eXotic Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Bengan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 23 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Haha, åh ja! Skön stil. Sura tyskar. Jag hatar tyskar. Bra gjort Bengan! Ser fram emot vad Mårts kan göra med landslaget nästa säsong! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 (redigerad) BÅG har ju tamigfan humor. Älska det sista han gör Ska bli intressant med förändring nu. Verkligen intressant. Haha håller med om time outen. Men grattis BÅG men vart lite Känslomässigt när man såg BÅG kramade om ledare och spelare. Men skulle va kul med ett guld men men är glad över att BÅG fick ta en medalj iallafall. Och är glad över det han har gjort för Sverige OS guld 2006 i Turin VM Guld 2006 i Riga. Ja vad ska man säga men kommer ändå sakna BÅG. EDIT: Detta sa BÅG om timeouten: Timeouten var viktig, den var jävligt viktig! Det var den som gjorde att vi vann i dag. Hade vi inte tagit timeouten hade vi fan inte vunnit i dag, sa han, en tydlig passning som alla kritiserade hans beslut i går. Redigerad 23 maj, 2010 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Nej, det var tjeckerna som tekade framåt. Så fort pucken hade släppts sköt de den framåt och 4 pers stormade mot sarghörnet. Ah ok, lyssnade på radion då sa de "Sverige vinner tekningen klockrent" så jag trodde ju givetvis på dom . Men tycker dock att time-outen var minst lika bra som dagens, nämligen briljant, inte tack vare time-outen som vi torskade igår. ---- Nu blir det final, skoj skoj . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Gratz Tjeckien för VM guldet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 23 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Haha, fyfan vad flyt Tjeckien har genom hela turneringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Haha, fyfan vad flyt Tjeckien har genom hela turneringen. Ja, och usch vad jag ogillar deras sätt att spela hockey när de faller in i sin egendomliga filmartrans. Blev rätt äcklad när tjecken Kozlov hakade medvetet lossade handsken och själv slängde den längs med isen för att direkt efter gestikulera till domaren... Utvisning var det dock, men de har såna äckliga tendenser till att förstora allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 26 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 Istället för att avsättas som domare så får Wolmer Edqvist priset Rinkens Riddare. Börjar fan tro att han betalade den stackars grabben att få hjärtstillestånd. :E Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 30 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 Nisse Ekman på 3 år, grymt! Boumedienne på 1+1, vet inte vad jag ska tycka. Har mest uppfattat han som en rejäl klubbhopparhora. Hoppas han överraskar mig positivt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 (redigerad) Fan håller mögelOsten på med egentligen? Tiger som muren och skriver skitkonstiga kontrakt som låter spelarna dra vart fanken de vill när de vill utan nämnvärd ersättning. Sen verkar han bara scanna allsvenskan när det gäller ersättare... Redigerad 30 maj, 2010 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 juni, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2010 (redigerad) Stefan Lassen? Trodde det bara var ren spets vi skulle värva om det inte var Stockholmsanknytning. Fan håller mögelOsten på med egentligen? Tiger som muren och skriver skitkonstiga kontrakt som låter spelarna dra vart fanken de vill när de vill utan nämnvärd ersättning. Sen verkar han bara scanna allsvenskan när det gäller ersättare... Fransson-affären? LHF får ganska bra ersättning för honom Redigerad 1 juni, 2010 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 juni, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2010 Varför måste ledningen vika av från ett framgånsrikt koncept? Värva bara spets om dom inte har stockholmsanknytning... Ja, för Stefan Lassen och Mario Kempe är ju spetskvalité ut i fingertopparna. Jaaaaaaaaaaaaaaa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 16 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2010 Varför måste ledningen vika av från ett framgånsrikt koncept? Värva bara spets om dom inte har stockholmsanknytning... Ja, för Stefan Lassen och Mario Kempe är ju spetskvalité ut i fingertopparna. Jaaaaaaaaaaaaaaa! Kempe kan ju bli bra men åtminstone tidigare har han haft en hel del problem med attityden och ödmjukheten. Tror vi drog det vassare strået som norpade Hjalmarsson från Rögle, faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 juni, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2010 Kempe kan ju bli bra men åtminstone tidigare har han haft en hel del problem med attityden och ödmjukheten. Tror vi drog det vassare strået som norpade Hjalmarsson från Rögle, faktiskt. Bah, visst. Killen har ju knappast redan gjort sin bästa elitserie-säsong, men ändå. Att man prioriterar Kempe över en viss Bremberg är lite... mjeh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 5 juli, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2010 Bara 73 dagar tills det drar igång igen! Åh, jag avskyr det här. Ge mig bara dåliga varmkorvar och bländande spel, kom igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 augusti, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2010 (redigerad) Idag kickar European Trophy igång för Djurgårdens del. Ska bli väldigt roligt! Håller Owuya som backup? Är Widing värd 300k i månaden? Är Ölvestad lika bra som förra säsongen? Ligger målvakterna sömnlösa när dom tänker på Nisse? Är Kempe bra nog för att peta undan Cehlin och Brodin? Är Lassen stabil bakom? Hur bra är Boummedienne egentligen? Hur stor är chansen att Krüger vinner poängligan? VARS FAN KAN MAN KÖPA KVÄLLENS MATCH MOT HLINKÖPING? Redigerad 13 augusti, 2010 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 13 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2010 (redigerad) Idag kickar European Trophy igång för Djurgårdens del. Ska bli väldigt roligt! Håller Owuya som backup? Är Widing värd 300k i månaden? Är Ölvestad lika bra som förra säsongen? Ligger målvakterna sömnlösa när dom tänker på Nisse? Är Kempe bra nog för att peta undan Cehlin och Brodin? Är Lassen stabil bakom? Hur bra är Boummedienne egentligen? Hur stor är chansen att Krüger vinner poängligan? Håller med, fan vad skoj det är med lite hockey igen. Försäsongen har verkligen sin charm, brukar kunna bli riktigt sköna matcher. Vill ni se Foppa på TV ikväll så spelar han med sitt välgörenhetslag Icebreakers (bestående av b.l.a N. Bäckström, Sedinarna, Zäta (tror jag?) M. Näslund m.m...) mot Västerås. Visas på TV6. HYPE!!! Tycker f.ö att ni gjorde ett riktigt kap i Widing. Hans energiska spelstil kommer passa ypperligt under Hardys ledning. Boumedienne kan också vara en bra värvning, men det han haft lite svårt med tidigare är att hålla en bra nivå flera matcher i rad. Men med elitseriemått mätt så har han en väldigt hög högstanivå. Redigerad 13 augusti, 2010 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 augusti, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2010 Håller med, fan vad skoj det är med lite hockey igen. Försäsongen har verkligen sin charm, brukar kunna bli riktigt sköna matcher. Vill ni se Foppa på TV ikväll så spelar han med sitt välgörenhetslag Icebreakers (bestående av b.l.a N. Bäckström, Sedinarna, Zäta (tror jag?) M. Näslund m.m...) mot Västerås. Visas på TV6. HYPE!!! Tycker f.ö att ni gjorde ett riktigt kap i Widing. Hans energiska spelstil kommer passa ypperligt under Hardys ledning. Boumedienne kan också vara en bra värvning, men det han haft lite svårt med tidigare är att hålla en bra nivå flera matcher i rad. Men med elitseriemått mätt så har han en väldigt hög högstanivå. Icebreakers matcher brukar vara roliga att se då det inte är någonting som heter defensiv med, bara en massa mål. Ögongodis Själv är jag osäker till Widing. Har en förhoppning om att Nilson inte får något envägs-kontrakt i NHL och kommer tillbaka senare i höst, då känns det som att Widing bara är överbetald för att lira i andrakedjan. Men äh, Hardy brukar veta vad han gör. Vad tror du om Niinimaa förresten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 13 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2010 Icebreakers matcher brukar vara roliga att se då det inte är någonting som heter defensiv med, bara en massa mål. Ögongodis Själv är jag osäker till Widing. Har en förhoppning om att Nilson inte får något envägs-kontrakt i NHL och kommer tillbaka senare i höst, då känns det som att Widing bara är överbetald för att lira i andrakedjan. Men äh, Hardy brukar veta vad han gör. Vad tror du om Niinimaa förresten? Jo, men å andra sidan får ni en riktigt farlig bredd om Nilson kommer tillbaka, ett lag med Widing i andra kedjan låter ju minst sagt okej och i ett eventuellt slutspel kan det ju visa sig guld värt! Jag har lite kluvna åsikter angående Niinimaa, men visst är det en prestigevärvning och kanon att laget får en riktigt profil och veteran som kan styra både blålinjen och de yngre. Nu på träningarna har han förpassats till att lira med Fredrik Styrman vilket är kanon då det inte finns många andra backar i elitserien idag med liknande rutin, så det kommer han säkert dra mycket lärdom av. Ifjol lirade ju Janne med Almqvist i HV och det gav ju minst sagt ett positivt resultat (även om Almqvist är en aningen större talang än Styrman, men). Å andra sidan har han varit väldigt skadebenägen de senaste åren och han är ju trots allt 35/36 pannor, så det känns ju lite som att det är en spelare som troligtvis kommer stanna i högst ett, kanske två år. Men all and all så är jag ändå positiv och tror att han är en fullgod ersättare till Fransson. Han är ju lite mer komplett än Fransson också som var som bäst i offensiven. Men grejen är ju huruvida han klarar av att hålla sig skadefri eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 augusti, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2010 (redigerad) Jag är lite skeptisk till att han ska pendla från Torneå i början av serien. Det är en ganska utmattande sträcka att köra, går väl på 2-2,5 timmar, så han lär nog inte vara i bästa skick under inledningen. Fast jag antar att det inte finns pengar att ta in honom som icke-artist. ----------- Hockeyligan inför liknande projektorer på alla arenor i Elitserien. Hockeyligan betalar. Ska bli fett! Synd dock om man står på kortsidan och får se allting från sidan. Edit: Roligt att Hlinköping inte har en chans. Redigerad 13 augusti, 2010 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts