Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Håller med! Otroligt tråkigt och hoppas han får komma hem snart och som du sa, ha ett fullt fungerande liv utanför rinken.

Vad gör DIF nu? låter truppen vara som den är eller värvar nytt? Om allt går som det ska med Nisse är han tillbaks lagom till slutspelet, men på vägen dit skulle det vara skönt att ha en spelare i Nisses "kalliber" med lite erfarenhet som vikarie, den som kom upp först i mitt huvud är faktiskt förra säsongens snabbvärvning under JVM, Mika Hannula, han har ju tydligen problem i sitt Ryska lag? kanske ett lån säsongen ut?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Kiedis: Är f.ö en annan lirare det ryktas om... HV vill släppa Linkan. (w00t)

Självklart skulle det vara hur skönt som helst om Linkan ville flytta från bibelbältet hem till Djurgården och jag tror det inte finns en enda Djurgårdssupporter som inte vill ha tillbaks honom, Djurgården var ju egentligen det enda alternativet efter hans Finlands äventyr men Hardy ville ju inte ha honom, så frågan är ju om han vill det nu? Men vem vet, en flytt till DIF och han kanske till och med skulle hitta tillbaks till formen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skönt med 6-3 seger mot Tjeckien och imorgon väntas Kanada vi har en liten fördel mot dem nu de flesta bra spelare är nu skadade så vi har väl en liten fördel mot dem. Men skulle inte förvåna mig om domarna nu kommer stå på deras sida som de alltid har gjort när Sverige spelat mot Kanada. Hoppas iallafall på en neutral domare nu som står på varken Sverige eller Kanadas sida och som inte tar skit från Kanada och deras sjuka publik som dem har.

Men som vanligt så kommer säkert Kanada fuska till sig en massa saker som vanligt. Nu tar vi Kanada också så är vi direkt i semifinal. Go sweden!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3-2 till Kanada tycker Sverige gjorde en bra första period men dem får skärpa sig lite mer om dem ska klara detta annars tycker jag att det har gått bra för Sverige. 40min kvar fixa detta nu.

EDIT: 4-4 nu mellan Sverige och Kanada vafan gör svensken när han var nära pucken och kunde ta så backar han undan vafan håller han på med? Undra på varför de gör 4-4 jävla idiot! Skärp er nu för fan! Men bra att Sverige inte har tagit nå utvisningar på 40min endast Kanada som har gjort det fortsätt så här nu. Nu är Kanadensarna tröttna utnyttja det nu!

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BRA! Mycket imponerad av Sverige idag!

True true!

Fyfan vad nervöst det var trodde aldrig 5-5 målet skulle komma. Och Sverige var nära avgöra i sudden sen när straffarna kom var ännu mer nervös kände hur hjärtat började dunka allt mer. Sen när Kanada missade sin första och andra straff och när Sverige skulle köra sista straffen var helt stel sen när dem satte straffen fan vad jag glad jag vart.

Har väntat skit länge på detta att Juniorerna skulle slå Kanada och fan va tyst det vart när Sverige vann och ännu skönare att höra nationalsången spelas vilket perfekt avslut av 2010 och en början av 2011. Fortsätt så här nu Sverige och just nu känner jag mig att vara stolt svensk.

Och är stolt över små kronorna att de visade verkligen kämpar glöd fast de hade underläge och den kämpar glöd som dem hade lönade sig också nej vi borde vara stolta över små kronornas insatts!

Redigerad av SilentViper
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ger dig ett anseendepoäng, gott nytt år herr SilentViper!

Ja, fyfan. Sverige hade hela matchen men ett fåtal ödesdigra misstag gav bort den helt (om vi hade torskat dvs). Jag tänker då på målvaktstabben (2-2, vilket kvitteras av deras mvtabbe 4-3) och PP/BP-bålet (4-4).

Galet skönt att de tog det hur som helst!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

True true!

Fyfan vad nervöst det var trodde aldrig 5-5 målet skulle komma. Och Sverige var nära avgöra i sudden sen när straffarna kom var ännu mer nervös kände hur hjärtat började dunka allt mer. Sen när Kanada missade sin första och andra straff och när Sverige skulle köra sista straffen var helt stel sen när dem satte straffen fan vad jag glad jag vart.

Vi hade väll ingen "jätte" chans att avgöra i sudden, så att nära att avgöra på sudden var vi inte direkt..

Skönt att äntligen vinna över Kanada, känns grym bra. Tror att det här laget kan gå långt. Minst brons iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ger dig ett anseendepoäng, gott nytt år herr SilentViper!

Ja, fyfan. Sverige hade hela matchen men ett fåtal ödesdigra misstag gav bort den helt (om vi hade torskat dvs). Jag tänker då på målvaktstabben (2-2, vilket kvitteras av deras mvtabbe 4-3) och PP/BP-bålet (4-4).

Galet skönt att de tog det hur som helst!

Tackar ja jag håller med att det var en del misstag bakom målen. Och för en gång skull så vann inte Kanada med fusk domare som brukar avgöra såna här matcher verkligen skönt att se att domarna inte tog skit varken från spelare tränare eller dessa 18000 åskådare. Utan dem var neutral hoppas verkligen på såna här domare i finalen om vi tar oss dit.

@IweX håller med dig även där om Sverige inte tar guld silver eller brons det skiter jag i jag är så stolt över små kronorna så att det inte går att beskriva. Har väntat på detta ögonblick länge att de skulle slå Kanada på hemmaplan visst det var drygt 20min från gränsen så det räknas ju som en hemmaplan. Var även så jävla skönt och skadeglädje att hela hallen tystades ner när Sverige satte sin sista straff.

Nej medalj eller inte medalj spelar inge roll ändå stolt över dessa herrar. Känns att vår nya förbundskapten lyckades med nåt som inte Pär Mårts lyckades med under dessa matcher de hade mot Kanada. Hoppas detta går hela vägen också nu för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor