Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Vi har ingen stabil målvakt, vårat backspel är som ett lotteri när firma Boumedienne/Lassen spelar och vårat anfallsspel är sjukt stabilt.

Då värvar vi Mika Hannula...

ah.

Ibland skulle man vilja veta hur fan folk tänker.

Väldigt tråkigt med Lassen som onekligen tog steget för snabbt. Han växte verkligen under förra säsongen och var riktigt bra under kvalserien. En säsong till i Allsvenskan hade gjort honom gott.

Förresten, hur de tänker... "Anfall är bästa försvar" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han har kapaciteten att lira i Elitserien dock. Första matchen så var han så där svinigt bra att man trodde att det var en blivande Kronwall vi hade i laget. Sen dess har det bara gått utför. :e

Det har han utan tvekan, tror som sagt bara att ett år till med spel på lite lägre nivå hade gjort honom gott.

Han blandade halvbra insatser med att vara riktigt bra, lite stabilitet på AS-nivå innan ES, och han skulle kommit längre :)

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har stollen (läs: videodomaren) avgått. Tydligen hade han bara en vecka tidigare gett Bofors ett mål mot Malmö också, så det var väl inte mer än rätt.

För övrigt i historien så har dels domarbasen och dels hockeyallsvenskans VD sagt att de står bakom att det inte är mål, så det känns som att man kan ta det som sanning nu :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte så mycket att säga om saken egentligen. Borde väl dock varit spel 4 mot 4 och inte 5 mot 3, men det kanske bara är jag som är bitter vad vet jag. Fanns säkert något tillfälle då en AIKare skulle åkt ut men inte gjorde det........

Tråkigt med det missade friläget från Zednik, killen kommer dock bli riktigt viktig här på slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Zednik var bra mycket bättre än jag trodde han skulle vara! Roligt faktiskt. Hört att han inte kommit upp i nivån han hade innan han fick halsen uppskuren dock, ens i OS. Så han har ju ett sparkapital de lux

Well, med tanke på att han kom 1 timme före matchstart så kunde man inte begära allt för mycket av honom. Men när han gled ifrån 4 dif-spelare så såg man helt klart att det finns lir i killen. Kan fan inte släppa friläget, beh. Men men, bara att se framåt nu, och helt ärligt så tror jag att tack vare den här värvningen så klarar vi kontraktet (+ att Fasth kommer tillbaka). Dif tror jag kan klara sig till semi, inte längre i år pga. målvakterna.

Inför andra perioden:

Kommentatorn: Vad har du sagt till Zednik nu, ni kan väl inte hunnit snacka så mycket?

Roger Melin: Nej jag har inte sagt någonting, han kom ju 1 timme före nedsläpp.

humor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trippel, men ingen bryr sig.

Är så oerhört trött på Lassen nu. Det går bra, vi har 2-0, Lassen gör sina två första byten, det står 2-2. Leker balettdansös istället för att täcka skott och tappar markeringen varannan sekund.

Måste jobba på att få han utlånad så att Claesson kan ta hans plats istället. 18 år och gör inte ett misstag på hela matchen. Kung!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Även elitserien hade ju transferdeadline ikväll. Tyvärr så var den ju knappast lika intressant som fotbollens... Luleå gick ju fullständigt lottlösa och det enda spåret osten verkade följa upp var Harju, som trots skriveriet i aftonhoran tydligen var på G ända fram till 45 min innan deadline då Yzerman nekade. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...