Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Montreal sa väl att han inte fick åka?

Montreal får han åka för, eftersom han fått sparken, men det är, enligt aftonbladet iallafall enbart NHL som säger ifrån.

@Mathias: Visst har det gått några år sedan jag såg han lira, men jag tror inte att han kommer göra sämre ifrån sig än sist om han nu skulle bli klar ändå :rolleyes:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Montreal får han åka för, eftersom han fått sparken, men det är, enligt aftonbladet iallafall enbart NHL som säger ifrån.

@Mathias: Visst har det gått några år sedan jag såg han lira, men jag tror inte att han kommer göra sämre ifrån sig än sist om han nu skulle bli klar ändå :rolleyes:.

Han var väldigt värdefull tidigare då han på ren svenska var en jävel på att slåss och den biten. Som jag förstått det beror sparkningen till stor del på att han beslutat sig för att försöka bli en lirare, något han inte har kapacitet för. Sedan förstår jag inte hur en klubb i sådan ekonomisk jävla röra som AIK sitter i ens tänker tanken att snurra in en gubbe till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mathias: Laraque sa att han skulle spela gratis. Därför ^_^

Om han får boende, resor och dyl. betalt ja. Till det kommer ju försäkringar och dyl. En spelare kostar inte bara sin lön. Bara Heino-Lindberg hade ju (om han nu fått pengarna han krävde) en miljonsumma som klubben var skyldig honom. Så att dra på sig kostnader, även mindre sådana, låter konstigt.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Följer Elitserien väldigt dåligt i år men som snacket går är det Rögles plats som är närmast till hands att överta i en Kvalserien. Rent logiskt ligger de ju sist och bör därmed vara sämsta laget, men spelas de ofta ut av övriga lag? ...och är de verkligen så skakiga som det verkar?

Oskarshamn som ligger sist i Allsvenskan har minst ~75% av sina förluster på uddamålet. Med turen på sin sida hade de kunnat ligga på play-off plats istället. Exempelvis.

Jag har varit skeptisk hela året... Men ju mer det närmar sig börjar man ju hoppas. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Följer Elitserien väldigt dåligt i år men som snacket går är det Rögles plats som är närmast till hands att överta i en Kvalserien. Rent logiskt ligger de ju sist och bör därmed vara sämsta laget, men spelas de ofta ut av övriga lag? ...och är de verkligen så skakiga som det verkar?

Oskarshamn som ligger sist i Allsvenskan har minst ~75% av sina förluster på uddamålet. Med turen på sin sida hade de kunnat ligga på play-off plats istället. Exempelvis.

Jag har varit skeptisk hela året... Men ju mer det närmar sig börjar man ju hoppas. :mellow:

För närvarande inne i en sju matcher lång förlustsvit.

Dom har legat på kvalserieplats sen den åttonde december.

Snittar 0,77p per hemmamatch.

Deras största antal matcher i rad utan förlust är tre, två vinster och en oavgjord. Under perioden 31:a oktober tills den 10:e november.

Kort sagt: Dom är sämst i Elitserien. Överlägset. Sämre än Djurgården anno 05-06, och då är det illa. Väldigt illa.

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bläää vad jag spyr åt alla kommentarer som läsarna skrivit till denna artikel. Förstå mig rätt, Peter Forsberg är enligt mig den störste svensk hockey någonsin fått fram och en idol sedan barnsben och det är inte på något sätt honom som person eller spelare jag ogillar, men hur fan kan folk seriöst skylla på Luleå för att Foppa åkte på ett par smällar? Detta var en såkallad "sexpoängsmatch" och det har alltid varit en självklarhet att man som lag måste markera motståndarlagets bästa spelare, i detta fall den spelare som MoDo verkar vara fullständigt beroende utav när det gäller vinst eller förlust.

Att vissa tackar Luleå för att de förstört Sveriges chanser i OS är ju spya... Ett lag kan inte ta OS i aktning när det är spelarnas jobb att leverera i klubblaget och det är därför de är där. Hjärndöda bönder från mestadels Övik verkar ha skrivit majoriteten av idiotin. :/

Jag hoppas dock för allt i världen att Foppa är frisk och kommer med i OS för det finns ingen spelare jag unnar framgång mer än honom, efter allt han gått igenom de senaste åren.

Edit: Kan ju dock lägga till att det var osmakligt av publiken att jubla när Foppa åkte på någon tryckare, sådant är rätt onödigt.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ända sedan för två säsonger sen sagt att det finns två domare som jag skulle vilja se slutade med omedelbar verkan.

Thomas Anderson och Markus Vinnerborg.

Efter kvällens matcher fick jag på något sätt lite vatten på min kvarn då båda dessa domare fick motta kritik.

Anderson fick kritik både från LHC och Frölunda efter kvällens ojämna insats vilket inte förvånar mig då han är den som tydligast inte har en aning om vad han håller på med längre.

Vinnerborg fick kritik av självaste Challe Berglund och ja, han är ju hockeyguden själv så.

Hoppas verkligen att de tar åt sig eller att någon nisse någonstans börjar granska deras matcher och degraderar dem från bedömning av elitseriehockey.

USCH!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ända sedan för två säsonger sen sagt att det finns två domare som jag skulle vilja se slutade med omedelbar verkan.

Thomas Anderson och Markus Vinnerborg.

Efter kvällens matcher fick jag på något sätt lite vatten på min kvarn då båda dessa domare fick motta kritik.

Anderson fick kritik både från LHC och Frölunda efter kvällens ojämna insats vilket inte förvånar mig då han är den som tydligast inte har en aning om vad han håller på med längre.

Vinnerborg fick kritik av självaste Challe Berglund och ja, han är ju hockeyguden själv så.

Hoppas verkligen att de tar åt sig eller att någon nisse någonstans börjar granska deras matcher och degraderar dem från bedömning av elitseriehockey.

USCH!

Till skillnad mot alla andra domare då, som aldrig får "motta kritik".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damn att man inte får se Grossman i OS truppen hoppas han får åka med. Då det är vissa som är skadade skulle vilja se Murray och Grossman i samma kedja.

Sverige har ju två backar - Lidström och Kronwall - som är lite bättre än dom övriga och som kommer spela 25min+ varje match. Behövs inte 6 andra backar för att spela 35.

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor