Gof Skrivet 28 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Klart ni har, nu när det går bra för DIF. Usch vad jag blir trött på det där. Men okej, om dom två första hemmamatcherna var utsålda, det efter att vi tippats som ett kvalserie-lag, gick det bra då? Eller varför har klacken ökat stadigt dom senaste säsongerna, även fast Djurgårn spelat skitdålig hockey? pfft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Ooo.. Det där med medgångssuportrar är ganska intressant ändå. Är väl ganska självklart att folk är det. Det är väl alla supportrar? Tycker du att det är kul o glo på ditt lag när dom spelar skit? Och Enögda supportrar är ännumer intressant faktiskt. JAG HÅLLER PÅ MITT LAG! Klart som korvspad jag hatar när domslut osv går emot det laget! Fittor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Ooo.. Det där med medgångssuportrar är ganska intressant ändå. Är väl ganska självklart att folk är det. Det är väl alla supportrar? Tycker du att det är kul o glo på ditt lag när dom spelar skit? Riktiga supportrar följer laget i vått o torrt, spelar ingen roll om de spelar kasst. Det är klart att DIF har fått medgångsfans nu när det går bra, det blir alltid så. IFK Göteborg i fotbollen t.ex, när det vankades guld kom det 30 000 fler till matcherna. Det intressanta med DIF är att fotbollen och hockeyn aldrig går bra samtidigt för dem. I början 00-talet när de tog två raka SM-guld i hockey låg fotbollslaget i Superettan, sen vann de Allsvenskan ett par år, då gick det skit för hockeyn, nu suger fotbollslaget igen och hockeyn går bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Riktiga supportrar följer laget i vått o torrt, spelar ingen roll om de spelar kasst. Det är klart att DIF har fått medgångsfans nu när det går bra, det blir alltid så. IFK Göteborg i fotbollen t.ex, när det vankades guld kom det 30 000 fler till matcherna. Det intressanta med DIF är att fotbollen och hockeyn aldrig går bra samtidigt för dem. I början 00-talet när de tog två raka SM-guld i hockey låg fotbollslaget i Superettan, sen vann de Allsvenskan ett par år, då gick det skit för hockeyn, nu suger fotbollslaget igen och hockeyn går bra. Ja nu menade jag ju inte att man byter lag bara för att det går dåligt. Men när det spelas dåligt så står man ju inte där med ett fett leende för att man ser sitt lag spela hockey. Då blir man ju sur och ställer sig undrande till hur ledningen sköter det hela. Då kallas man av andra supportrar för medgångssupporter för att man kritiserar sitt eget lag när de spelar dåligt. OCH alltid är det folk som gör precis likadant själva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Ja nu menade jag ju inte att man byter lag bara för att det går dåligt. Men när det spelas dåligt så står man ju inte där med ett fett leende för att man ser sitt lag spela hockey. Då blir man ju sur och ställer sig undrande till hur ledningen sköter det hela. Då kallas man av andra supportrar för medgångssupporter för att man kritiserar sitt eget lag när de spelar dåligt. OCH alltid är det folk som gör precis likadant själva.Nej, menar att man slutar inte gå på matcherna när de spelar dåligt. Medgångare är dom som bara går när det går bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 29 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2010 Medgångare finns det gott om till alla lag, så är det bara. Sen kan till och med jag erkänna att dif har en grym hockeypublik just nu. Det kan finnas många orsaker till det, det är svinkallt att gå på fotboll, dif fotboll är´ känns överhuvudtaget ganska så kalla just nu men framförallt tror jag på att de flesta "medgångarna" är människor som inte har råd att åka på varenda hockeymatch, de som bor långt ifrån sthlm t.ex. klart som fan att de hellre väntar och går på slutspelshockey än att de går när i serien när det redan är klart att dif ska dit. Jag är inget fan av medgångare men att gnälla för att ett svenskt lag har fullsatt känns bara fel. Hade alla lag i fobollen haft fullsatt eller ens i närheten varje match skulle jag vara överlycklig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 april, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 april, 2010 Semifinal mot Linköping Djurgården hämtar upp ett 0-2 underläge Djurgården är det sämre laget Jimmie Ölvestad sätter 3-2 i krysset i förlängningen Det absolut enda som kunde ha gjort det bättre var om det var i en final då, men fan. Annars är det helt sjukt. Åh Jimmie Jimmie! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2010 Skulle va nice att se Skellefteå och Djurgården i en final. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 4 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2010 Skulle va nice att se Skellefteå och Djurgården i en final. Nej för då vinner dif utan tvekan. Mot HV så finns det iallafall en chans att dif inte tar hem det. Men jag börjar känna oro. Tur att man har annat att tänka på. AIK-Leksand idag, 1 poäng från elitserien just nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 4 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2010 Semifinal mot Linköping Djurgården hämtar upp ett 0-2 underläge Djurgården är det sämre laget Jimmie Ölvestad sätter 3-2 i krysset i förlängningen Det absolut enda som kunde ha gjort det bättre var om det var i en final då, men fan. Annars är det helt sjukt. Åh Jimmie Jimmie! Fast djurgården va ju inte det sämre laget från början av tredje o framåt. LHC tappade allt där. Som vanligt när de har ledningen efter 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 4 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2010 Som sagt, gud vill inte att AIK spelar i elitserien nästa år. Om förlusten mot södertälje var bitter så var fan det här snäppet värre. Tycker nästan leksand blir överkörda i den här matchen, men ändå går de och vinner, suck. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 april, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 april, 2010 Skulle va nice att se Skellefteå och Djurgården i en final. Hellre HIV än gnaget light. Man vet vars man har HV, men saik kan varva toppenmatcher med allsvenskan-prestationer, så hellre HV som alltid håller sig på samma nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 5 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2010 Kom igen nu då Linköping! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 7 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2010 Sorry för dubbelpost men jag hade fan gett upp hoppet. Men mot alla odds så krigar sig AIK till 3 poäng borta mot rögle, sjukt spännande och bra match. Melin tog timeout efter 3min, bytte målvakt mitt i allt, och allt gick fan hem idag. Gud måste ha sovit idag. 1-0 AIK 2-0 AIK 2-1 Rögle 3-1 AIK 3-2 Rögle 4-2 AIK 5-2 AIK 5-3 Rögle 5-4 Rögle sluuuuuut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 7 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2010 Tabell? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 7 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2010 Tabell? 1. SSK, 19p 2. Rögle, 14p ----------------- 3. Leksand, 13p 4. AIK, 13p 5. Almtuna, 10p 6. Växjö, 3p Sista två omgångarna: 8 April: Almtuna - Rögle SSK - AIK Växjö - Leksand 11 April: AIK - Växjö Leksand - Almtuna Rögle - SSK Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 7 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2010 Leksand tar andraplatsen, äntligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 april, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 april, 2010 (redigerad) Lika förbannad jag var efter förra matchen (seriöst, det är slutspel. TAGGA TILL grabbar), lika glad är jag idag. Wesslau är helt sjuk, ge han löneförhöjning genast. Jag menar: 41 GK Gustaf Wesslau 97.50% Klubertanz är sämst när det gäller. Oscar Eklund är bäst när det gäller. Klubertanz var våran överlag bäste back under grundserien, och Oscar Eklund den absolut sämsta. Helt tvärtom under slutspelet. Skumt, men roligt för Oscar! Redigerad 7 april, 2010 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 7 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2010 Lika förbannad jag var efter förra matchen (seriöst, det är slutspel. TAGGA TILL grabbar), lika glad är jag idag. Wesslau är helt sjuk, ge han löneförhöjning genast. Jag menar: 41 GK Gustaf Wesslau 97.50% Klubertanz är sämst när det gäller. Oscar Eklund är bäst när det gäller. Klubertanz var våran överlag bäste back under grundserien, och Oscar Eklund den absolut sämsta. Helt tvärtom under slutspelet. Skumt, men roligt för Oscar! Måste säga att Wesslau räddar er rätt många gånger idag. Blev lika förbannad varje gång . "Tur" att man har annan hocket att tänka på, SSK away, nu jävlar kör vi! btw. HV71 måste ha Sveriges tråkigaste publik! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 april, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 april, 2010 Måste säga att Wesslau räddar er rätt många gånger idag. Blev lika förbannad varje gång . "Tur" att man har annan hocket att tänka på, SSK away, nu jävlar kör vi! btw. HV71 måste ha Sveriges tråkigaste publik! Jarå, en rolig hatt till Gustaf! "Hoppas" på aik i elitserien nästa år, dock känner jag lite på mig att Leksand kommer sno andraplatsen på målskillnad, men det gör ingenting. Vad som helst förutom Rögle! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts