Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Inte många minuter kvar nu till Sverige och Tjeckien spelar. Är lite halv nervös nu och undrar hur detta kommer bli Sverige kommer användas av samma taktik som dom använde år 2006. Hoppas på en bra match och bra domare hoppas nu även att Gustavsson står i mål nu då han behövs.

Börjar också bli lite nervös faktiskt, men jag är väldigt inställd på förlust, pappa också. Men jag hoppas ju såklart att vi vinner, skulle vara jäkligt gött.

Redigerad av MiRRe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första perioden av klarat tycker Sverige gjorde en bra första period men dock lite slarvigt i slutet. Sverige behöver förbättra sitt boxplay och powerplay samt deras försvarsspel. Tjeckien därimot är inte så starka i sin egen zon och tycker att Sverige ska utnyttja den möjligheten. Sen näst sista powerplay som Tjeckien fick så såg man att dom inte hade nån teknik Jagr åkte fram och tillbaks samt spelarna visste inte hur dom skulle stå. Så det ska Sverige utnyttja då har vi en chans, även förbättra allt det andra ja sa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sverige spelade bättre än vad jag trodde dom skulle göra, men som Agenten sa så lite slarv där i slutet. Får vi in ett första mål så vi kan bli lite mer peppade så kanske vi kan vinna detta, skulle dom få in första målet så får vi bara hoppas att glöden inte försvinner för Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor