Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

HAHAHAHAHAHHAH! Kom nyss hem och kollat alla målen via SVT Play. Natthumor så in i helvete hahahahah! Vem fan är snubben som har målat en sverigeflagga i ansiktet och står och trycker på plexiglaset med en stor svensk flagga vid varenda mål Sverige gör. Så jävla komiskt att se, vid varenda mål, hahaahahahahahahha!

Hahaha Wikegård<3. Vid 4-4: "DET ÄR SÅ DÅLIGT!!!!!"

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns inget skönare än att slå Kanada. Riktigt underhållande match. 8 mål efter mindre än halva matchen säger ju lite om matchbilden. Stort cred till domarna som annars brukar ha en "liten" tendens att göra saker och ting lättare för kanadickerna, speciellt när vi spelar i Nordamerika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur tänker Svedberg här?

Nicklas "Gör du så igen dödar jag dig" Svedberg är inte Sveriges klyftigaste person. Rent stolpskott.

Allvarligt talat nu, hur fan tänker grabben.

x: Han mordhotar Patrick Cehlin

x: Han förorsakar Nisse Ekmans slashing på Silfverberg

x: Han öppnar medvetet båsdörren i det här fallet.

Jävla... blgöhörtöh. Någonting mer har han säkert gjort också.

Det är nästan roligare att kolla på Juniorerna när dem spelar än när A laget spelar.

Har alltid varit roligare, och kommer alltid vara.

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nicklas "Gör du så igen dödar jag dig" Svedberg är inte Sveriges klyftigaste person. Rent stolpskott.

Allvarligt talat nu, hur fan tänker grabben.

x: Han mordhotar Patrick Cehlin

x: Han förorsakar Nisse Ekmans slashing på Silfverberg

x: Han öppnar medvetet båsdörren i det här fallet.

Jävla... blgöhörtöh. Någonting mer har han säkert gjort också.

x: Han spelar (oh, well) för Brynäs.

Det är ju inga olyckshändelser direkt. Kortslutning gång på gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blir det Sverige Ryssland på SVT24 så återkommer go sweden!

EDIT: Vad är det med Sverige det står 2-1 till Ryssarna och man känner inte igen Sverige just nu vad har hänt med dem? Dem slarvar på passningar samt att de inte tar puckarna på en del lägen. Som 2-1 målet varför tog inte Lehner pucken för utan stog bara där? Kom igen nu ryck upp er ni vet själva innerst inne att ni klarar av detta.

EDIT 2: Sverige förlorade på straffar varför försvarade inte Sverige sin 3-2 ledning och hade en jäkla massa chanser i förläningen som dem kunde av göra på. Jag kände knappt inte igen Sverige först förläningen började. Men men känns så surt när Sverige var nära en final plats. Förstår varför inte det går hela vägen? Dem förlorar nästan alltid i Semifinalen varför? När det har gått bra för dem senaste matcherna är dem för nervösa? Men men bra kämpat ändå trots förlust hoppas iallafall på en broms nu.

Annars bra kämpat juniorerna ni förtjänar även beröm med för eran insats ni har gjort. Hoppas iallafall på broms medaljen nu. Nej hem med er och ladda om all negativ energi till positiv energi. Men jag ska även ge cred till Sverige för deras kämpar glöd verkligen från 0-2 till 3-2.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, lättare sagt än gjort att bara försvara en 3-2 ledning. Jag tycker dock att man förlorar matchen redan efter första perioden, kändes mer som tur att det faktiskt gick hela vägen till straffar.

Hoppas iallafall på broms medaljen nu.

Förlåt, men jag kunde inte låta bli ^_^.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lite blandade känslor över att Fasth missar nästa derby. Bra för Djurgården, givetvis. Björne är en ofantligt mycket sämre målvakt, men jag ogillar inte Fasth tillräckligt mycket för att vara glad åt han är skadad heller. Blöh.

@Lajnux: epic

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där kan nog vara en av dom större domarskandalerna Sverige skådat.

Säkert Wolmer... eller hans kusin.

Ja vad man ska med måldomare till om det ändå inte blir mer rättvist vet jag inte. För det är verkligen inte ens så att jag tvekar när jag säger att den pucken inte var inne.

Observera att Leksand inte var bra i matchen och knappast föll på det där utan borde ha avgjort långt tidigare, så det är inte den biten jag är bitter på. Domslutet är riktigt konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lite blandade känslor över att Fasth missar nästa derby. Bra för Djurgården, givetvis. Björne är en ofantligt mycket sämre målvakt, men jag ogillar inte Fasth tillräckligt mycket för att vara glad åt han är skadad heller. Blöh.

@Lajnux: epic

Oerhört tråkigt med tanke på hur duktig han har varit, hans genombrott har tagit otroligt lång tid och när han väl får det och slipper sin gamla knäskada så åker han på det här. Visst allt kan hända i hockey men inte alls kul. Vad gäller Bjurling är jag inte orolig faktiskt, känns lite som att man hamnar på samma nivå som Ridderwall/Owuya, dvs. antingen gör de en kanonmatch eller så dyker det upp 1 blunder.

Tifot var fint, helt otroligt att ni klarade av att genomföra 3 tifon när ni knappt kan genomföra 1 i fotbollen ;). Skämt å sido, det var helt klart godkänt :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor