Eudoros Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 (redigerad) Väldigt konstigt då jag i förrgår såg en NHL-match där kommentatorerna påpekade att man inte kunde bli det då exemplet i föregående inlägg inträffade. Du kan bli det. http://uk.eurosport.yahoo.com/22112009/5/p...2009050747.html Första flygande exemplet jag hittar. Har även varit med om det ett flertal gånger då jag spelat själv. Redigerad 1 december, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 Du kan bli det. http://uk.eurosport.yahoo.com/22112009/5/p...2009050747.html Första flygande exemplet jag hittar. Har även varit med om det ett flertal gånger då jag spelat själv. Jag tror dig, men jävligt konstigt måste jag säga att en Chicagospelare inte blev utvisad för sin tripping då det var avblåst och det var även anledningen varför han inte blev det om man ska tro kommentatorerna som borde kunna en hel del. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 (redigerad) Jag tror dig, men jävligt konstigt måste jag säga att en Chicagospelare inte blev utvisad för sin tripping då det var avblåst och det var även anledningen varför han inte blev det om man ska tro kommentatorerna som borde kunna en hel del. Heh, jo, vissa kontroversiella domslut har man allt varit med om IRL när det gäller både att ta och inte ta en utvisning då något inträffat efter avblåsning. Men när det gäller just detta med utvisning efter avblåsning är nog skaran rätt delade då jag just sett vissa domare som inte alls reagera på det medan andra har gjort det utan att tveka... Petar man i regelboken skall det dock dömas utvisning så vitt jag vet. Redigerad 1 december, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 Väldigt konstigt då jag i förrgår såg en NHL-match där kommentatorerna påpekade att man inte kunde bli det då exemplet i föregående inlägg inträffade. Reglerna skiljer sig vettu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 (redigerad) Pär Arlbrandts mål i måndags var ju grymt fint. 2:08 in i klippet. http://www.youtube.com/watch?v=W61yu6ytxMU Jävligt skönt med tre pinnar att ta med hem från Danmark Än roligare var att publiken stack efter 18:30 i tredje när Burra satte 3-6 och punkterade matchen totalt! Redigerad 3 december, 2009 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Har bestämt mig att heja på Finland i Hockey-OS! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Har bestämt mig att heja på Finland i Hockey-OS! Varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Varför? Du borde veta varför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Har bestämt mig att heja på Finland i Hockey-OS! Sverige vinner. Kan lova det redan nu. Finland kommer inte top3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Du borde veta varför. Nej, förklara! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Måste posta den här också, iofs rätt gammal men ändå. Så grymt läcker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Sverige vinner. Kan lova det redan nu. Finland kommer inte top3 Sverige kommer inte vinna, är redo att beta över en tusing på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 5 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Sverige kommer inte vinna, är redo att beta över en tusing på det. Bah, inte för att du någonting har hållit något vad, men jag är med. För det första har Sverige sin bästa målvaktsuppsättning på mycket länge, med Lundqvist som solklar etta kommer Jonas Gustavsson som en lika solklar tvåa. Hedberg borde vara tredemålis, men nej. Det passar inte Bengt-Åke Backar... Lidström, Kronwall, Ericsson, Öhlund, Enström, Hedman, Hjalmarsson, Edler, Murray, Wallin, Strålman, Frögren... det finns för många att välja på. Sveriges backbesättning är stenhård. Att ta med Öhlund och Hedman är nästan en självklarhet, dom gör det skitbra ifrån sig i Tampa, och B-Å är det största blockcoachen som svensk hockey någonsin har haft. Sen blir det tuffare. Lidström och Kronwall är såklart självklara. Till viss del även Strålman. Kampen om resterande platser är skithård, jag hoppas Murray får en chans, skönare kille finns inte. Zetterberg, Bäckström, Sedinarna, Påhlsson, Samuelsson, Alfredsson, Holmström, Foppa (kan vi hoppas på iaf), Loui Eriksson, Hörnqvist, Sjöström, Franzén, Huselius. Sverige har alla chanser i värden att få ett förjävla bra anfallspel. Zetterberg - Bäckström - Alfredsson. Hörnqvist - Foppa - Loui Eriksson Sedin - Sedin - Sjöström Franzén - Huselius - Påhlsson Finns hur jävla många spännande kombinationer som helst. Foppas magiska handleder med målspottare som Hörnqvist och Eriksson vore nästan underbart. Zäta, Bäckis och Alfredsson i samma kedja. Varenda en är en jävla superstjärna, det skulle leverera. Tänk att kunna spela Zetterberg, Bäckström och Foppa i samma PP. Herregud vad det skulle bli snurr på det stackars försvaret. Sen Lidström och Strålman som skyttar. Gudomligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 En sak är i alla fall säker, hade Sverige haft Kung Grizzly i mål, så hade det vart tätt längst bak! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Jag kan inte hockey lika bra som jag kan fotboll, och jag har verkligen inte koll på spelarnas och lagens dagsformer inom hockeyn. Men varje gång ett stort hockeymästerskap drar igång så följer jag det från början till slut, jag älskar att se på landslagshockey. Framför allt så gillar jag att lyssna på Wikegård, han är så otroligt engagerad så det finns bara inte, och det tycker jag är sjukt kul att lyssna på, både när han kommenterar och när han för- och eftersnackar. Som vanligt håller jag 50/50 på Sverige respektive Finland. Möts de båda lagen så lutar jag mig tillbaka och njuter av en bra match där jag är en vinnare oavsett hur matchen slutar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Jag kan inte hockey lika bra som jag kan fotboll, och jag har verkligen inte koll på spelarnas och lagens dagsformer inom hockeyn. Men varje gång ett stort hockeymästerskap drar igång så följer jag det från början till slut, jag älskar att se på landslagshockey. Framför allt så gillar jag att lyssna på Wikegård, han är så otroligt engagerad så det finns bara inte, och det tycker jag är sjukt kul att lyssna på, både när han kommenterar och när han för- och eftersnackar. Som vanligt håller jag 50/50 på Sverige respektive Finland. Möts de båda lagen så lutar jag mig tillbaka och njuter av en bra match där jag är en vinnare oavsett hur matchen slutar. Jag kan hålla med dig till 50%. Den första biten tycker jag tvärt om på, elitserien är klart mycket mer intressantare (min åsikt). Hur kommer det sig att du tycker som du tycker btw? När det gäller Sverige & Finland så kan jag hålla med. Jag är född finsk men bor i Sverige. Så man har lite svårt att välja ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 5 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Junior-VM är absolut roligast att kolla på! Kolla i mellandagarna vettja, Sverige har ett riktigt bra lag där också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Jag kan hålla med dig till 50%. Den första biten tycker jag tvärt om på, elitserien är klart mycket mer intressantare (min åsikt). Hur kommer det sig att du tycker som du tycker btw? När det gäller Sverige & Finland så kan jag hålla med. Jag är född finsk men bor i Sverige. Så man har lite svårt att välja ^^ Hur menar du att jag tycker som jag tycker? Att jag gillar landslagshockey mer än till exempel NHL eller Elitserien? Well, jag är inte så hockeyintresserad, så jag har inga favoritlag i NHL eller Elitserien. Däremot så är landslag alltid landslag och det ligger en speciell stämning över det, och jag tycker det är en speciell känsla att titta på när Svenskarna eller Finnarna krigar för sitt land. Annars så kan det bero på att NHL och Elitserien är så långa och, enligt mig, utdragna. Medan OS eller VM är kort och intensivt, det gillar jag. Mycket händer på några få dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 (redigerad) En sak är i alla fall säker, hade Sverige haft Kung Grizzly i mål, så hade det vart tätt längst bak! Anders Nilsson GAA: 2,62 SVS%: 90,13? Tätt? Hade (såklart, jag är leksing) älskat att se Hedberg som andremålis, dock är han inte intresserad av landslagsspel efter nobben senast. "-Är jag inte intressant nu, då är landslaget ett avslutat kapitel" Jag är tyvärr inte så insatt i NHL, så det är svårt att ponera över en trupp. En frisk Foppa lär komma med, men annars är det ju rätt tomt på OS-spelare i Sverige. Vart kommer J-VM sändas? Viasat har inte lagt vantarna på den turneringen va? *** Sverige vs. Finland i final senast var grymt! Roligare motståndare finns väl inte. Satt och kollade på den och diskuterade den samtidigt med Östis. Redigerad 5 december, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 (redigerad) Anders Nilsson GAA: 2,62 SVS%: 90,13? Tätt? Lets go fucking grizzly, ra ra ra! Killen är 19 år och spelar sin första säsong i Luleå elitserien, och briljerar framför mål. Grymt stabil, stor, och bra teknik. När det gäller statistiken så får man nog tyvärr skylla en del på Luleås allt för små backar. Backarna behöver äta mycket mer gröt. Var på matchen, rättare sagt just bakom när han tog den här räddningen. Trodde inte mina ögon! http://www.youtube.com/watch?v=iXinOrOEWxk Redigerad 5 december, 2009 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts