SilentViper Skrivet 16 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2010 Helt otroligt 3-0 Sverige mot Kanada ! Synd att domaren ser 2 utvisningar en solklar utvisning när en kanadensare tacklar ner en svensk så hjälmen åker av innan den tacklingen så slår en av Kanadas spelare en klubba i ryggen på en Svensk spelare och domaren gör inge då heller. Strax efter det så gjorde en svensk en sak och fick utvisning. Och domarna är från Finland och USA kanske därför. Men hoppas Sverige håller detta spel nu inför de sista 20 minutrarna. Och en viktig seger. Och på Tisdag väntar Schweiz som kanske blir en tuff match trodde detta skulle bli en tuff match men ganska blekt Kanada. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2010 En fågel pep nyss i mitt öra att Nils Ekman har ett muntligt övertal med Djurgården för nästa säsong. Härligt! Kör över målvakterna-Nisse! Josefson till NHL. Surt. Lycka till! Och spelar Sverige som dom gjorde mot Kanada i resten av turneringen blir det finalspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 17 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2010 En fågel pep nyss i mitt öra att Nils Ekman har ett muntligt övertal med Djurgården för nästa säsong. Härligt! Kör över målvakterna-Nisse! Josefson till NHL. Surt. Lycka till! Och spelar Sverige som dom gjorde mot Kanada i resten av turneringen blir det finalspel. Jasså, Nils. Den gamle Bajaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2010 Jasså, Nils. Den gamle Bajaren Nisse har väl florerat i alla Stockholmsklubbar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 18 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2010 (redigerad) 5-0 mot Schweiz och Danmark väntas i kvartsfinalen på torsdag kl 16.00. Ett steg närmare finalen synd att Norge inte gick till kvartsfinal hade hoppas dem skulle gå vidare dem har överraskat ganska mycket under detta VM. Slutet börjar närma sig hoppas BÅG får en medalj med sig eller få vinna VM det var ju trots allt 4 år sen vi vann. Redigerad 18 maj, 2010 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 18 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2010 Medalj blir det! Så länge Sverige inte underskattar motståndet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 18 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2010 Lästen en intervju på sportbladet med BåG att det ryktas om att han och Ralph Krueger ska träna Tyskland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2010 Fan vad dåligt Sverige spelar mot Danmark. Hur fan kunde det här gänget lugga Finland? Lästen en intervju på sportbladet med BåG att det ryktas om att han och Ralph Krueger ska träna Tyskland. k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 20 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2010 Fan vad dåligt Sverige spelar mot Danmark. Hur fan kunde det här gänget lugga Finland? Sant, riktigt kasst. Men samtidigt kan jag tänka mig att det blir så när spelarna någonstans innerst inne är i semifinalen innan matchen ens har börjat. Lite så kändes det i allafall. Skönt med semi, förlängning avgör alltså mellan Tjeckien och Finland, spännande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2010 Sverige mot Tjeckien på lördag då blir trots allt en medalj ändå om de går till final. Om Sverige går till final så tror jag det blir Sverige mot Ryssland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2010 Ja vad ska man säga om Schweiz förlust mot Tyskland? Pucklar på spelare och ledare från tyskalaget dåliga förlorare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2010 Wow, Mårtenssons straff var verkligen den sämsta på länge. Äckeldjävligt att ens försätta sig i en straffsituation, dock... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 22 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2010 Det roligaste är väl ändå den ena kommentatorn som inte är Calle. Har aldrig hört någon med så många fel och som ignorerar uppenbara saker att kommentera någonsin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2010 Det roligaste är väl ändå den ena kommentatorn som inte är Calle. Har aldrig hört någon med så många fel och som ignorerar uppenbara saker att kommentera någonsin Du menar väl inte Niklas Holmgren nu? Han är ju lätt en av Sveriges absolut bästa sportkommentatorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 22 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2010 Nu när Sverige torskade hejar man självklart på Tyskland! 1-0 i 5 mot 3 nu, får hoppas de krigar till sig finalplatsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Såg matchen mellan Sverige och Tjeckien via stream fy fan att Sverige förlorade. Och fattar fan inte varför att BÅG tog en time out med 15sec kvar att spela? Sverige hade ju sin final plats i sina händer där tills time outen kom. Sverige skulle ha vunnit om inte BÅG tog time outen det är vad jag tror sen får ni tro vad ni vill. Men hoppas på en medalj imorn iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 23 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Såg matchen mellan Sverige och Tjeckien via stream fy fan att Sverige förlorade. Och fattar fan inte varför att BÅG tog en time out med 15sec kvar att spela? Sverige hade ju sin final plats i sina händer där tills time outen kom. Sverige skulle ha vunnit om inte BÅG tog time outen det är vad jag tror sen får ni tro vad ni vill. Men hoppas på en medalj imorn iallafall. Äh, spelarna tyckte det var en bra time out. Skyll på att dom inte vann tekningen istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 De som säger att det var en dålig time-out tycker jag har helt fel. Det var icing, Sverige får inte byta, 15 sek kvar till en finalplats och man leder. Detta gav de svenska spelarna minst 30 sekunders extra vila, mycket bra. @Gof: Sen vill jag minnas att Sverige faktiskt vann tekningen också, med andra ord, allt var serverat för en finalplats . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 @Gof: Sen vill jag minnas att Sverige faktiskt vann tekningen också, med andra ord, allt var serverat för en finalplats . Nej, det var tjeckerna som tekade framåt. Så fort pucken hade släppts sköt de den framåt och 4 pers stormade mot sarghörnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 BÅG har ju tamigfan humor. Älska det sista han gör Ska bli intressant med förändring nu. Verkligen intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts