Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Våra damer spelade idag/igår sin första match i turneringen, där vi slog Schweiz med klara 3-0. Damhockey är väl sådär, men snäppet högre än skidor m.m. ligger det ju i alla fall.

Den 21 februari, vilken dag för hockeyälskare! Då sitter vi bänkade framför dumburken med ett glas coca cola eller annan dryck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glöm inte bort att damkronorna spelar idag.

Mot Ostarna, så nu blir det 100 mål till.

Det gör de väl ej? De spelade mot Slovakien inatt (15 feb. 19:00 kanadensisk tid) och

vann med 6-2, vilket gör att vi är klara för slutspel

. Match mot Kanade imorgon (23:30 svensk tid)

om gruppsegern

, då får vi se hur de står sig mot favoriterna.

Spoilers pga eventuell eftersändning.

Jag blev förvirrad av Wikipedias OS-schema då de skrivit i lokaltid. Herrarna börjar ju ändå idag, så helt fel hade jag ju inte i förra inlägget.

Förresten, ska vi diskutera hockeyn i denna tråd eller i OS-tråden? Det tycker jag i alla fall, så kan vi fokusera mer på de andra sporterna i den officiella tråden.

Damernas ishockeyschema OBS! Kanadensisk tid.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha jag diggar mig själv, satt uppe till fyra inatt för att se damkronornas match. Sedan somnar jag precis innan nedsläpp och vaknar upp precis när matchen börjar som eftersändning. :)

Så nu sitter jag och tittar på eftersändningen istället.

haha. Lyckat. Jag lyckades hålla mig vaken tills nån gång i början av tredje eller slutet av andra.

Såg självklart även Kallas besök i vinterstudion osv så det kanske gjorde mig lite tröttare att sitta o lyssna på en Kalla som fortfarande inte visste vad som hänt henne :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor