Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Ikväll blir det en tung kväll, eller en helt sjuk kväll :D

x2! Vinner Djurgårn så är det SM-final. Förlorar dom blir det nog en sjunde avgörande, för jag räknar inte med att dom tar en till match i CC.

Vinner aik samtidigt som andra resultat går deras väg har dom guldläge att gå upp till ES, annars är nog nästa nyhet om aik ang. att dom är nära konkurs.

Spännande kväll för Stockholmshockey i vilket fall! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Michael Holmqvist till LHC - Hoppas det stämmer! Kostar på tok för mycket, och har varit sist i +/- två år i rad. Inte bra för en defensiv center direkt.

Näe det där tror vi inte på.

x2! Vinner Djurgårn så är det SM-final. Förlorar dom blir det nog en sjunde avgörande, för jag räknar inte med att dom tar en till match i CC.

Vinner aik samtidigt som andra resultat går deras väg har dom guldläge att gå upp till ES, annars är nog nästa nyhet om aik ang. att dom är nära konkurs.

Spännande kväll för Stockholmshockey i vilket fall! :D

Det blir bara match ikväll. LHC orkar inte mer än två perioder ser det ut som.

Intressant grej är ju att det måste till rejält underläge för att laget ska "orka" satsa och spela riktig hockey. Sjukt och enormt störande.

Och Lener. Ja vad säger man. I första så stog han FRAMFÖR bänken och var aktiv och i första spelade Cluben oerhört bra hockey. Sen helt plötsligt kom han på att han skulle vara en cool öststatstränare och ställde sig där bak igen på sin plats o tuggade tuggummi. Det här säger jag itne bara för att vi förlorade. Det här säger jag för att jag aldrig tyckt om honom.

Dock är det lite bittert att förlora när man varit så nära mål flertalet gånger. Men o andra sidan var ju Djurgården minst lika nära.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spännande kväll för Stockholmshockey i vilket fall! :D

Jo det är nog tyvärr sant. AIK Hockey blöder rejält och blir det inte avancemang i år så kommer vi garanterat tappa många viktiga spelare och bara det gör ju att vi tappar sponsorpengar direkt då vi inte blir lika konkurrens-kraftiga nästa år, bara där tappar vi riktigt mycket pengar. När vi spelade de sista matcherna om att gå upp till allsvenskan för några år sedan så sa vi då att det var en utav de viktigaste matcherna i AIK Hockeys historia. Jag vill nog påstå att de här 2 matcherna som är kvar är nästan ännu viktigare. Det är på liv och död annars måste ett mirakel ske.

Många biljetter sålda till AIK ikväll då vi också fått flera sektioner än tidigare, kul att folk ställer upp när det faktiskt behövs annars har ju hockeyintresset varit ganska svalt de senaste åren, inte så konstigt med fotbollens framgång samtidigt som det gått knackigt för hockeyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte ofta man inte ens bryr sig om att dif har tagit sig till final. Men ikväll är det fan en sådan kväll. Vilka krigare, tycker dock vi förtjänar 3 poäng, men vem fan bryr sig. Om matchen var jobbig ikväll så vågar jag inte ens tänka på söndagens match som jag just nu försöker få biljett till, men det går inte bra alls. Inte ofta man ser så många supportrar från båda lagen som står kvar efter matchen.

Riktigt skön match som hade det mesta, KROSSA VÄXJÖ!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ooooh, spännande kvalserien är just nu. Rögle i ES atm, nej förfan. Vill inte.

F.ö är även Mike Zigomanis tillbaka från sin skada, lagom tills finalerna börjar! Nu får han äntligen lira med sin polare Matttti Tåååårnkviiist

edit: 1-0 till aik, heja! Vad som helst, förutom Rögle

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor