Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Någon som ser på utehockeyn på fyran?

Fan vad nice det ser ut, tittar på isen med lite nostalgi i blicken då jag inte åkt på uteis sedan jag var sex - sju år eller något. >_<

Jag kollar, måste säga att det känns jäkligt konstigt haha. Då jag inte alls har någon koll på elitserien numera så undrar jag varför man gör detta? :).

Blev riktigt positivt överraskad med så mycket folk. Där blev det visst mål också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men dom har ju bara snott allt från NHL Winter Classic..

Tror det är sjuhundrade gången jag hör det här. Hockey har alltid spelats utomhus. Att det inte gör något sånthär i Elitserien förrens nu har nog mer att göra med att intresset har ökat något enormt de senaste 10 åren för just elitserien än att de har winter Classic i NHL..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det är sjuhundrade gången jag hör det här. Hockey har alltid spelats utomhus. Att det inte gör något sånthär i Elitserien förrens nu har nog mer att göra med att intresset har ökat något enormt de senaste 10 åren för just elitserien än att de har winter Classic i NHL..

Jag tror nog att de sett att intresset ökat och insett att de kan tjäna pengar på detta genom att dra stor uppmärksamhet till ishockeyn igen. Det är inte något mer än marknadsföring... om några år så är det antagligen borta igen.

Okej, men det köper jag inte

Men, det är väl klart! Inte behöver du köpa saker när dina tomtenissar kan fixa det gratis åt dig!

Jag var bara tvungen! =P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halo, hur ser det egentligen ut för AIK hockey? Man läser ju diverse skit om ekonomi hit och KHL dit men har du något konkret att säga om allt?

Sanningen är ju att "Robin Hood"-skatterna har dödat Stockholmsidrotten och särbehandlat glesbygden med kommunförsörjda arenor och väldigt låga marhyror jämfört med Stockholmsklubbarna. Detta gäller inte bara ishockeyn men det märks klart och tydligt att något står väldigt fel när man ser på vad som hände med Hammarby Hockey och det som sker just nu med gnaget. Fotbollsklubbarna är inte heller i ekonomisk toppform direkt så något måste det vara. Och nej, det beror inte endast på diverse huliganfalanger och inkopetenta styrelser även om det självklart kan utgöra någon % av utgifterna och uteblivna intäkter. Globen och arenabolaget har en stor del i frågan självklart och jag anser att det är dags för sanning och bevis.

/Hata mygel, Stockholmsidrotten är död, Länge leve Stockholmsidrotten! På återseende i ishockeyns finrum, vi ska tillbaka. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halo, hur ser det egentligen ut för AIK hockey? Man läser ju diverse skit om ekonomi hit och KHL dit men har du något konkret att säga om allt?

Om jag ska vara riktigt ärlig så känns det som att man sitter mitt i ett moln som inte riktigt vet om det ska spricka upp eller förbli liggandes med ovädret inom sig.Först verkar allt frid och fröjd och man säger att man utan problem kommer att få fram tillräckligt med pengar när det senaste lånet gjordes. Men inte allt för förvånande så när det nu börjar närma sig så känns det verkligen som att det är kris igen, trotts lovande ord från styrelsen. Jag vet inte riktigt vad jag vågar tro på längre, skulle man bli lugn av dessa lovande ord nu så känns risken väldigt stor att man får stå med lång näsa inom några månader (veckor om vi har otur).

KHL är jag däremot livrädd för, det är tyvärr att sälja sin själ, men samtidigt blir det svårt om det skulle visa sig att just en sådan resa skulle rädda AIK inom svensk hockey i framtiden. Jag ser dock mycket hellre en lösning som kan lösas på svensk mark.

En sista sak som jag verkligen inte förstår bland de flesta idrottsföreningarna, varför finns det så många som satsar enormt med pengar som inte ens finns? Blir så jävla trött på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor