Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Jag är glad ändå. Nu när det lagt sig. Vi spelade förbannat bra, och Hardy har slutat med harvandet i hörnen. Mer kreativa inslag nu, mer rakt på mål. Spelar vi så här mot lag som inte har genombra målvakter (läs Timrå, Frölunda, Luleå etc) så vinner vi merparten av dom matcherna.

Cehlin var förbannat bra idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud vad jag inte förstår mig på NHL.........

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article8266246.ab

Vad fasen ska han be om ursäkt för bara för att han showar lite?

Larvigt att vara så otroligt dåliga förlorare imo. Visst att gå in i sin första NHL-match och avgöra sådär det är kaxigt, men hur många är det som vågar göra det? hur många är det som klarar det?

Ingen superfint men det räckte till mål, ska vi börja ha gränser på hur mycket man får trixa på banan nu också?

Nej fan, jag blir lite upprörd över det här faktiskt.

Ryan Malone, Tampa Bay

”Det är pinsamt för ­honom. Du kommer in i ­ligan, en ­respektabel liga som den här, och försöker dig på en sådan fint. Det är inte så snyggt gjort.”

I övrigt försökte han ju inte bara, han lyckades också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ta och tipsa om Paul Bissonnettes twitter. Härlig kille med självdistans.

Gillar när någon skrev "Vancouver's back up goalie got more points in one game than you have all season. How do you feel about that?" och han svarade "well tim, I don't feel that great about it. I'm happy for him but it would be nice to out score a goalie this season."

En till som är älskvärd är när han snackar om Omarks senaste mål för Edmonton Oilers och skriver "Congrats to Linus and the Oilers. Just what da league needs, more skill guys. Ill be flipping burgers in no time".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Nu är man glaaaaaaaaaad! Glaaaaaaaad. SÅ JÄVLA GLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD!

Widing gör mål, Tim gör mål. UNDERBARASTE JÄVLA JIMMIE GÖR ETT KANONSNYGGTSOMFANMÅL!

Inte förvånad över att gnihet missköter sig. Jävligt besviken på att våran egen klack brister. Hoppas ni blir identifierade och får böter. Jävla äckel.

Hihi. 11k på ett derby. Bra gnaget.

BRODIN, DANIEL BRODIN. Antigen älskar man dig eller så hatar man dig. Jävla kämpe! DANIEL BROOOODIN!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är man glaaaaaaaaaad! Glaaaaaaaad. SÅ JÄVLA GLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD!

Widing gör mål, Tim gör mål. UNDERBARASTE JÄVLA JIMMIE GÖR ETT KANONSNYGGTSOMFANMÅL!

Inte förvånad över att gnihet missköter sig.* Jävligt besviken på att våran egen klack brister. Hoppas ni blir identifierade och får böter. Jävla äckel.

Hihi. 11k på ett derby.* Bra gnaget.

BRODIN, DANIEL BRODIN. Antigen älskar man dig eller så hatar man dig. Jävla kämpe! DANIEL BROOOODIN!

*Ni är så sjukt mycket bättre själva, jag vet!

*Du kanske inte la märke till att derbyt gick den 22 December? ytterst tveksam till att djurgården hade fyllt globen igår.

I övrigt behöver vi inte ens tala om det osportsliga, egentligen jag känner bara tomhet. Men likförbannat så måste jag ändå säga att ska de springa över och slå ner ett par djurgårdare så kan de väl för fan göra det fullt ut, 15man behöver inte stanna för att 1 vakt kommer i vägen när man gått halvvägs. Lägger de inte i försvar eller något, det jag menar är att det skriker lite fjortis om allt bara trots att de flesta faktiskt såg bra mycket äldre ut igår än nötterna som t.ex. kastade sten på bussen tidigare i år (fotboll).

Sport: Djurgården var bättre igår, helt klart. Trots att AIK åt sig in i matchen så lyckades dif, precis som AIK gjort i de tidigare derbyna göra mål i otroligt känsliga lägen. Det första tidigt och det andra precis efter en kvittering. Även det tredje målet kommer lite när AIK precis klarat av en dif-press och börjat jakten på kvittering.

Victor Fasth dock, fasen vad tråkigt. Bara hoppas att det inte är något jätteallvarligt, både för AIKs del och för honom själv framförallt.

Summasummarum:

2-1 i matcher och jag hoppas innerligt att inte allt för många tappade lusten för att gå på derby igår då vi har 2 derbyn kvar. Jag själv under gårdagen blev som sagt bara tom, var knappt att jag var besviken över torsken, känslan var väldigt annorlunda igår. Till sist är jag även glad att det bara blev 3-1, med tanke på hur det startade hade det kunnat stå 5-0 efter 5 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Ni är så sjukt mycket bättre själva, jag vet!

*Du kanske inte la märke till att derbyt gick den 22 December? ytterst tveksam till att djurgården hade fyllt globen igår.

I övrigt behöver vi inte ens tala om det osportsliga, egentligen jag känner bara tomhet. Men likförbannat så måste jag ändå säga att ska de springa över och slå ner ett par djurgårdare så kan de väl för fan göra det fullt ut, 15man behöver inte stanna för att 1 vakt kommer i vägen när man gått halvvägs. Lägger de inte i försvar eller något, det jag menar är att det skriker lite fjortis om allt bara trots att de flesta faktiskt såg bra mycket äldre ut igår än nötterna som t.ex. kastade sten på bussen tidigare i år (fotboll).

Sport: Djurgården var bättre igår, helt klart. Trots att AIK åt sig in i matchen så lyckades dif, precis som AIK gjort i de tidigare derbyna göra mål i otroligt känsliga lägen. Det första tidigt och det andra precis efter en kvittering. Även det tredje målet kommer lite när AIK precis klarat av en dif-press och börjat jakten på kvittering.

Victor Fasth dock, fasen vad tråkigt. Bara hoppas att det inte är något jätteallvarligt, både för AIKs del och för honom själv framförallt.

Summasummarum:

2-1 i matcher och jag hoppas innerligt att inte allt för många tappade lusten för att gå på derby igår då vi har 2 derbyn kvar. Jag själv under gårdagen blev som sagt bara tom, var knappt att jag var besviken över torsken, känslan var väldigt annorlunda igår. Till sist är jag även glad att det bara blev 3-1, med tanke på hur det startade hade det kunnat stå 5-0 efter 5 minuter.

Ja, fy fan för folk som inte är mogna nog att skita i vakter och fullfölja sina idiotiska idéer.

Du håller på AIK sa du? :rolleyes:

Nåväl, man kan ju i alla fall konstatera att alla "experter" och andra tyckare hade rätt. Hockeysverige mår kanon av lite festliga stockholmsderbyn igen!

...eller hur var det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, fy fan för folk som inte är mogna nog att skita i vakter och fullfölja sina idiotiska idéer.

Du håller på AIK sa du? :rolleyes:

Nåväl, man kan ju i alla fall konstatera att alla "experter" och andra tyckare hade rätt. Hockeysverige mår kanon av lite festliga stockholmsderbyn igen!

...eller hur var det?

Du missförstår mig. Det jag menar är att varför börja en grej som man egentligen inte ens vill avsluta? Man försöker ju inte ens, pajasfasoner. Sedan är du väl precis som alla AB-läsare med tanke på att du väljer att sluta med tjock text precis innan jag skriver att jag inte på något sätt tar dom i försvar.

Klart man har sett fram emot ett derby mot dif efter 8 år, För 8 år sen var jag 13 bast och känslorna man hade då går inte riktigt att mäta sig med de man hade inför den här säsongen.

Ja jag håller på AIK, oavsett vad andra som påstår sig vill bra för klubben gör. Ser du något fel i det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fitt-Wolmer får verkligen bara döma för att han räddat ett liv. Sjukt dålig är han. Horwolmer

(Nej, inte att han missade utvisningar på SAIK-spelare. Han missade på DIF-spelare. Han dömer fortfarande bort korrekta mål och gör fler katastrofmatcher än bra matcher)

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor