Mathias Skrivet 17 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2009 Vadfan spelar dom utan plexiglas för? Djurgårn som trea rockar hårt btw. Det ramlar ju bort när han tacklar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2009 Det ramlar ju bort när han tacklar det. Åh. Såg inte det först. Förväntade mig glassplitter :E Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2009 Åh. Såg inte det först. Förväntade mig glassplitter :E Hade självklart varit ball! Men hey, man kan inte få allt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 19 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2009 AIK till KHL (vilket inte är 100 % klart än) känns som ett stort steg att ta för en sådan klubb. Jag tycker det låter hur häftigt som helst, men kan inte undvika att tänka tanken att de enbart gjorde detta pga ekonomin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 19 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2009 Vilket lag hejar ni på i NHL gott folk? Själv hejar jag på Boston Bruins. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 19 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2009 Vilket lag hejar ni på i NHL gott folk? Själv hejar jag på Boston Bruins. Anaheim Ducks, vilket märks om man söker på Anaheim i tråden. Fan vad jag var lycklig (många glädjetårar!) när de vann Stanley Cup! Går dock trögt för dem i år, men jag hoppas de kan överraska, precis som de gjorde när de slog ut favoriten San Jose förra säsongen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 19 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2009 Anaheim Ducks, vilket märks om man söker på Anaheim i tråden. Fan vad jag var lycklig (många glädjetårar!) när de vann Stanley Cup! Går dock trögt för dem i år, men jag hoppas de kan överraska, precis som de gjorde när de slog ut favoriten San Jose förra säsongen. Jag gillade Anaheim Ducks aka Mighty Ducks, när jag var liten men nu har det övergått till Bruins. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 19 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 november, 2009 (redigerad) AIK till KHL (vilket inte är 100 % klart än) känns som ett stort steg att ta för en sådan klubb. Jag tycker det låter hur häftigt som helst, men kan inte undvika att tänka tanken att de enbart gjorde detta pga ekonomin. AIK har i runda slängar runt 1000 personer på varje hemmamatch just nu. Dom är ett topplag i Allsvenskan. HV71 får dängpisk av ett topplag i KHL vilken dag som helst. AIK - generic topteam: Oj, herregud vad pisk det blir. Jag ser inte alls varför dom gör så. Främst pga ekonomin, säkerligen. Vad kommer hända med publiksnittet om man har ett lag som konkurrerar om att inte komma sist istället för att vinna serien? Vart ska man få intäkter? Hur ska dom kunna spela med andra spelare än sina egna juniorer? Det är inte kaffepengar det handlas med i Ryssland direkt. Och andra lag köper bara för att köpa. Inte för att dom behöver. Kan märkas på Atlant som köpte Fredrik Bremberg när dom behövde en tuff powerforward, och sedermera kickade honom för att han inte var detta. Dom kommer inte att ha råd med att köpa bra spelare, för om dom vill spela i KHL så kan dom välja en klubb som kan vinna skiten och även få femdubbelt betalt. Kommer sluta i katastrof i mina ögon. Allt för att dom är för dåliga för Elitserien Vilket lag hejar ni på i NHL gott folk? Själv hejar jag på Boston Bruins. Colorado Avalanche. All the fucking way. Redigerad 19 november, 2009 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 19 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2009 (redigerad) AIK har i runda slängar runt 1000 personer på varje hemmamatch just nu. Dom är ett topplag i Allsvenskan. HV71 får dängpisk av ett topplag i KHL vilken dag som helst. AIK - generic topteam: Oj, herregud vad pisk det blir. Jag ser inte alls varför dom gör så. Främst pga ekonomin, säkerligen. Vad kommer hända med publiksnittet om man har ett lag som konkurrerar om att inte komma sist istället för att vinna serien? Vart ska man få intäkter? Hur ska dom kunna spela med andra spelare än sina egna juniorer? Det är inte kaffepengar det handlas med i Ryssland direkt. Och andra lag köper bara för att köpa. Inte för att dom behöver. Kan märkas på Atlant som köpte Fredrik Bremberg när dom behövde en tuff powerforward, och sedermera kickade honom för att han inte var detta. Dom kommer inte att ha råd med att köpa bra spelare, för om dom vill spela i KHL så kan dom välja en klubb som kan vinna skiten och även få femdubbelt betalt. Kommer sluta i katastrof i mina ögon. Allt för att dom är för dåliga för Elitserien Första året kanske går åt helvete, men med alla pengar de får - och det är inte liiiiite pengar - så kan de enkelt köpa till sig väldigt bra spelare och skapa ett slagkraftigt lag. edit: Långt ifrån ett så slagkraftigt lag som behövs för att vinna KHL, men de kommer säkerligen kunna köpa till sig ett mittenlag. Redigerad 19 november, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2009 AIK har i runda slängar runt 1000 personer på varje hemmamatch just nu. Dom är ett topplag i Allsvenskan. HV71 får dängpisk av ett topplag i KHL vilken dag som helst. AIK - generic topteam: Oj, herregud vad pisk det blir. Jag ser inte alls varför dom gör så. Främst pga ekonomin, säkerligen. Vad kommer hända med publiksnittet om man har ett lag som konkurrerar om att inte komma sist istället för att vinna serien? Vart ska man få intäkter? Hur ska dom kunna spela med andra spelare än sina egna juniorer? Det är inte kaffepengar det handlas med i Ryssland direkt. Och andra lag köper bara för att köpa. Inte för att dom behöver. Kan märkas på Atlant som köpte Fredrik Bremberg när dom behövde en tuff powerforward, och sedermera kickade honom för att han inte var detta. Dom kommer inte att ha råd med att köpa bra spelare, för om dom vill spela i KHL så kan dom välja en klubb som kan vinna skiten och även få femdubbelt betalt. Kommer sluta i katastrof i mina ögon. Allt för att dom är för dåliga för Elitserien Nej, men ~2'000. Dessutom kan man ju tänka på att Leksand spelade 2-2 och 5-6 (förlust) under försäsongen mot det lag som idag leder östra conferencen i KHL. Visst det är försäsong, säger lite. Svenska lag ligger långt efter toppen av KHL, det är jag medveten om. Men att svenska toppen åker på dängpisk är att ta i. Jag håller dock med om det ekonomiska, även om de kommer få mycket pengar av ett seriebyte lär det inte vara lika intressant att pumpa in pengar i ett lag från Sverige. Kanske om de flyttar hela sin verksamhet till någon ort i Ryssland... men vad är det värt då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 20 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2009 (redigerad) Vilket lag hejar ni på i NHL gott folk? Jag har två lag egentligen - Detroit Red Wings och New York Rangers. Det är ett av mina livsmål att se Rangers spela Stanley Cup i på plats Madison Square Garden. Redigerad 20 november, 2009 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 20 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2009 Jag har två lag egentligen - Detroit Red Wings och New York Rangers. Det är ett av mina livsmål att se Rangers spela Stanley Cup i på plats Madison Square Garden. Vilket sammanträffande. Jag och min far hade planerat att åka till New York och se Detroit Red Wings - New York Rangers spela på Madison Square Garden i december(?) men jag fick avslag på min tjänstledighetsansökan så det får bli nästa vinter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 20 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2009 Jag har två lag egentligen - Detroit Red Wings och New York Rangers. Det är ett av mina livsmål att se Rangers spela Stanley Cup i på plats Madison Square Garden. Gillar Rangers men nu är det Boston som gäller. Jag gillar typ bara Rangers för att Henrik Lundqvist spelar där, och eftersom han har spelat i Frölunda så..jaa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 http://www.youtube.com/watch?v=kOB_Lwpm3vk Whopsie! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 (redigerad) Whopsie! Aj fan, påminner om när Tomas Surovy nitar Jaroslav Halak i bakhuvudet. Edit: hittade det på youtube. http://www.youtube.com/watch?v=0emzMJ6FiwQ Redigerad 1 december, 2009 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 Aj fan, påminner om när Tomas Surovy nitar Jaroslav Halak i bakhuvudet. Edit: hittade det på youtube. http://www.youtube.com/watch?v=0emzMJ6FiwQ Haha, klumpigt! En tanke som förresten ställde mig: Borde man inte bli utvisad? Det heter ju att man ska "ha kontroll" över sin klubba? Dessutom är det väl minst sagt farligt spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 Haha, klumpigt! En tanke som förresten ställde mig: Borde man inte bli utvisad? Det heter ju att man ska "ha kontroll" över sin klubba? Dessutom är det väl minst sagt farligt spel? Det skedde efter avblåsning vilket gör att man inte kan döma någon för utvisning. T.ex kan inte en spelare utvisas för tripping om linjedomaren/huvuddomaren precis blåst av för offside (om det skett efter avblåsningen). Däremot vet jag inte hur det är med de slagsmål som startas efter avblåsning. Antagligen så blir man utvisad för att det var saker innan avblåsningen som ledde till att det blev slagsmål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 Det skedde efter avblåsning vilket gör att man inte kan döma någon för utvisning. T.ex kan inte en spelare utvisas för tripping om linjedomaren/huvuddomaren precis blåst av för offside (om det skett efter avblåsningen). Däremot vet jag inte hur det är med de slagsmål som startas efter avblåsning. Antagligen så blir man utvisad för att det var saker innan avblåsningen som ledde till att det blev slagsmål. Du kan bli utvisad efter avblåsning. Roughing är ett bra exempel på det, vilket ofta inträffar efter avblåsning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 Du kan bli utvisad efter avblåsning. Roughing är ett bra exempel på det, vilket ofta inträffar efter avblåsning. Väldigt konstigt då jag i förrgår såg en NHL-match där kommentatorerna påpekade att man inte kunde bli det då exemplet i föregående inlägg inträffade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 Väldigt konstigt då jag i förrgår såg en NHL-match där kommentatorerna påpekade att man inte kunde bli det då exemplet i föregående inlägg inträffade. Dem kan nog ta dig för osportsligt uppträdande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts