Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Äcklig seger. Men vadfan. Jag tippade rätt på resultatet iallafall.

Skönt som fan att kunna gå till juluppehåll med 50p och inte ha någon som helst oro för något streck. Tredjeplatsen nästa!

Södertälje har allt att vinna, det blir tufft och allt det där vanliga. Den här matchen har vi inga som helst problem med. Södertälje kommer piskas rödgulblå. Bjurling kommer som vanligt att storspela mot oss, om han inte blir bänkad efter debaclet mot LHC såklart.

Bjurling i mål: 3-1 till Djurgården, runt 40-15 i skott.

Inte Bjurling i mål: 6-1 till Djurgården.

Frölunda vann över Skellefteå. :rolleyes:

Jag tycker inte den där posten bidrog så mycket.

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MEN SERIÖST?!?! Här sitter jag och väntar på att jag ska inkassera dryga 1000 svenska riksdaler och så händer det här?!

Bofors ledde med 2-0 och visst skulle Örebro kunna tagit ikapp det, men det tror jag verkligen inte. Nu får jag vänta tills matchen spelas någon annan dag (som kan bli om flera månader om det vill sig så) och då finns risken att örebrospelarna får ny fart och fläkt under vingarna.

Moget.....

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MEN SERIÖST?!?! Här sitter jag och väntar på att jag ska inkassera dryga 1000 svenska riksdaler och så händer det här?!

Bofors ledde med 2-0 och visst skulle Örebro kunna tagit ikapp det, men det tror jag verkligen inte. Nu får jag vänta tills matchen spelas någon annan dag (som kan bli om flera månader om det vill säg så) och då finns risken att örebrospelarna får ny fart och fläkt under vingarna.

Moget.....

HAHHAHAHAHHA ÅHFYFAN :confused: Jag skulle gå bERZERK

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHHAHAHAHHA ÅHFYFAN :confused: Jag skulle gå bERZERK

Haha, det blir kanske lite för mycket snack om spel här i tråden, men det handlar om hockey så helt illa är det inte. Jag fick tydligen ändå en del av pengarna, de hade bara strukit bort den matchen. Var helt dum i huvudet igår kväll när jag helt random tippad hemmavinst åt Chicago (lågoddsaren) och Colorado (högoddsaren), men båda gick in och jag är 300 kr rikare. Fy fan vad tur jag hade där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nytt speldatum för Bofors-Örebro

På söndag åker Örebro tillbaka till Nobelhallen för att slutföra matchen mot Bofors, som fick avbrytas efter åtta minuter av första perioden igår när Örebros Niklas Lihagen föll ihop på isen.

16.00 den 20 december kommer matchen att spelas

Svenska Ishockeyförbundet skriver i ett pressmeddelande:

"Alla parter är överens om att matchen skall slutföras med start efter 8.08 i första perioden och de gällande förutsättningarna när matchen bröts.

Båda lagen är överens om att matchen skall genomföras i god supporteranda där sportsliga kärnvärden skall råda"Alltså kommer det stå 2-0 till Bofors vid matchstarten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På söndag åker Örebro tillbaka till Nobelhallen för att slutföra matchen mot Bofors, som fick avbrytas efter åtta minuter av första perioden igår när Örebros Niklas Lihagen föll ihop på isen.

"Alla parter är överens om att matchen skall slutföras med start efter 8.08 i första perioden och de gällande förutsättningarna när matchen bröts.

Båda lagen är överens om att matchen skall genomföras i god supporteranda där sportsliga kärnvärden skall råda"Alltså kommer det stå 2-0 till Bofors vid matchstarten.

Nice.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. det så började jag heja på Colorado främst för att jag hittade en gammal keps på skolans fotbollsplan. Hähä. Kepslag.

Sen så fick Anger kicken från Timrå nyligen. Spelar sin sista match mot Rögle imorgon. Är inte förvånad, han är ingen bra spelare egentligen. Men alla gör mål om man spelar bredvid Bremberg. Han går förmodligen till Leksand, Schweiz eller Jokerit. Jag tror på Leksand.

Han stack till Schweiz! :mf_doof: Han var inte vad Leksand behövde.

Leksand har fortfarande inte någon grundformation, tror inte det är många kedjor som spelat mer än ~7-8 matcher ihop. Förutom "juniorkedjan" med tre -91'or, osäkert om dessa kommer spela i Kvalserien dock.

Leksand leder, i år igen, men spelar i år riktigt tråkig ishockey. Vad jag tycker om det beror på hur det utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara rätt intressant match, borde nog se den.

Den förra blev ju en riktig hjärtekrossare. Fniss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som tror på Foppa spelar OS nästa år? Det har ju sett skapligt bra ut de senaste matcherna för Modo

Dem får se till att flyga försiktigt så han inte skadas i nån luftgrop.

Jag tycker ärligt talat att han kan lägga skridskorna på hyllan snarast. Självklart är han en grym spelare, men det finns gränser, han blir skadad för lätt, och det får laget lida av.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som tror på Foppa spelar OS nästa år? Det har ju sett skapligt bra ut de senaste matcherna för Modo

En hel Foppa tillhör toppen av svensk hockey, så är det. Jag är inte direkt den som ställer mig bakom honom i alla lägen, men är det någon som spelar i Sverige som ska med så är det han.

...åh vad jag önskar att jag kunnat säga att Kenny Jönsson skulle göra honom sällskap ifrån Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dem får se till att flyga försiktigt så han inte skadas i nån luftgrop.

Jag tycker ärligt talat att han kan lägga skridskorna på hyllan snarast. Självklart är han en grym spelare, men det finns gränser, han blir skadad för lätt, och det får laget lida av.

Peter Forsberg är den störste spelaren svensk ishockey har fått fram och om det är någon som förtjänar att själv få välja när han värdigt kan avsluta sin karriär så är det Peter, så jag nedvärderar honom inte ett dugg oavsett hur många gånger han försöker göra comeback. Jag tycker istället att han förtjänar allt stöd han kan få.

En frisk Peter Forsberg är självskriven i OS-laget, där han om inte annat skulle agera gigant i powerplay med sitt galna spelsinne.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Peter Forsberg är den störste spelaren svensk ishockey har fått fram och om det är någon som förtjänar att själv få välja när han värdigt kan avsluta sin karriär så är det Peter, så jag nedvärderar honom inte ett dugg oavsett hur många gånger han försöker göra comeback. Jag tycker istället att han förtjänar allt stöd han kan få.

En frisk Peter Forsberg är självskriven i OS-laget, där han om inte annat skulle agera gigant i powerplay med sitt galna spelsinne.

Trots att han är riktigt grym, och det håller jag verkligen med om, så kan han inte glida på gamla meriter.

För lagets bästa så måste det vara ett stabilt lag uttaget som verkligen kan spela. Klart som korvspad att jag vill att Foppa ska vara med, men om det är 50/50 ifall han är hel nog att klara 2 matcher i rad, så undrar jag vilket som är bäst för landslaget.

------------------------------------------------

Iofs är det här mer läktarkultur än hockey, men det är ju så pass nära isen man kan komma utan att ha skridskor på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trots att han är riktigt grym, och det håller jag verkligen med om, så kan han inte glida på gamla meriter.

För lagets bästa så måste det vara ett stabilt lag uttaget som verkligen kan spela. Klart som korvspad att jag vill att Foppa ska vara med, men om det är 50/50 ifall han är hel nog att klara 2 matcher i rad, så undrar jag vilket som är bäst för landslaget.

En Forsberg i OS kommer inte störa laget på något sätt som helst. Faktum är att vi har spelare som Nicklas Bäckström, Henrik Zetterberg och kanske någon Sedinare som i dagsläget är bättre än Forsberg och därför kommer få mer speltid än honom, så hans deltagande rubbar inte hela laget om det nu skulle bli så att han får kliva av någon match. Även om han är med och bara spelar powerplay är det en enorm tillgång för Sverige.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor