Halo Skrivet 9 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2010 Usch. Det är äckligt tråkigt att kolla på VM egentligen. Tafatt spel, och de enda som faktiskt försökte var killarna födda på 90-talet. Mjäh. Tur att vi slapp ett debacel á la Finland iaf. Jo men brukar ju oftast vara så de första matcherna, tycker dock det var lite spännande idag ändå med tanke på de tidigare skrällarna. Ju närmre finalen vi kommer desto bättre hockey kommer vi att få se . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2010 Bra gjort Danmark! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2010 1-0 mot Frankrike, och det ser skakigt ut. Bah. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2010 Halv taskig första period kom igen Sverige bättre kan ni mot dessa ost ätare. Skärpning nu fixa en del mål nu i andra perioden så vi får så mycket poäng som möjligt till nästa runda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2010 (redigerad) Fan vad många moshpits det har blivit vid det franska målet då! Edit: 3-0 nu, heja heja Redigerad 11 maj, 2010 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2010 Nej fyfan dålig match av Sverige sån här skit match har jag aldrig sett svenska försvaret ja vad är det med dem? Tappar pung slarvar. Nej sånt här dåligt försvar jag har inte sagt SKÄRPNING nu om vi ska komma nå vart. Och sen spelarna som inte har en puck åk upp och tvinga dem som har en puck så vi får målchanser. Tänk målvakten också så dem inte ser pucken så får vi några mål. Nej mot Tjeckien vill jag fan se skärpning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 11 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2010 Det är det här jag menar med att det är så skiftande kvalité på dina inlägg Agenten. Ibland ser det inte ut att vara några problem alls och ibland är det såhär där man får sätta in hälften av orden själv. Mitt tips är att du läser igenom allt en gång innan du klickar på Post så att det blir lättare att förstå dig. Mest för din egen skull faktiskt för annars är det risk att dina inlägg förbises trots att du vill få något viktigt sagt Menar inte att gnälla och nu när jag tänker efter kanske jag skulle ta det i PM för att inte verka så jävla sur. Men jag har skrivit här och det är lång väg att gå för att kopiera Angående matchen. BÅG ÄR ju dålig. Så spelar inte spelarna bättre än såhär senare i turneringen så beror det på honom. Idag däremot beror det på att spelarna tror att det ska bli en promenadseger. Såg förövrigt målen ifrån förra matchen och Monstret verkade vara riktigt matchOtränad. Ingripandena vid målen var riktigt tama. Vet dock inte om han fick göra något bättre ifrån sig annars i matchen då jag tröttnade på matchen efter 3 minuter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2010 Jacob Josefsson biten av en bäver Djurgårdare som man är så satte jag hjärtat i halsgropen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2010 (redigerad) Inte mycket kvar av Finland-USA nu, riktigt spännande, är glad att jag inte är från något av länderna! EDIT: och där kom 3-1 och fiaskot för USA är ett faktum, mycket intressant. Redigerad 12 maj, 2010 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2010 Jag är rätt så förvånad över att Schweiz lyckades verkligen vinna över Kanada med 4-1 och att Finland vann över USA. Tror nu det är bara en tids fråga tills Kanada åker ut skulle va schysst med en europeiskt final. Tror Kanada åker ut mellan kvartfinal eller gruppspel 2. Men hoppas Sverige spelar bättre imorn än vad dem gjorde mot Frankrike. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2010 Jag är rätt så förvånad över att Schweiz lyckades verkligen vinna över Kanada med 4-1 och att Finland vann över USA. Tror nu det är bara en tids fråga tills Kanada åker ut skulle va schysst med en europeiskt final. Tror Kanada åker ut mellan kvartfinal eller gruppspel 2. Men hoppas Sverige spelar bättre imorn än vad dem gjorde mot Frankrike. Såg inte matchen så vet inte själv men Kanada var väl redan klara för att gå vidare? Visst är det bra gjort men känns ju inte riktigt lika stort när Kanada inte hade något att spela för egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2010 Såg inte matchen så vet inte själv men Kanada var väl redan klara för att gå vidare? Visst är det bra gjort men känns ju inte riktigt lika stort när Kanada inte hade något att spela för egentligen. Hoppade mellan Medium och matchen och kunde inte se en enda NHL stjärna i truppen eller ja en såg jag. Men har inte så stor koll på deras trupp. Men skulle bli glad om Kanada inte gick till final. Många vet väl nog varför jag inte gillar Kanada. Om ni inte bara söka runt i tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 13 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2010 4-1 till Norge ganska överraskad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2010 Så nu var gruppspelet avklarat men synd att Sverige förlorade med 2-1 mot Tjeckien men så här ser nästa gruppspel ut. Så fortsätter VM Ställningen i Grupp F Schweiz 2 2 0 0 7–2 6 Kanada 2 1 0 1 7–5 Sverige 2 1 0 1 6–4 3 Tjeckien 2 1 0 1 4–4 3 Norge 2 1 0 1 5–7 3 Lettland 2 0 0 2 2–9 0 Sveriges spelprogram: Fredag 14 maj, 20.15: Sverige–Lettland. Söndag 16 maj, 20.15: Sverige–Kanada. Tisdag 18 maj, 20.15: Schweiz–Sverige. Grupp E (Köln): Ryssland, Slovakien, Vitryssland, Finland, Tyskland, Danmark. Grupp F (Mannheim): Schweiz, Kanada, Lettland, Sverige, Tjeckien, Norge. Grupp G, nedflyttningsserien (Köln/Mannheim): Kazakstan, Italien, Frankrike, USA. Fredag 14 maj 16.15, grupp E, Slovakien–Danmark, TV6. 16.15, grupp F, Kanada–Norge, Viasat hockey. 20.15, grupp E, Finland–Vitryssland, Viasat hockey. 20.15, grupp F, Sverige–Lettland, TV6. Lördag 15 maj 16.15, grupp G, USA–Kazakstan. 16.15, grupp G, Italien–Frankrike, Viasat hockey. 20.15, grupp E, Ryssland–Tyskland, Viasat hockey. 20.15, grupp F, Schweiz–Tjeckien, TV6. Söndag 16 maj 12.15, grupp G, Frankrike–USA. 12.15, grupp G, Italien–Kazakstan. 16.15, grupp E, Danmark–Ryssland, TV6. 16.15, grupp F, Lettland–Norge, Viasat hockey. 20.15, grupp E, Tyskland–Vitryssland, Viasat hockey. 20.15, grupp F, Sverige–Kanada, TV6. Måndag 17 maj 16.15, grupp E, Finland–Slovakien, TV6. 16.15, grupp F, Norge–Schweiz, Viasat hockey. 20.15, grupp E, Vitryssland–Danmark, Viasat hockey. 20.15, grupp F, Tjeckien–Lettland, TV6. Tisdag 18 maj 12.15, grupp G, USA–Italien. 12.15, grupp G, Kazakstan–Frankrike. 16.15, grupp E, Slovakien–Tyskland, Viasat hockey. 16.15, grupp F, Kanada–Tjeckien, TV6. 20.15, grupp E, Ryssland–Finland, Viasat hockey. 20.15, grupp F, Schweiz–Sverige, TV6. Torsdag 20 maj Kvartsfinaler 16.15 E1–F4 eller E2–F3 (Köln). TV6 eller Viasat hockey. 16.15 F1–E4 eller F2–E3 (Mannheim). TV6 eller Viasat hockey 20.15 E1–F4 eller E2–F3 (Köln). TV6 eller Viasat hockey 20.15 F1–E4 eller F2-E3 (Mannheim). TV6 eller Viasat hockey VM-direktoratet fastställer spelordningen när kvartsfinallagen är klara. Om Tyskland går till kvartsfinal spelar laget 20.15. Lördag 22 maj Semifinaler 14.00 Vinnaren E1–F4–vinnaren F2–E3 eller vinnaren F1–E4–vinnaren E2–F3. TV6/Viasat hockey. 18.00 Vinnaren E1–F4–vinnaren F2–E3 eller vinnaren F1–E4–vinnaren E2–F3. TV6/Viasat hockey. VM-direktoratet fastställer spelordning när semifinallagen är klara. Söndag 23 maj 16.15 Bronsmatch. TV6/Viasat hockey. 20.30 Final. TV6/Viasat hockey. (TT/Sportbladet) Imorn väntar Lettland som vi bör vinna mot har inte sett deras matcher. Och Kanada väntas på Söndag då ska vi tamefan ta dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2010 Tror inte att Tre Kronor har så stora chanser tbh, tvivlar på att de kommer att kunna plocka Kanada. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 14 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2010 Tror inte att Tre Kronor har så stora chanser tbh, tvivlar på att de kommer att kunna plocka Kanada. Varför tror du inte det? Schweiz lyckades ju. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 14 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2010 (redigerad) Varför tror du inte det? Schweiz lyckades ju. För att BÅG har lyckats ta de enda direkt offensiva vapnen vi har (Mårtensson, Nilson, Weinhandl, Omark/Harju) och gjort dem komplett ofarliga. Redigerad 15 maj, 2010 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 15 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2010 Tänk om alla lag kunde kriga lika mycket som tyskarna, vilket jäkla VM det skulle bli Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2010 Tänk om alla lag kunde kriga lika mycket som tyskarna, vilket jäkla VM det skulle bli Håller med där alla lag med lika mycket vilja och kriga som tyskarna fyfan skulle bli bästa VM på skit länge nu. Tror Sverige har en chans imorn mot Kanada då Kanada inte vart i form som dem brukar vara och inte fått upp farten riktigt. Men om Sverige inte slarvar eller gör lätta misstag som de har gjort så kan vi vinna. Och spela ett rakt spel fram mot målvakten och skjut direkt eller passa när dem ser en möjligt het. Sen vill jag se mycket tacklingar mot Kanadensarna och inte dessa små tacklingar. Visa vart skåpet ska stå nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2010 Jag har inte sett något utav Världsmästerskapen, utöver sammandraget från Tyskland-USA samt hela den tv-sända matchen Sverige-Tjeckien (vår enda torsk, ska jag fortsätta min "bojkott" av VM? ) Hur ser det nu, är det slutspel eller något slags gruppspel part 2? Ge mig utslagningsmatcher, vit revolution utan pardon! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts