SilentViper Skrivet 5 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2010 Norge är ju inte direkt en dålig hockeynation längre, knappast Vitryssland eller Schweiz heller. I VM kan Norge gott och väl vara i en kvart-semifinal, då dom har nästan hela laget i europeiska ligor. Samt så var de ju nära en kvartsfinal mot Sverige ju. Ska bli intressant att följa Norge under VM hoppas på en kvartsfinal eller Semifinal mot Sverige eller kanske en final ja man måste få drömma ibland . Men tänk er att se Norge och Sverige i en final. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 5 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2010 Vet ju inte riktigt eftersom att jag inte forskat i det (vilket skulle betyda fråga kompis som har koll på onödigheter (omständighet)) men är det inte så att tex hockeyligan alias Elitserien fortfarande spelas när VM är. Eller va VM ända framme i Maj förresten? Jo ja det kanske det va. Fan va skumt. Vem är sugen på att titta på Hockey då? I vilket fall som helst. Norges framgångar beror säkerligen på hur sugna spelarna är. De flesta lagen kör ju träning fram till midsommar ungefär och kanske inte vill släppa iväg stjärnorna på en turnering (törnering) där skaderisken är hyffsad (hypofys). Det är ju dock bara hypotetiskt. Kan ju även vara så att lagen ser det som en bra chans att få upp tempot i spelarna att spela en ordentlig turnering (törnering). text inom ( och ) är det föregående ord enligt Chrome skulle ersättas med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 5 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2010 NHL-slutspelet kan hålla på fram tills midsommar, medans Elitserien tar slut i Mars, slutspelet i april någon gång. VM brukar börja dom sista dagarna i april. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 5 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2010 NHL-slutspelet kan hålla på fram tills midsommar, medans Elitserien tar slut i Mars, slutspelet i april någon gång. VM brukar börja dom sista dagarna i april. Ah jag räknade ut det där med Elitserien under tiden jag skrev. Och vad jag vet är det väl ingen norrman i NHL? Eller det kanske det är? Har för mig att de största namnen i Norska laget under OS va ifrån Elitserien i varje fall. MEN om jag känner BÅG rätt så skulle Sverige förlora mot Norge i VM och förmodligen absolut inte ta sig till final. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 5 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2010 Ah jag räknade ut det där med Elitserien under tiden jag skrev. Och vad jag vet är det väl ingen norrman i NHL? Eller det kanske det är? Har för mig att de största namnen i Norska laget under OS va ifrån Elitserien i varje fall. MEN om jag känner BÅG rätt så skulle Sverige förlora mot Norge i VM och förmodligen absolut inte ta sig till final. Tollefsen (som tacklade Bartecko) har spelat i Detroit, men stod uppskriven i deras farmlars roster vid OS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 5 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2010 Tollefsen (som tacklade Bartecko) har spelat i Detroit, men stod uppskriven i deras farmlars roster vid OS. Philadelphia tom (samt farmarlaget). Där ser man. Mycket intressant lär man sig genom att besöka eliteprospects. Annars är Norge och Schweiz två lag som verkligen kan ta sig upp ganska snart. Bara de börjar orka hänga med i det höga tempot i hela matcher så kan de faktiskt vara med och slåss med de riktigt stora känns det som. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2010 Är så jävla tråkigt när hockeymatcher slutar 1-0, men vadfan, kan jag vara lite kaxig i skolan nästa vecka så är det inte mig emot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 Helt sinnessjuka matcher som spelas idag. ALLA matcher gäller verkligen någonting! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2010 "Det blir en fantastisk strid där nere i träsket mellan Rögle, Södertälje och Djurgården" - Lasse Anrell på upptaktsträffen inför årets Elitserie "Marcus Nilson är inte en målgörare, eller ens poänggörare" - Lasse Anrell på upptaktsträffen inför årets Elitserie ------------------ Summera grundserien. Sjukt kul för mig. Sjukt roligt hur fel Lasse Anrell kan ha. Så jävla glad att det inte finns. Efter ALLA jävla skitår sedan lockout-säsongen är Djurgården en guldkandidat. Bara hoppas det går hela vägen. Hoppas hoppas hoppas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 25 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2010 Gud vill inte ha AIK i elitserien hur mycket de än sliter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 25 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2010 Gud vill inte ha AIK i elitserien hur mycket de än sliter Hellre aik i ES än Rögle. Usch. Vet inte hur det är med KS, men är det helt kört även i teorin nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 25 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2010 Hellre aik i ES än Rögle. Usch. Vet inte hur det är med KS, men är det helt kört även i teorin nu? Absolut inte, dock aningen jobbigare med tanke på att vi har både rögle och ssk borta kvar och båda matcherna har varit otroligt tighta. Ren otur att det blev 0 poäng mot SSK och att det bara blev 1 poäng idag vet jag inte riktigt hur det gick till om jag ska vara ärlig, kändes grymt stabilt när AIK hade 2-1 och även efter att rögle kvitterat till 2-2, men men. 1. SSK 9p 2. Almtuna 6p 3. Rögle 4p 4. AIK 4p 5. Leksand 3p 6. Växjö 1p AIK har leksand och almtuna kvar innan serien vänder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 25 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2010 Go go almtuna, härlig incident på AIK matchen btw, man ska ge fan i att provocera fansen alltså Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 25 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2010 Go go almtuna, härlig incident på AIK matchen btw, man ska ge fan i att provocera fansen alltså Jösses... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 25 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2010 (redigerad) Go go almtuna, härlig incident på AIK matchen btw, man ska ge fan i att provocera fansen alltså Onödig målgest helt klart men desto onödigare var det att ge sig in i båset tyvärr. EDIT: Dock med lite mer info i det hela så var det aldrig någon attack på någon tränare, vakten knuffar "huliganen" som i sin tur, knuffar rögles andretränare, som i sin tur knuffar rögles tränare. Tar avstånd från bås-vistelsen givetvis men någon överfall är det inte tal om. Redigerad 26 mars, 2010 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 26 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2010 I tisdags mot Södertälje ledde det till bråk mot polisen som använde batonger och pepparsprej mot fansen och i går mot Rögle så stormade grabbarna innerplanen och motståndarbåset. Nästa gång en bortaspelare gör samma sak på Hovet så riskerar isen att stormas. Ah minnen från hockeyderbyn, where's your famous...! Tråkigt om det inte blir några mellan aik/dif nästa säsong. Halo: På http://www.youtube.com/watch?v=R39EH4yzOGE ser man tydligt att mannen söker konfrontation med tränarna/matrialaren/whatever, lyckas knuffa en av dem och förvisso i skedet efter så knuffas han av vakten in i två personer. Varför var han så galen, hade han dragit lajnish eller? Nej men det är såklart olyckligt det som hände. Tråkigt för aik och det ser ju inte bättre ut sportsligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 26 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2010 SEMIFINAL. SJUKT UNDERBART. Sitter och spånar på vilka jag vill ha i kvarten. Heller Skellefteå än Färjestad. Jo, gärna Skellefteå. Färjestad kan gå sin väg. Och Frölunda får gärna kasta ut Linköping. Djurgården har bättre publiksnitt (10 012 personer) än Frölunda (9898) eftersom Globen var utsåld ikväll. Många miljoner i kassan där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 26 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2010 Grattis! sick Acronym <<< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 27 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2010 Ah minnen från hockeyderbyn, where's your famous...! Tråkigt om det inte blir några mellan aik/dif nästa säsong. Halo: På http://www.youtube.com/watch?v=R39EH4yzOGE ser man tydligt att mannen söker konfrontation med tränarna/matrialaren/whatever, lyckas knuffa en av dem och förvisso i skedet efter så knuffas han av vakten in i två personer. Varför var han så galen, hade han dragit lajnish eller? Nej men det är såklart olyckligt det som hände. Tråkigt för aik och det ser ju inte bättre ut sportsligt. Det är sant, om han nu verkligen var ute efter att skada någon i båset, varför då en sån mesig knuff? vet han ens själv vad han gjorde där? suck. Som tur är vet ju AIK vem han är så blir det böter på det här så kan han vänta sig en fet räkning, grattis! ----- Fan, fan, fan, dif ser farliga ut i slutspelet . Typ grattis eller något! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 27 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2010 Djurgården har bättre publiksnitt (10 012 personer) än Frölunda (9898) eftersom Globen var utsåld ikväll. Många miljoner i kassan där. Klart ni har, nu när det går bra för DIF. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts