Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

KHL är jag däremot livrädd för, det är tyvärr att sälja sin själ, men samtidigt blir det svårt om det skulle visa sig att just en sådan resa skulle rädda AIK inom svensk hockey i framtiden. Jag ser dock mycket hellre en lösning som kan lösas på svensk mark.

En sista sak som jag verkligen inte förstår bland de flesta idrottsföreningarna, varför finns det så många som satsar enormt med pengar som inte ens finns? Blir så jävla trött på det.

Ja, KHL för AIK är djävulens påfund. Jag håller med på det sista, det var väl i finksa hockeyligan som spelarna gick ut i strejk eftersom ekonomin var ohållbar? Alla klubbar budgeterar för x-toppplacering och självklart spricker det när man inte når resultat...

Ni kan visserligen klara er om ni når Elitserien denna säsong men hur ofta har man inte trott och hoppats på det senaste åren? Nej ni lever på konstgjord andning precis som vi gjorde innan konkursen. Jag hoppas (nästan... :rolleyes: ) att ni klarar er undan vårt öde men tyvär tror jag det behövs en nystart för hela Stockholm och en stor ändring i skattesystemet och diverse ekonomiska frågor. Väl mött i de lägre divisionerna! :)

*Skäms över uteblivet stöd till BFIF denna säsong*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag ska vara riktigt ärlig så känns det som att man sitter mitt i ett moln som inte riktigt vet om det ska spricka upp eller förbli liggandes med ovädret inom sig.Först verkar allt frid och fröjd och man säger att man utan problem kommer att få fram tillräckligt med pengar när det senaste lånet gjordes. Men inte allt för förvånande så när det nu börjar närma sig så känns det verkligen som att det är kris igen, trotts lovande ord från styrelsen. Jag vet inte riktigt vad jag vågar tro på längre, skulle man bli lugn av dessa lovande ord nu så känns risken väldigt stor att man får stå med lång näsa inom några månader (veckor om vi har otur).

KHL är jag däremot livrädd för, det är tyvärr att sälja sin själ, men samtidigt blir det svårt om det skulle visa sig att just en sådan resa skulle rädda AIK inom svensk hockey i framtiden. Jag ser dock mycket hellre en lösning som kan lösas på svensk mark.

En sista sak som jag verkligen inte förstår bland de flesta idrottsföreningarna, varför finns det så många som satsar enormt med pengar som inte ens finns? Blir så jävla trött på det.

Har hört lite smått om att det kom ut ett sk. tiggarbrev till fansen, är det sant? Isåfall, vilka summor rörde det sig om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har hört lite smått om att det kom ut ett sk. tiggarbrev till fansen, är det sant? Isåfall, vilka summor rörde det sig om?

Naturligtvis så stora som möjligt, det stod förmodligen "Någon kan inte bidra med allt men alla kan bidra med något" eller "Många bäckar små". Konstgjord andning. Been there, done that.

*Drömmer tillbaka till tiden då man stod på Hovet, dyngrak och ensam, och vrålade på domaren i förtvivlan*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanadas OS-lag :D:P:P

MÅLVAKTER

Martin Brodeur, New Jersey Devils.

Roberto Luongo, Vancouver Canucks.

Marc-Andre Fleury, Pittsburgh Penguins.

BACKAR

Dan Boyle, San Jose Sharks.

Drew Doughty, Los Angeles Kings.

Duncan Keith, Chicago Blackhawks.

Scott Niedermayer, Anaheim Ducks.

Chris Pronger, Philadelphia Flyers.

Brent Seabrook, Chicago Blackhawks.

Shea Weber, Nashville Predators

FORWARDS

Patrice Bergeron, Boston Bruins.

Sidney Crosby, Pittsburgh Penguins.

Ryan Getzlaf, Anaheim Ducks.

Dany Heatley, San Jose Sharks.

Jarome Iginla, Calgary Flames.

Patrick Marleau, San Jose Sharks.

Brenden Morrow, Dallas Stars.

Rick Nash, Columbus Blue Jackets.

Cory Perry, Anaheim Ducks.

Mike Richards, Philadelphia Flyers.

Eric Staal, Carolina Hurricanes.

Joe Thornton, San Jose Sharks.

Jonathan Toews, Chicago Blackhawks.

SICK, bara SICK!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner igen 6 stycken :D Då jag inte är insatt i NHL så antar jag att hela laget är stjärnspäckat? Då förmodar jag även att svenskarna inte kommer att ha något att sätta emot men det ska ändå ses. För Sverige i tiden!

När är OS?

Jodå, Sverige kan nog sätta emot, men Kanadas lag är fan i mig sjukt. Jag säger som Bjurman - det kan vara ett av de bästa lag som någonsin satts på en ishockeyplan. Och då kan han ändå NHL och ishockey utan och innan. Jag menar, wow!

Sverige hade mycket tur med lottningen förra OS, men jag kan inte i mina vildaste drömmar se att Sverige vinner i år.

OS är i februari.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du glömmer den rasbiologiska/historiska aspekten; vi har ett lag av fosterlandsavkommor och trogna landskämpar medan de endast består av svikare och oönskade individer. Varför tror du att nordamerikanerna alltid spelar så jävla tufft och ibland snudd på fult? Självklart är det avundsjukan och den undermedvetna mentala delen där dem vet att de är underlägsna den svenska lagkänslan!

Jag tror på GULD.

*Inlägget är att betraktas med kritiska men ändock roande och hoppingivande ögon*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du glömmer den rasbiologiska/historiska aspekten; vi har ett lag av fosterlandsavkommor och trogna landskämpar medan de endast består av svikare och oönskade individer. Varför tror du att nordamerikanerna alltid spelar så jävla tufft och ibland snudd på fult? Självklart är det avundsjukan och den undermedvetna mentala delen där dem vet att de är underlägsna den svenska lagkänslan!

Jag tror på GULD.

*Inlägget är att betraktas med kritiska men ändock roande och hoppingivande ögon*

HAHAHAHAHAHA!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet vilka Sverige får möta i JVM i semifinalen? Sverige har ju spelat jävligt bra i denna turnering kanske Pär Mårts är framtidens tränare för Tre Kronor? Kanske kan han lyckas så här bra med A laget som med Junior laget. Och kanske blir Markström vår framtida stjärn målvakt?

Vi har jävligt bra Juniorer i landet just nu, så framgångarna beror nog 90% på det. Sedan är jag inte emot att Pelle Mårts tar över storkronorna, men han känns inte given!

In med Wikegård i båset, skämt åsido, jag hoppas att BÅG stannar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet vilka Sverige får möta i JVM i semifinalen? Sverige har ju spelat jävligt bra i denna turnering kanske Pär Mårts är framtidens tränare för Tre Kronor? Kanske kan han lyckas så här bra med A laget som med Junior laget. Och kanske blir Markström vår framtida stjärn målvakt?

USA, bör bli en jämn match. Äntligen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enda gången jag någonsin helhjärtat skyller på domaren - men rent sagt, FYFAN VAD JÄVLA DÅLIG INSATS HAN GÖR, ATT GE OSS TVÅ PP (BÅDE FÖR P-O) NÄR DET ÄR SÅ JÄVLA MÅNGA SOLKLARA UTVISNINGAR GÖR MIG HELT JÄVLA RAGEHEADINTHEBRAIN. FAN TA FITTJÄVELN.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig Gof domarna är så jävla rädda att döma emot USA utan måste döma med USA. Vart så samma vanliga visa när Sverige är i semi eller final då har domarna alltid vart emot Sverige jävla fega domare stäng av dem på livs tid såna jävla domare som dödar matchen ska fan inte få döma mera. Var det 3-2 eller 4-2 målet som det skulle va utvisning 2 min på en amerikansk spelare? Men vart inge när domaren var nära? Men vart det nåt? Nej. Fyfan vad jag hatar dessa domare som är så JÄVLA fega att de inte vågar döma mot stor nationerna nej fan som jag sa STÄNG av dem helt från hockey. Och ta in riktiga domare som vågar döma ordentligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig Gof domarna är så jävla rädda att döma emot USA utan måste döma med USA. Vart så samma vanliga visa när Sverige är i semi eller final då har domarna alltid vart emot Sverige jävla fega domare stäng av dem på livs tid såna jävla domare som dödar matchen ska fan inte få döma mera. Var det 3-2 eller 4-2 målet som det skulle va utvisning 2 min på en amerikansk spelare? Men vart inge när domaren var nära? Men vart det nåt? Nej. Fyfan vad jag hatar dessa domare som är så JÄVLA fega att de inte vågar döma mot stor nationerna nej fan som jag sa STÄNG av dem helt från hockey. Och ta in riktiga domare som vågar döma ordentligt!

Tror det var innan 4-2 målet, om du menar den solklara hakningen när det stod domare både framför och bakom?

Det värsta var ju slashingen när en svensk spelare hade friläge, fyfan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor