Gof Skrivet 3 maj, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2011 Känns inte Hockey-VM aningen kallt? Hur orkar ni ens kolla? Knasig eller? Hela fyra månader tills Elitserien drar igång igen ju. Hur kan man leva utan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 4 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 (redigerad) Känns inte Hockey-VM aningen kallt? Hur orkar ni ens kolla? 11 anledningar: Lassen, Nielsen, Galbraith, Olimb, Martinsen, Robert Nilsson, Niklas Persson, OEL, Bellemare, Green, Raffl. (+ ~3) Hur turneringen artar sig är mindre viktigt än chansen att se okej hockeymatcher på TV och framförallt följa spelare. Dessutom är SS på halvfart under VM, så det är vad som erbjuds! Redigerad 4 maj, 2011 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 maj, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 Är Leksand intresserat av att få låna Lassen tror du? Ryktas om att man hittat en klubb åt honom i AS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 4 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 (redigerad) Är Leksand intresserat av att få låna Lassen tror du? Ryktas om att man hittat en klubb åt honom i AS Leksand letar i första hand efter, för att citera VD Aspemo, "En back som kan spela PP och panga upp den i krysset". Vilket Lassen inte är, dessutom har man nio backar under kontrakt och 1-2 junisar som nosar. Man har tre backar som man letar nya klubbar till. Jag tror att Salo är smart nog att inte plocka in en back till i truppen, som dessutom inte är den typ av back man söker, innan dess att man gjort sig av med någon av de tre. Däremot skulle jag gärna se honom i Leksandströjan igen, men det känns som sagt inte som att klubben är Leksand, om det är klart med någon. Edit: Skönt att Pajen bytt KHL-klubb så att man slipper skriva eller säga "Neftekhimik Nizhnekamsk" i fortsättningen... Redigerad 4 maj, 2011 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 Skön match och seger 6-2 mot USA inte dåligt samt att vinna gruppen kanske detta VM lutar sig mot VM spelet 1992? Då Sverige inte började så bra då heller och på fredag blir det Frankrike kanske blir en kul match och på söndag blir det Schweiz vi möter. Längtar till Måndag så Sverige ska möta Kanada då Sverige verkligen sätts på prov samt målvakten Fasth så egentligen är det Kanada matchen man ser fram emot mest. Hoppas på en vinst över dem iår igen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 Skön match och seger 6-2 mot USA inte dåligt samt att vinna gruppen kanske detta VM lutar sig mot VM spelet 1992? HAHAAHAHAHA<3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 4 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 HAHAAHAHAHA<3 Enlighten me pleeeease. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 maj, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 Enlighten me pleeeease. Ett vidarespel på att Agenten inte kommer med några egna åsikter utan bara går på vad media säger. Tror du att Agenten kommer ihåg mycket från VM-turneringen 1992? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 4 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 kanske detta VM lutar sig mot VM spelet 1992? Ah, helt galet underbar turnering. Vem kommer inte ihåg Tommy Söderströms storspel i målet, Foppa och Suddens briljanta spel och en backbesättning med Arto Blomsten och ungtupparna Calle Johansson och Tommy Sjödin. Och finalen mot Finland, med 4-0 ledningen som tappas till 4-2, men när sedan Artoo-Deetoo sätter 5-2 i tom kasse, vi kommer alla ihåg hur Sverige kollektivt jublade då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 5 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2011 Hahaha! Jag sitter o skrattar högt på jobbet! Men ärligt talat så var det en ganska skön seger även om USA inte alls verkar ha något bra lag med sig. Vet inte hur Kanadas lag ser ut men om det Agenten skriver om att vi spelar match söndag och sen möter Kanada på måndag så är det ju bara o inse att vi inte kommer vara nära dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 5 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2011 (redigerad) Så här ser spelet schemat ut, jag tror att vi kan ta Frankrike och Schweiz, men att Kanada blir för svåra. Beror lite iosf på om dem har samma spelschema som oss.. Vad tror ni? Och vad tror ni om bäckis kommer? Om han nu gör det, dvs. Fredag 20.15: Tre Kronor–Frankrike. Söndag 16.15: Tre Kronor–Schweiz. Måndag 20.15: Kanada–Tre Kronor. Redigerad 5 maj, 2011 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2011 (redigerad) Så här ser spelet schemat ut, jag tror att vi kan ta Frankrike och Schweiz, men att Kanada blir för svåra. Beror lite iosf på om dem har samma spelschema som oss.. Vad tror ni? Och vad tror ni om bäckis kommer? Om han nu gör det, dvs. Fredag 20.15: Tre Kronor–Frankrike. Söndag 16.15: Tre Kronor–Schweiz. Måndag 20.15: Kanada–Tre Kronor. Kanada kommer bli en tuff match men om vi spelar som vi gjorde mot USA så tror jag vi har en ypperlig chans att vinna mot Kanada dem har spelat bra men ska bli grymt intressant att se matchen. Men tyvärr så lär det bli "köpta" domare som kommer ge Kanada en del fördelar i matchen medans Sverige kommer få nästan all skit. Vi alla vet hur det är dem gånger vi har mött Kanada men jag hoppas att vi slipper det denna match. Men kan räkna med det kommer bli tufft och fult spel från Kanada så jag räknar med att det kommer bli en del PP. Förresten nån som vet hur det är med Loui Eriksson han vart ju skadad under USA matchen. EDIT: Lite skeptiskt att Mårts kommer låta Ersberg få fler chanser under VM varför inte bara låta Fasth stå resten av säsongen? Eller kalla in Enroth och hur bra han är. Visst Ersberg hade ingen bra match mot Norge men att släppa in 3 puckar i straffar? Har aldrig sett en svenskt målvakt i VM som har gjort det under de gånger jag har följt VM. Men jag håller fortfarande fast med att Mårts borde utse Fasth som förste målvakt. Redigerad 5 maj, 2011 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 5 maj, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2011 (redigerad) Men tyvärr så lär det bli "köpta" domare som kommer ge Kanada en del fördelar i matchen medans Sverige kommer få nästan all skit. Men kan räkna med det kommer bli tufft och fult spel från Kanada så jag räknar med att det kommer bli en del PP. wut? Sverige vann igår för att Montoya var usel. Spelet vi visade upp då räcker inte mot Kanada. Inte på långa vägar. Redigerad 5 maj, 2011 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 5 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2011 EDIT: Lite skeptiskt att Mårts kommer låta Ersberg få fler chanser under VM varför inte bara låta Fasth stå resten av säsongen? Eller kalla in Enroth och hur bra han är. Visst Ersberg hade ingen bra match mot Norge men att släppa in 3 puckar i straffar? Har aldrig sett en svenskt målvakt i VM som har gjort det under de gånger jag har följt VM. Men jag håller fortfarande fast med att Mårts borde utse Fasth som förste målvakt. Och hur många straffläggningar har du sett då? Och hur många har Sverige vunnit? Dem varierar ju så ingen är ju förste målvakt än så länge, dock kommer nog Fasth få stå mot Kanada, till exempel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2011 Och hur många straffläggningar har du sett då? Och hur många har Sverige vunnit? Dem varierar ju så ingen är ju förste målvakt än så länge, dock kommer nog Fasth få stå mot Kanada, till exempel. Vi får se hur bra Ersberg är som målvakt om han nu får stå mot Schweiz eller Frankrike. Visst han kanske gör bättre ifrån sig på fredag och söndag om han står dem två matcher. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2011 Är Leksand intresserat av att få låna Lassen tror du? Ryktas om att man hittat en klubb åt honom i AS Deilert istället, ingen kille jag har koll på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 6 maj, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2011 Deilert är en bra AS-back. Lite för dålig defensiv för att klara es ännu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2011 Deilert är en bra AS-back. Lite för dålig defensiv för att klara es ännu. Bara att tacka och ta emot då. Nu börjar det verkligen bli dags att göra sig av med några backar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 6 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2011 Känns inte Hockey-VM aningen kallt? Hur orkar ni ens kolla? Satt och diskuterade det där med några häromkvällen och jag är beredd att hålla med - ett problem är ju att Skoda Cup, eh VM, spelas för ofta och pga det har konceptet blivit urvattnat och förlorat sin prestige. VM vart fjärde år varvat med OS och eventuellt någon World Cup då och då skulle vara bättre och göra turneringen betydelsefullare och intressantare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2011 (redigerad) Satt och diskuterade det där med några häromkvällen och jag är beredd att hålla med - ett problem är ju att Skoda Cup, eh VM, spelas för ofta och pga det har konceptet blivit urvattnat och förlorat sin prestige. VM vart fjärde år varvat med OS och eventuellt någon World Cup då och då skulle vara bättre och göra turneringen betydelsefullare och intressantare. Skrota Euro Hockey Tour, ersätt det med att återinföra Ishockey EM som egen turnering som det ska vara, kan spelas årligen. Det känns mer okej att det inte är lika laddat som VM. Sedan kan VM spelas under Sommar OS-åren. Låt sedan gärna WC vara lite gubben i lådan som det alltid varit. Till sist, mer J20- och J18-landslag i TV! Redigerad 6 maj, 2011 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts