Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Domarna var inte direkt bra, men det var inte där matchen förlorades. Självförtroende är bra men när det stiger spelarna åt huvudet som det bevisligen gjort och bara leder till nonchalans går det såhär.

Kanada kommer vinna JVM i år igen just för att man inte tror att någonting är säkert innan det är det och har den där "djurväxeln" att ta fram när den behövs.

Stor hyllning till Oliver Ekman Larsson! Han har inte riktigt kommit igång i Leksand i år men mot USA visade han verkligen varför han blev draftad till NHL som #6 i förstarundan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tss, Ryssland och framförallt USA är också vassa. :P USA vann ju som sagt U18-turneringen för ett tag sen.

Und tis... Överskattade dock Rysslands förmåga att spela som ett lag så den sprack tidigt.

Matchen igår var jobbig att se. En rätt okej början av 2:a perioden mynnade ut i ett jävla inferno i försök av soloprestationer i den tredje och det märktes rätt tidigit att det började gå utför när USA kom 3-2 och 2-1 ganska frekvent. :D Sedan var domaren faktiskt värdelös. De enda utvisningarna han tog på USA var väl de för puck out?

Matchens öronfil går dock till David Rundblad. Seriöst, är man ordinarie i elitserien och har lirat JVM två år kan man väl inte bete sig som en 12 åring på isen? Hur fan kan man dribbla som sista man FLERA GÅNGER när det gått skogen alla gånger innan? Har aldrig gillat honom som spelare tack vare hans arroganta och alltför självsäkra spelstil och i denna turnering fick iaf jag vatten på kvarnen... Det såg ut som att han försökte härma Erik Karlsson men misslyckades fatalt.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Und tis... Överskattade dock Rysslands förmåga att spela som ett lag så den sprack tidigt.

Matchen igår var jobbig att se. En rätt okej början av 2:a perioden mynnade ut i ett jävla inferno i försök av soloprestationer i den tredje och det märktes rätt tidigit att det började gå utför när USA kom 3-2 och 2-1 ganska frekvent. :D Sedan var domaren faktiskt värdelös. De enda utvisningarna han tog på USA var väl de för puck out?

Matchens öronfil går dock till David Rundblad. Seriöst, är man ordinarie i elitserien och har lirat JVM två år kan man väl inte bete sig som en 12 åring på isen? Hur fan kan man dribbla som sista man FLERA GÅNGER när det gått skogen alla gånger innan? Har aldrig gillat honom som spelare tack vare hans arroganta och alltför självsäkra spelstil och i denna turnering fick iaf jag vatten på kvarnen... Det såg ut som att han försökte härma Erik Karlsson men misslyckades fatalt.

Håller med dig Rundbland tillförde inge till Svenska laget utan han tappade pucken på ställen där man inte skulle gö det på. Dribblar som att han vore fotbolls stjärna eller att han var själv på isen. Sen var det ganska onödig utvisning han tog på sig första gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han gör rätt som inte slutar försöka bara för att han har misslyckats några gånger, då kommer man ingen vart. Däremot borde Mårts ha gett Kilström mer tid istället om han nu tydligen märker att Rundblad har en dålig dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han gör rätt som inte slutar försöka bara för att han har misslyckats några gånger, då kommer man ingen vart. Däremot borde Mårts ha gett Kilström mer tid istället om han nu tydligen märker att Rundblad har en dålig dag.

Har man misslyckats och orsakat 2-1 lägen ett par gånger tidigare i matchen borde man inte fortsätta på samma linje utan spela enklare och mer konstruktivt, iaf under pågående match och allra viktigast är det om man inte är i form (vilket han inte var under hela turneringen iofs). Mårts borde ha gett honom de direktiven alternativt bänka honom till förmån för Kilström.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han kanske inte ska sluta helt o hållet. Men i matchen ska han definitivt sluta när han märker att amerikanerna är för bra för det.

Man får se det såhär. Utveckling handlar om att lära av sina misstag. Och om han hade lärt sig direkt att det inte fungerade att dribbla som sista man så hade man sett det som att han utvecklats lite redan där och då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

0-3 10:04 Jimmie Ölvestad (utan assist)

1-4 14:21 Jimmie Ölvestad (Marcus Nilson)

1-5 15:15 Jimmie Ölvestad (Kristofer Ottosson)

Skott: MODO - Djurgården 9 - 8

Edit: Ölvestad är fan helt jävla sjuk...

0-3 10:04 Jimmie Ölvestad

1-4 14:21 Jimmie Ölvestad

1-5 15:15 Jimmie Ölvestad

-

1-6 00:35 Jimmie Ölvestad

-

2-7 07:42 Jimmie Ölvestad

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är när jag ser sådant här som jag halvt ångrar att jag lade av med hockeyn.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/lhf/a...l.asp?id=334982

Glad för Fredde, klart! Men jag spelade med honom några år där, och jag var enligt mig själv jämnbra fast med högre lägstanivå. Kanske också hade fått lira ES om jag satsat lika mycket som honom lol. (Han var på rinken i snitt 3h/dag, fyfan vad han ville bli bra, gläds med killen)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är när jag ser sådant här som jag halvt ångrar att jag lade av med hockeyn.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/lhf/a...l.asp?id=334982

Håller med. Har en kompis som numera spelar i Sveriges damlandslag, en annan som gick vidare till tv-pucken och fortfarande spelar i allsvenskan, tror jag. En annan som är uttagen till JVM i skidor. En gammal klasskompis som deltagit i brottnings-SM. Å Charlotte Kallas syster.

Själv sitter man å käkar morötter med ranch-dipp.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med. Har en kompis som numera spelar i Sveriges damlandslag, en annan som gick vidare till tv-pucken och fortfarande spelar i allsvenskan, tror jag. En annan som är uttagen till JVM i skidor. En gammal klasskompis som deltagit i brottnings-SM. Å Charlotte Kallas syster.

Själv sitter man å käkar morötter med ranch-dipp.

Viktigt att poängtera här är att morötter med dipp är jävligt gott!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter och hoppar ihjäl mig på att Djurgården kontaktar Staffan Kronwall som blev waivad av Calgary nyligen. Visst, vi har släppt in minst mål i ES tillsammans med Linköping, men hej, Kronwall Junior eller Alexander Deilert liksom, det är ingen tvekan där om vem man föredrar i ett slutspel.

Djurgården - Luleå imorgon också! Skönt, hatar det här spelschemat. Vem fan har fem dagars uppehåll lite random. Allting säger att Djurgården ska vinna egentligen och bara därför kommer vi torska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tagit mig ett ordentligt jävla tag att smälta insatserna från rikspuckona Wollmer Edqvist och Ulf Rönnmark.

KLACKAR DIN LINJEDOMARE UNDAN PUCKEN I ETT FRILÄGE SÅ FÅR DU TOLERERA ATT SPELARE KAN BLI ARGA, ULF.

BARA FÖR ATT DU HAR RÄDDAT ETT LIV FRAMFÖR EN KAMERA SÅ FÅR DU INTE GÖRA VAD FAN DU VILL, WOLLMER.

----------------------

Det sagt, och nu ska jävla äckelfiskrens-köplunda Indianstam besegras ikväll. 4-1 till Djurgårn och Mackan sätter två mål.

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tagit mig ett ordentligt jävla tag att smälta insatserna från rikspuckona Wollmer Edqvist och Ulf Rönnmark.

KLACKAR DIN LINJEDOMARE UNDAN PUCKEN I ETT FRILÄGE SÅ FÅR DU TOLERERA ATT SPELARE KAN BLI ARGA, ULF.

BARA FÖR ATT DU HAR RÄDDAT ETT LIV FRAMFÖR EN KAMERA SÅ FÅR DU INTE GÖRA VAD FAN DU VILL, WOLLMER.

----------------------

Det sagt, och nu ska jävla äckelfiskrens-köplunda Indianstam besegras ikväll. 4-1 till Djurgårn och Mackan sätter två mål.

:teehee: Det var en rättvis seger!

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor