Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Fan vad domaren var värdelös idag, i båda riktningarna. Låg nivå överlag, men det som utmärkte sig var väl sekvensen vid Luleås första mål då Bom-Bom blir nedtryckt i mittzon vilket ju var utvisning, och sedan sekvensen innan Luleås utvisning nu i 3:e där DIF satte avgörandet, där DIF skulle haft en utvisning.

Aja, nya tag på onsdag! Nog för att det sög med förlust, men jag hade faktiskt tippat det innan så man fick ju lite ersättning åtminstone... :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vilken genomusel match Luleå gjorde idag. Allt kändes uddlöst och alla såg bara nervösa och trötta ut... vidare lyser det igenom lite att Hardy Gubbjäveln Nilsson sitter på långt mer slutspelsrutin än Rönken och det straffar ju sig lite tyvärr. Självförtroendet och förmågan att styra spelet från de tidigare matcherna fungerar inte alls längre. Matchens anonymaste måste ju vara Arlbrandt, ingenting fungerar ju för karln... har han redan klottrat på ett kontrakt med Linköping, månne?

Aja, Luleå måste höja sig ett par snäpp och VÅGA försöka anfalla och inte säkra hem med en tredje man i mitten hela tiden - speciellt då man ligger under. Har svårt att se att vi stjäl en seger i Globen på fredag så en sjunde avgörande kan nog bli en riktig rysare...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla gånger Gof skrivit om Wolmer har jag alltid undrat om han verkligen är så jäkla dålig som det sägs, och efter de matcher han dömt i det här slutspelet stämmer jag verkligen in i pisskören - även om det är lite av ett lågvattenmärke att skylla på domaren så... fy fan vad pissdålig karln är. Åt båda håll. :confused: Analyseras aldrig hans matcher? Han borde ju inte få döma en match till, byt yrke.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PERRY! Kung, kung, kung. 44 mål and counting....

Fy fan vad han är cp-störd-bra-bäst just nu.

Sen skall man inte glömma bort Lydman! Och Selänne (som gjort tre mål under sista halvminuten av en match senaste fem matcherna). Ännu fler om man räknar ett större tidsomlopp.

post-9879-0-21336000-1301227271.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är skoj med Växjö. De har ju en jävligt grym och hängiven publik så HV - Växjö kommer ju bli supermatcher. Ser mycket hellre att de går upp än Södertälje, yuck säger jag bara....

Grym och hängiven publik? Växjö? Visst, kanske om man jämför med typ Oskarshamn, men.

Jag tycker dock att det är roligt för Växjö, men framför allt att det är roligt att varken Örebro eller Mora var ens nära.

---

Roligt att Danne spräckt 100-gränsen förresten.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor