på Suomi i finalen!

:crazy:

--

Trodde fan det skulle bli Sverige och Ryssland och Ryssarna skulle vända spelet. Men ibland är det inte smart att dra på sig utvisningar som Ryssarna gjorde mot Kanada och nu Finland. Tror Finland kommer få det lite tufft mot Sverige om jag inte minns fel så har Sverige vunnit dem flesta gångerna mellan Sverige och Finland. Men hoppas på en bra match bra domare och hoppas på ett guld.

Hoppas det blir nästan likadan match som det var i OS finalen 06 mot finnarna att bägge lagen kämpar hårt enda in i det sista.

Redigerad av SilentViper
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finländarna är mina bröder.

Haha!

Personligen har jag jävligt svårt att ta ställning i en sån här match. Jag blir glad hur det än slutar. Med det sagt sympati-håller jag kanske ändå liiite mer på Finland idag eftersom det ofta brukar gå åt helvete för finnarna, och det gäller inte bara hockey utan många andra sporter, men samtidigt är deras ständiga sjabbel ganska roligt att se. :whistling:

Finnkross finnkross!!!

Redigerad av Umberto
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tippar på att Ryssarna tar bromset. Men vågar inte tippa vem som tar guldet ikväll det kommer bli en tuff match för Tre Kronor och Finland. Skulle bli kul om finalen blir som OS-Finalen 06 mellan Tre Kronor och Finland.

Det är väll alltid tuffa och hårda matcher? Spelar ju egentligen ingen roll vilka som spelar..

Visst vore det kul med en match som os finalen 06, men det tror jag inte kommer hända. Det var en magisk final, en final som händer 1 gång på 10 år.. typ. Men vi får väll se, antar jag..

Jag hoppas på att tre kronor tar guldet..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor