Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Nisse Ekman.... vad sysslar karln med? ^_^

Hur som... vad tycker ni att det ska bli för konsekvenser?

Han viftar med klubban för att Brynässpelaren (ser inte vem) från båset har greppat den och där står olyckligt nog Silfverberg och får sig en smäll.

Man har ansvar för sin egen klubba och det är klumpigt gjort. Med tanke på vad det resulterade i så... ge karln några matcher (3, typ).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nisse Ekman.... vad sysslar karln med? ^_^

Hur som... vad tycker ni att det ska bli för konsekvenser?

Frågan är snarare vad farao Brynäs andramålvakt håller på med. För det första så är det lite gruff vid sargen och Ekman får en klapp på hjälmen och sedan klubban fasthållen av någon som inte ens är med på isen, klart humöret tryter. Att han slog till spelaren tror inte jag var avsiktligt utan hände nog av ren frustration när han försökte rycka bort sina klubba från båset. Man ser rätt tydligt att slaget inte är så hårt som media försöker få det att framstå som men ett matchstraff var nog lägligt. Trots att jag hejar på Djurgården försöker jag väl ändå vara opartisk. Om han blir avstängd mer än två matcher är det en katastrof.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, jag tycker han vevar på rätt jävla friskt ändå. Det Svedberg gör är ju givetvis fel men sättet Ekman svarar på är ju inte på något sätt försvarbart. Även om slaget inte var meningen mot just Silvferberg så är han ju fullt medveten om att Jakob är där och jag har svårt att se att det ska vara sargkanten han siktar på. Vidare är att använda klubban som tillhygge vid dylika grejor en av de svartaste grejor man kan göra inom ishockey och eftersom Ekman visat tendenser tidigare på att det lätt kan svartna för honom så skulle jag inte alls bli förvånad om det blir en avstängning upp emot 10 matcher åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, jag tycker han vevar på rätt jävla friskt ändå. Det Svedberg gör är ju givetvis fel men sättet Ekman svarar på är ju inte på något sätt försvarbart. Även om slaget inte var meningen mot just Silvferberg så är han ju fullt medveten om att Jakob är där och jag har svårt att se att det ska vara sargkanten han siktar på. Vidare är att använda klubban som tillhygge vid dylika grejor en av de svartaste grejor man kan göra inom ishockey och eftersom Ekman visat tendenser tidigare på att det lätt kan svartna för honom så skulle jag inte alls bli förvånad om det blir en avstängning upp emot 10 matcher åtminstone.

Nu skojar du väl ändå? Anton Hedman blev avstängd i tre matcher för en armbågstackling i ansiktet på Holmqvist vilket resulterade i ett brutet näsben. Det Ekman gjorde var knappast värre än Hedmans armbågstackling. Anledningen till att jag jämför de två händelserna är inte pga att det nu råkar vara så att det är en Djurgårdare som råkade illa ut utan att både Hedman och Ekman kan gå överstyr. Det är trots allt som Gof säger, Solfverberg var tillbaka i spel i samma period.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men då han i vredesmod svingar sin klubba tillsynes hejvilt hade han ju lika gärna kunnat träffa Silfverberg i ansiktet och vad hade hänt då? Att Silfverberg var tillbaka i spel senare är ju rätt irrelevant då situationen är densamma - han använder klubban som vapen - och utfallet hade lika gärna hade kunnat bli mycket värre. Svedberg skulle haft en utvisning för att han höll i klubban men det rättfärdigar ju inte på något sätt att man i vrede vänder sig om och med kraft vevar klubban mot en annan spelare.

10 matcher kanske är att ta i, men LHCs Andreas Pihl åkte på 8 matcher för sin slashing på Mikael Johansson och även om den träffade värre gjorde ju det båda det förbjudna att använda klubban som vapen och en avstängning på några matcher är givetvis på sin plats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu skojar du väl ändå? Anton Hedman blev avstängd i tre matcher för en armbågstackling i ansiktet på Holmqvist vilket resulterade i ett brutet näsben. Det Ekman gjorde var knappast värre än Hedmans armbågstackling. Anledningen till att jag jämför de två händelserna är inte pga att det nu råkar vara så att det är en Djurgårdare som råkade illa ut utan att både Hedman och Ekman kan gå överstyr. Det är trots allt som Gof säger, Solfverberg var tillbaka i spel i samma period.

Och Hedman bröt väl dessutom något på någon i Färjestad någon vecka innan? vet inte vad straffet för det blev men....nåja, ang Ekman, visst är det dumt, jävligt dumt, men att han ska bli avstängd resten av säsongen? nja det såg nog värre ut än vad det var, någon match, max!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, Nisse blir polisanmäld...

Svedberg borde vi kunna anmäla både för Stöld och Sabotage

Silfverberg borde anmälas för Obehörigt avvikande från olycksplats - visserligen främst använt vid

trafikolyckor men borde även kunna appliceras här.

Granström - dvs. han som fick en 2:a för Roughing i den efterföljande situationen - borde vi kunna anmäla för Skyddande av brottsling.

Personen som anmälde Ekman borde vi åtala för Obefogat åtal

Sen vettetusan om vi inte kan få iväg en anmälan på Brynäs IF för Förargelseväckande beteende. Deras bortaställ är verkligen asfult - visserligen ett jävla longshot men alltid värt ett försök.

... ;)

Edit: Idag kan jag hoppas lite på aik. Kör över äckel-Svedberg, sänk Silfverberg och dra en backhand i huvudet på Cszarnecki

-

Edit 2: Är det bara jag som är sur som fan över spelschemat? Kollade tabellen nyss och satte hjärtat i halsgropen när Djurgården låg på samma poäng som Frölunda. Sen såg jag att Frölunda hade spelat TRE MATCHER FLER?

Delade omgångar suger fan kuk

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit 2: Är det bara jag som är sur som fan över spelschemat? Kollade tabellen nyss och satte hjärtat i halsgropen när Djurgården låg på samma poäng som Frölunda. Sen såg jag att Frölunda hade spelat TRE MATCHER FLER?

Delade omgångar suger fan kuk

Ja inte fan är det roligt i alla fall...

HA-toppen as we speak:

post-8282-007335500 1291132855.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor