Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Ja något annat vore ju märkligt, jag är stolt så länge de krigar och det inte blir utklassning ala. HV. Vi ska klara oss kvar, via serien eller via kvalserien, det återstår att se, men vi kör på ;).

Jag blir förvånad över hur de har orken att match efter match, förlust eller ej, kriga i 60 minuter. Tack för ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte att nackdelarna (att andra förbund kan få bättre koll på svenska grundtanken i spelet) är så farliga. Som Pelle säger har alla lag så bra koll på allt sådant där redan.

Vad är det man hoppas vinna? Att flera ska vara redo att komma in i truppen snabbare? Hur i så fall?

Jag tycker att det ska bli spännande att följa det "nya" landslaget, hur det än går är det roligt att vi får en förbundskapten som vet vad han vill och verkligen tar det på allvar att förverkliga det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker Mårts tagit ut en helt okej trupp. Hoppas dock att Melin kom in som ersättare för Mårtensson eller Weinhandl för han har gjort sitt i landslaget enligt mig, sen har hans säsong i ryssland ju inte alls varit bra så visst var det lite mysko att han kom med... Även om han nu är inne som ersättare tycker jag det var synd att Pelle tog honom före spelare som Järnkrok, Arlbrandt m.f.l.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar det fan laddas. Jag vill ha revansch. Och tredje raka vinsten vore trevligt det med. :)

Usch ja, försökt undvika så många tankar om derbyt jag kunnat, det har gått bra fram tills nu, när det inte längre är någon annan match jag behöver följa, nästa stopp fucking derby. Det som känns skönt är att dif endast kan kvittera i matcher änsålänge men nu har killarna fan visat att de är på gång.

2 lag i medgång nu, dif 2 raka (dock 1 på straffar om jag inte är ute och cyklar?) och AIK 3 raka på ordinarie tid. Det lag som vinner matchen under ordinarie tid kommer ligga överst i tabellen av dessa två.

Fan vad nervöst!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch ja, försökt undvika så många tankar om derbyt jag kunnat, det har gått bra fram tills nu, när det inte längre är någon annan match jag behöver följa, nästa stopp fucking derby. Det som känns skönt är att dif endast kan kvittera i matcher änsålänge men nu har killarna fan visat att de är på gång.

2 lag i medgång nu, dif 2 raka (dock 1 på straffar om jag inte är ute och cyklar?) och AIK 3 raka på ordinarie tid. Det lag som vinner matchen under ordinarie tid kommer ligga överst i tabellen av dessa två.

Fan vad nervöst!

1-0 mot Linköping efter straffar

6-3 mot Timrå

4-3 mot SSK

Så ser det ut. Och ja. Jag är sjukt nervös. Hatar derbyn egentligen, det är fan bara ångest om man förlorar. Inte ens glädje när man vinner, det är bara lättnad.

Äh, jag älskar derbyn!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1-0 mot Linköping efter straffar

6-3 mot Timrå

4-3 mot SSK

Så ser det ut. Och ja. Jag är sjukt nervös. Hatar derbyn egentligen, det är fan bara ångest om man förlorar. Inte ens glädje när man vinner, det är bara lättnad.

Äh, jag älskar derbyn!

Ah så var det ja.

Ja och den här känslan är annorlunda, 1 derby i månaden, jag är van vid att det är jobbigt 2 (eller egentligen 4) gånger om året. Dock så var förra derbyn ren glädje då jag inte hade några förväntningar över huvudtaget och så kom allt som en ren explosion, känslan av att se andra kortsidan sakta börja försvinna med 5 minuter kvar med banderollen "Alltid Oavsett" över sig var underhållande vackert. Nu är det dock en helt ny match faktiskt 2 helt nya lag känns det som, allt är öppet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror ni Pär Mårts kommer lyckas bättre än BÅG nu i Euro hockey tour ligan? Vi såg hur han lyckades med juniorerna nu har han ju pressenterat sin grupp in för Karjala cup visst dem är ju inte lika viktiga som VM/OS.

Målvakter:

* 1. Stefan Liv, Sibir Novosibirsk.

* 30. Daniel Larsson, HV71.

Backar:

* 3. Sebastian Erixon, Timrå, debutant.

* 4. Mattias Ekholm, Brynäs, debutant.

* 5. Daniel Fernholm, Neftekhimik.

* 6. Magnus Johansson, Linköping.

* 7. David Rundblad, Skellefteå.

* 19. Elias Fälth, Luleå (tidigare VIK), debutant.

* 23. David Petrasek, Dynamo Minsk.

* 44. Jonas Junland, Färjestad.

Forwards:

* 10. Joakim Lindström, Skellefteå.

* 11. Björn Melin, Neftekhimik.

* 12. Marcus Krüger, Djurgården, debutant.

* 14. Niklas Nordgren, Rapperswill-Jona.

* 15. Mattias Sjögren, Färjestad, debutant.

* 16. Dick Axelsson, Färjestad.

* 20. Martin Thörnberg, HV71.

* 22. Niklas Persson, Neftekhimik.

* 26. Niklas Olausson, Luleå (tidigare VIK), debutant.

* 27. Robert Nilsson, Salavat Julajev.

* 33. Jakob Silfverberg , Brynäs, debutant.

* 79. Fredrik Warg, Skellefteå.

* 91. Andreas Jämtin, Linköping.

Sen bor man ju inte allt för långt bort från Pär mårts :shifty: . Hur tror ni han kommer lyckas som manager nu? Tror ni vi kan få ett VM guld nu trots det var 4 år sen vi tog ett VM guld samt ett OS guld.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha.....haha....hahahahaha.....HAHAHAHAHA

Mark in the mother fucking park, alltid oavsett! aldrig har jag mått bättre av just dessa meningar, ord påståenden, whatever!

Jag kan idag konstatera att se derby på TV är fan så mycket värre än att vara på plats, aldrig mer alltså!

VAD SKA HARDY SÄGA NU?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor