Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Cam Abbot deltar i landslagsturnering i Schweiz? Fuck no! Tycker det är ganska roligt att Team Canada bara plockar ut en av bröderna när de spelar drastiskt mycket bättre tillsammans. Nog för att det var tack vare ett återbud nu som Cam fått hoppa in, but still...

Cam har tackat nej till Kanada, däremot vet jag inte hur frivilligt det var.

Lokaltidningarna här i krokarna valde "hans" sida och menade på att LHF skulle släppa iväg honom dit. Men media kan förvränga allt.

Sen vad Cam själv vill är inte helt säkert. Självklart skulle han kunna tänka sig att spela med TC, men det är viktiga matcher han missar med Luleå.

Nåja, jag hoppas han inte har några hard feelings med styrelsen då dem inte ville släppa iväg honom.

Även ett gruskorn kan göra stor skada.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu snackar vi om överreaktion! :unsure:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hock...ticle6304140.ab

Cam Abbot deltar i landslagsturnering i Schweiz? Fuck no! Tycker det är ganska roligt att Team Canada bara plockar ut en av bröderna när de spelar drastiskt mycket bättre tillsammans. Nog för att det var tack vare ett återbud nu som Cam fått hoppa in, but still...

Dom tog ut Cam för att han är center och inte Chris.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta ut din OS-trupp!

Hur ser er laguppställning ut? Min ser ut som följande:

post-10629-1261138125_thumb.jpg

De blåmarkerade "utanför" själva truppen är alltså de jag valt, t.e.x Patric Hörnqvist istället för Huselius och Strålman istället för Oduya. Jag motiverar de valen med att Hörnqvist kommer göra mycket mer nytta än Huselius om han placeras i en tredje femma, dessutom tillför hans närvaro lite attityd till truppen. Sen så är högerhänta målskyttar alltid bra och tyvärr en bristvara i den svenska truppen.

Sedan ser jag mycket hellre Strålman än Oduya, då Strålman nästan alltid presterar bra i landslaget och tillför grym spetskompetens i en andra powerplay-uppställning. Sedan tycker jag att han på senare år har blivit helt okej defensivt och känns som en lite mer komplett back än Johnny.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta ut din OS-trupp!

Hur ser er laguppställning ut? Min ser ut som följande:

post-10629-1261138125_thumb.jpg

De blåmarkerade "utanför" själva truppen är alltså de jag valt, t.e.x Patric Hörnqvist istället för Huselius och Strålman istället för Oduya. Jag motiverar de valen med att Hörnqvist kommer göra mycket mer nytta än Huselius om han placeras i en tredje femma, dessutom tillför hans närvaro lite attityd till truppen. Sen så är högerhänta målskyttar alltid bra och tyvärr en bristvara i den svenska truppen.

Sedan ser jag mycket hellre Strålman än Oduya, då Strålman nästan alltid presterar bra i landslaget och tillför grym spetskompetens i en andra powerplay-uppställning. Sedan tycker jag att han på senare år har blivit helt okej defensivt och känns som en lite mer komplett back än Johnny.

Exakt samma lag tog jag, förutom att jag böt ut Franzén mot Marcus Nilson. Mest för the lolz. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skapligt lag ryssarna plockat ut till OS. De anmärkningsvärda namnen i truppen är Fedorov och Kozlov, men å andra sidan är det inte speciellt konstigt att Fedorov plockar en plats eftersom han tillsammans med Semin och Ovechkin formade den bästa kedjan i hela Quebec-VM.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tss, Ryssland - och framförallt USA - är också vassa. :mf_doof: USA vann ju som sagt U18-turneringen för ett tag sen.

Nu sa jag ju aldrig någonting om att Sverige var förbannat mycket bättre, men Sverige är på papper bättre än båda dom på varje position. Om man bortser från att Filatov är bästa forwarden i turneringen, men sen är inte Ryssarnas forwards något stort hot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu sa jag ju aldrig någonting om att Sverige var förbannat mycket bättre, men Sverige är på papper bättre än båda dom på varje position. Om man bortser från att Filatov är bästa forwarden i turneringen, men sen är inte Ryssarnas forwards något stort hot.

Mja, jag skulle nog tolka det som att du sade det så, jo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

känner ändå att både ryssarna och amerikanerna kan bli lite luriga. Schroeder i USA är läskigt skicklig.

Alfredssons skada var f.ö. värre än befarat. Enligt de senaste uppgifterna blir han borta i fyra till sex veckor. Blir det sex veckor har han en och en halv vecka på sig att komma i matchform innan OS... :/

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, jag skulle nog tolka det som att du sade det så, jo.

lolz. Sverige är bättre än alla andra lag. Check. Kanada är bättre än Sverige. Check.

Skiljer det mycket mellna Kanada och Sverige? Nä, men tillräckligt för att vinna med 6-2, som inte är mycket i juniorsammanhang iofs, där rinner det lätt iväg beroende på vem som har en bra dag, men dom är ändå avsevärt bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor