Mathias Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Lets go fucking grizzly, ra ra ra! Killen är 19 år och spelar sin första säsong i Luleå elitserien, och briljerar framför mål. Grymt stabil, stor, och bra teknik. När det gäller statistiken så får man nog tyvärr skylla en del på Luleås allt för små backar. Backarna behöver äta mycket mer gröt. Jag tror absolut att killen kommer göra bra ifrån sig om han får chansen i JVM, vilket jag hoppas! Gillar inte Markström. Samtidigt som det är synd för Jocke Eriksson att han inte får åka till turneringen så är jag glad att Leksand får behålla honom. 5 nollor på 16 matcher, det är bra tom. i allsvenskan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Bah, inte för att du någonting har hållit något vad, men jag är med. För det första har Sverige sin bästa målvaktsuppsättning på mycket länge, med Lundqvist som solklar etta kommer Jonas Gustavsson som en lika solklar tvåa. Hedberg borde vara tredemålis, men nej. Det passar inte Bengt-Åke Backar... Lidström, Kronwall, Ericsson, Öhlund, Enström, Hedman, Hjalmarsson, Edler, Murray, Wallin, Strålman, Frögren... det finns för många att välja på. Sveriges backbesättning är stenhård. Att ta med Öhlund och Hedman är nästan en självklarhet, dom gör det skitbra ifrån sig i Tampa, och B-Å är det största blockcoachen som svensk hockey någonsin har haft. Sen blir det tuffare. Lidström och Kronwall är såklart självklara. Till viss del även Strålman. Kampen om resterande platser är skithård, jag hoppas Murray får en chans, skönare kille finns inte. Zetterberg, Bäckström, Sedinarna, Påhlsson, Samuelsson, Alfredsson, Holmström, Foppa (kan vi hoppas på iaf), Loui Eriksson, Hörnqvist, Sjöström, Franzén, Huselius. Sverige har alla chanser i värden att få ett förjävla bra anfallspel. Zetterberg - Bäckström - Alfredsson. Hörnqvist - Foppa - Loui Eriksson Sedin - Sedin - Sjöström Franzén - Huselius - Påhlsson Finns hur jävla många spännande kombinationer som helst. Foppas magiska handleder med målspottare som Hörnqvist och Eriksson vore nästan underbart. Zäta, Bäckis och Alfredsson i samma kedja. Varenda en är en jävla superstjärna, det skulle leverera. Tänk att kunna spela Zetterberg, Bäckström och Foppa i samma PP. Herregud vad det skulle bli snurr på det stackars försvaret. Sen Lidström och Strålman som skyttar. Gudomligt. Jag förstår ditt resonemang och har hört det tidigare, men se bara på Kanadas (trots att jag ogillar dem) och Rysslands trupp. De är imo ganska (inte längder så klart...) mycket mer grymma än Sveriges (som ändå är grym). Hedberg är inte med i den pre-os trupp BÅG valt och vad jag känner till får man inte ändra på den. "Det stackars försvaret" kan komma att bestå av spelare som Pronger, Keith, Boyle och Niedermayer som är förjävligt grymma försvarare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Nej, förklara! Jag håller med! Kicken, vadan denna anti-patriotism när det gäller internationella mästerskap och matcher i idrott? Först blev du otroligt glad över att Sverige förlorade matchen mot Danmark, och nu har du bestämt dig för att heja på Finland. Jag bara spekulerar, men är det någon jante-lag som kickar in, och att vi inte ska tro att vi är något, för att det finns sannolikt bättre lag i världen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Jag håller med! Kicken, vadan denna anti-patriotism när det gäller internationella mästerskap och matcher i idrott? Först blev du otroligt glad över att Sverige förlorade matchen mot Danmark, och nu har du bestämt dig för att heja på Finland. Jag bara spekulerar, men är det någon jante-lag som kickar in, och att vi inte ska tro att vi är något, för att det finns sannolikt bättre lag i världen? Haha, nej, så är det inte. Angående Sverige i fotboll, så har jag redan förklarat varför. Det var ju inte så att jag hurrade och var jätteglad över att Sverige missade VM precis. Jag blir hur glad som helst om Sverige vinner igen (hockeyn), men jag vill så gärna se Finland som slutsegrare. De har så enormt många spelare som verkligen förtjänar OS-guldet (ja, det finns naturligtvis i alla lag), men i Finlands fall så har de inte vunnit en större turnering ... på hundra år. Och det känns som jag skulle bli lyckligare om Finland vann i år, dock inte mot Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Haha, nej, så är det inte. Angående Sverige i fotboll, så har jag redan förklarat varför. Det var ju inte så att jag hurrade och var jätteglad över att Sverige missade VM precis. Jag blir hur glad som helst om Sverige vinner igen (hockeyn), men jag vill så gärna se Finland som slutsegrare. De har så enormt många spelare som verkligen förtjänar OS-guldet (ja, det finns naturligtvis i alla lag), men i Finlands fall så har de inte vunnit en större turnering ... på hundra år. Och det känns som jag skulle bli lyckligare om Finland vann i år, dock inte mot Sverige. Okej, tack för svaret. Har du finska rötter, eller så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Okej, tack för svaret. Har du finska rötter, eller så? Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Hah, själv älskar jag att smeta in stoltheten i ansiktet på mina finska släktingar om Sverige vinner. Bäst var det efter OS-finalen. Nejdå, men det lag som förtjänar att vinna och som jag helst ser som segrare om inte Sverige vinner är absolut Finland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 5 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Jag förstår ditt resonemang och har hört det tidigare, men se bara på Kanadas (trots att jag ogillar dem) och Rysslands trupp. De är imo ganska (inte längder så klart...) mycket mer grymma än Sveriges (som ändå är grym). Hedberg är inte med i den pre-os trupp BÅG valt och vad jag känner till får man inte ändra på den. "Det stackars försvaret" kan komma att bestå av spelare som Pronger, Keith, Boyle och Niedermayer som är förjävligt grymma försvarare. Hedberg borde vara tredemålis, men nej. Det passar inte Bengt-Åke Läser du inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Hedberg borde vara tredemålis, men nej. Det passar inte Bengt-Åke Läser du inte? Det framkom inte tydligt nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 6 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2009 Hah, själv älskar jag att smeta in stoltheten i ansiktet på mina finska släktingar om Sverige vinner. Bäst var det efter OS-finalen. Nejdå, men det lag som förtjänar att vinna och som jag helst ser som segrare om inte Sverige vinner är absolut Finland. Dem har inte trackat dig med Karjala Cup då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 december, 2009 Florerar ett rykte om att Anders Nilssons kära far, Peder, vill att Anders ska flytta till Djurgården nästa säsong. Ser inte hur fan det ska gå, helt ärligt. Killen är bra när han är på topp, men Ridderwall är jämnare imo. Sen så ska Wesslau förhoppningsvis åka ut med huvudet före nästa säsong för att lämna plats åt Tellqvist från Lukko. Om Nilsson skulle komma in så skulle man kunna glömma det här med Tellqvist. Jag föredrar Tellan framför nilsson. Ganska hårt. Hoppas verkligen att det bara stannar som ett rykte. Usch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2009 Florerar ett rykte om att Anders Nilssons kära far, Peder, vill att Anders ska flytta till Djurgården nästa säsong. Ser inte hur fan det ska gå, helt ärligt. Killen är bra när han är på topp, men Ridderwall är jämnare imo. Sen så ska Wesslau förhoppningsvis åka ut med huvudet före nästa säsong för att lämna plats åt Tellqvist från Lukko. Om Nilsson skulle komma in så skulle man kunna glömma det här med Tellqvist. Jag föredrar Tellan framför nilsson. Ganska hårt. Hoppas verkligen att det bara stannar som ett rykte. Usch. Tror verkligen inte att Nilsson kommer flytta redan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 december, 2009 Tror verkligen inte att Nilsson kommer flytta redan. Då är vi två. Ganska löst rykte, men med tanke på hur det har pratats om Nilsson i den här tråden tidigare tyckte jag det kunde vara värt att nämna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2009 Då är vi två. Ganska löst rykte, men med tanke på hur det har pratats om Nilsson i den här tråden tidigare tyckte jag det kunde vara värt att nämna. Jodå, det är bra att du delar med dig, hockeytråden behöver all bränsle den kan få. Jag hoppas verkligen att han stannar, för jag har Nilsson i mål före Modig sju dagar i veckan. Sedan får han jobba på att bli jämnare till nästa säsong, ty det är ju ett kännetecken för juniorer att vara just ojämna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 7 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2009 Jodå, det är bra att du delar med dig, hockeytråden behöver all bränsle den kan få. Jag hoppas verkligen att han stannar, för jag har Nilsson i mål före Modig sju dagar i veckan. Sedan får han jobba på att bli jämnare till nästa säsong, ty det är ju ett kännetecken för juniorer att vara just ojämna. Vi skulle behöva en till Nilsson. Modig är på tok för ojämn för att stå i mål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Vi skulle behöva en till Nilsson. Modig är på tok för ojämn för att stå i mål. Det blir så fel när din signatur skriker "DJURGÅRDEN" ***** Jag hoppas det blir en nytändning för Daniel Hermansson att komma tillbaka till Leksand. Att värva ännu än wing-spelare när en center som kan teka och gärna styra ett PP är vad man behöver känns lite ut och in. Å andra sidan blir ingenting riktigt som man tror med Strumpan. Ska bli spännande att se uppställningen på onsdag, det är ett som är säkert. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Det blir så fel när din signatur skriker "DJURGÅRDEN" Förklara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Förklara? Inte djupare än färgerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Inte djupare än färgerna Bah, det är Luleås färger. Nu och för alltid! Och jag tycker texten är rätt övertygande http://www.luleahockey.se/Global/NilssonTornberg440.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 8 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 (redigerad) Jag trodde att Matte drog paralellen mellan Luleå Hockey tills vi dör och sången Djurgårn tills jag dör. Men bleh. =D Redigerad 8 december, 2009 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts