Frusciante Skrivet 10 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2009 Ännu större grattis till jubelåsnan Omark som går till KHL. Hans framgångar har stigit honom över huvudet. Om han hade gått till NHL hade han hamnat i AHL direkt. Klart man väljer världens nästbästa liga istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 april, 2009 Ännu större grattis till jubelåsnan Omark som går till KHL. Hans framgångar har stigit honom över huvudet. 10 000 000/säsong eller rookielön med avdrag om han hamnar i AHL som han kommer göra bara för att avdraget ska gälla. Besides, Edmonton lol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2009 Omark ville spela en säsong till med Harju och det är det enda skälet varför han sticker till Ryssland. Det enda sättet var alltså att spela i Ryssland i ett år för att stanna med Harju. Sedan tror jag inte att han skulle kunna utvecklats lika mycket i ES om han spelat i ett år till jämfört med ett år i KHL. Han får mer erfarenhet och det är en tuffare utmaning. Sedan får vi se hur det går. Och ja, färjestad vann, otroligt skönt! Jag skrek mig hes sista perioden men ack så gött det var att se gubbarna ta SM-guld. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2009 (redigerad) Om han hade gått till NHL hade han hamnat i AHL direkt. Klart man väljer världens nästbästa liga istället. Det jag stör mig på är att han tror att han står över alla andra. De flesta svenskar har fått gå genom AHL för att ta plats i ett NHL-lag, och hade han presterat tillräckligt bra på Edmontons camp inför nästa säsong hade han inte hamnat i AHL. 10 000 000/säsong eller rookielön med avdrag om han hamnar i AHL som han kommer göra bara för att avdraget ska gälla. Besides, Edmonton lol. Robert Nilsson drar in ~ 30 miljoner på 3 säsonger, lel. Jag finner ändå mer logik i det Tony Mårtensson sade; att KHL är en liga man går till då man redan har gett NHL och resterande proffsliv ett försök, för i KHL finner man knappast någon större framtid. Dock förstår jag om han inte har något emot att göra sig ekonomiskt oberoende genom att spela en eller ett par säsonger i Ryssland, han får skylla sig själv om han sumpar framtida chanser inom t.e.x NHL dock. Omark ville spela en säsong till med Harju och det är det enda skälet varför han sticker till Ryssland. Det enda sättet var alltså att spela i Ryssland i ett år för att stanna med Harju. Sedan tror jag inte att han skulle kunna utvecklats lika mycket i ES om han spelat i ett år till jämfört med ett år i KHL. Han får mer erfarenhet och det är en tuffare utmaning. Sedan får vi se hur det går. Och ja, färjestad vann, otroligt skönt! Jag skrek mig hes sista perioden men ack så gött det var att se gubbarna ta SM-guld. Han skrev på för pengarna, sade han. Redigerad 11 april, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2009 Det jag stör mig på är att han tror att han står över alla andra. De flesta svenskar har fått gå genom AHL för att ta plats i ett NHL-lag, och hade han presterat tillräckligt bra på Edmontons camp inför nästa säsong hade han inte hamnat i AHL. Robert Nilsson drar in ~ 30 miljoner på 3 säsonger, lel. Jag finner ändå mer logik i det Tony Mårtensson sade; att KHL är en liga man går till då man redan har gett NHL och resterande proffsliv ett försök, för i KHL finner man knappast någon större framtid. Dock förstår jag om han inte har något emot att göra sig ekonomiskt oberoende genom att spela en eller ett par säsonger i Ryssland, han får skylla sig själv om han sumpar framtida chanser inom t.e.x NHL dock. Han skrev på för pengarna, sade han. Han sade att han även gjorde det p.g.a Harju. Han gjorde väl det antagligen för både pengarna och Harju. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2009 Han sade att han även gjorde det p.g.a Harju. Han gjorde väl det antagligen för både pengarna och Harju. Hade Edmonton visat större intresse och gett honom fläskigare lön hade han gått till NHL, men när han såg penningsumman på det ryska kontraktet så skulle han ha ångrat sig resten av sitt liv om han tackade nej enligt honom själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2009 Hade Edmonton visat större intresse och gett honom fläskigare lön hade han gått till NHL, men när han såg penningsumman på det ryska kontraktet så skulle han ha ångrat sig resten av sitt liv om han tackade nej enligt honom själv. Självklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Blue Jackets har tagit sig till slutspel för första gången! Trevligt, trevligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Blue Jackets har tagit sig till slutspel för första gången! Trevligt, trevligt Det tog väl bara sju-åtta år? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Det tog väl bara sju-åtta år? Och laget är så tråkigt med att ingen har direkt saknat det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Det tog väl bara sju-åtta år? Haha, exakt. Men bättre sent än aldrig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Synd att Sverige torskade idag, Omark var het som fasiken! Kul att se Jagr spela, har inte följt med i KHL någonting så det var lite småkul att se honom på isen Snyggt 2-1-mål med, riktigt bra skott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Jag är taggad inför slutspelet i NHL. Speciellt när Anaheim är underdogs. Tror det kommer ta ett antal år innan dem kommer vara i närheten av Stanley Cup-bucklan igen, tyvärr. Detta är väl antagligen Selännes sista säsong och han kommer absolut bli den första Anaheim-spelare som får sin tröja upphissad i taket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Fan vilken härlig match och jäkligt nervös dom sista minutrara. När det stog 2-5 till USA så sa både ja och mamma nu är det kört. Sen då tog Bengan time out och vad hände efter time outen? Jo Sverige pangar in 3-5 sen ett par minuter senare pang 4-5 till Sverige och då fick ja hoppet tillbaks, typ 2min kvar Sverige gör 5-5 både ja mamma och grannarna jublade grannarna började stampa och göra lite saker. Och när sudden började så satt ja nervös när dom var nära målvakten och sa till mig själv skjut bort pucken då få bort den då det lyckades dom med. Dom åker ner till USAs målvakt först 1 spelare från Sverige som pangar missar sen kommer en till Pangar tror det vart en miss sen trejde mål 6-5 efter sudden. Fan vad glad ja vart och nu imorn väntar Ryssland mot Sverige om vi hade förlorat så skulle Schweiz möta Sverige imorn. Jag hoppas på lika jämn match imorn också fast bättre spel från Sveriges sida och inte slarva eller göra onödiga missar som dom gjorde idag. Hoppas Bengan tar in Murray tror Murray och Grossman skulle passa fint då det är två tuffa spelare med tuffa tacklingar. Alla minns väll täcklingen som Murray delade ut till ryssen förra året då han fick matchstraff för det. Skulle vara fint par och speciellt behöver vi dom nu mot Ryssland och dom övriga matcher. Jonas Gustavsson från Färjestad BK gjorde en sådär match men gjorde ett par härliga och dessutom viktiga räddningar. Dessutom var det hans första match idag som målvakt och hoppas han gör en bättre insats mot Ryssland imorn då det är ett tufft och hårt lag då vi inte har vunnit så många gånger över dem. Nån som vet när imorn matchen sänds? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Fan vilken härlig match och jäkligt nervös dom sista minutrara. När det stog 2-5 till USA så sa både ja och mamma nu är det kört. Sen då tog Bengan time out och vad hände efter time outen? Jo Sverige pangar in 3-5 sen ett par minuter senare pang 4-5 till Sverige och då fick ja hoppet tillbaks, typ 2min kvar Sverige gör 5-5 både ja mamma och grannarna jublade grannarna började stampa och göra lite saker. Och när sudden började så satt ja nervös när dom var nära målvakten och sa till mig själv skjut bort pucken då få bort den då det lyckades dom med. Dom åker ner till USAs målvakt först 1 spelare från Sverige som pangar missar sen kommer en till Pangar tror det vart en miss sen trejde mål 6-5 efter sudden. Fan vad glad ja vart och nu imorn väntar Ryssland mot Sverige om vi hade förlorat så skulle Schweiz möta Sverige imorn. Jag hoppas på lika jämn match imorn också fast bättre spel från Sveriges sida och inte slarva eller göra onödiga missar som dom gjorde idag. Hoppas Bengan tar in Murray tror Murray och Grossman skulle passa fint då det är två tuffa spelare med tuffa tacklingar. Alla minns väll täcklingen som Murray delade ut till ryssen förra året då han fick matchstraff för det. Skulle vara fint par och speciellt behöver vi dom nu mot Ryssland och dom övriga matcher. Jonas Gustavsson från Färjestad BK gjorde en sådär match men gjorde ett par härliga och dessutom viktiga räddningar. Dessutom var det hans första match idag som målvakt och hoppas han gör en bättre insats mot Ryssland imorn då det är ett tufft och hårt lag då vi inte har vunnit så många gånger över dem. Nån som vet när imorn matchen sänds? HAHAHA! Alltså, jag älskar dig<3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Jonas Gustavsson från Färjestad BK gjorde en sådär match men gjorde ett par härliga och dessutom viktiga räddningar. Dessutom var det hans första match idag som målvakt och hoppas han gör en bättre insats mot Ryssland imorn då det är ett tufft och hårt lag då vi inte har vunnit så många gånger över dem. Nån som vet när imorn matchen sänds? Gustavsson gjorde en fruktansvärt bra match med tanke på att det var hans första dag i livet som ishockeymålvakt, jag håller med. Och Murray och Grossman hade inte passat bra ihop, bättre att fördela dem över backparen. Dålig match av Sverige tycker jag overall.. nog för att upphämtningen var rätt grym, men vi skulle inte ha behövt sätta oss i den sitsen från början så jag har svårt att vara nöjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Stream of consciousness. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Gustavsson gjorde en fruktansvärt bra match med tanke på att det var hans första dag i livet som ishockeymålvakt, jag håller med. Och Murray och Grossman hade inte passat bra ihop, bättre att fördela dem över backparen. Dålig match av Sverige tycker jag overall.. nog för att upphämtningen var rätt grym, men vi skulle inte ha behövt sätta oss i den sitsen från början så jag har svårt att vara nöjd. Kan hålla med om att Gustavsson gjorde också en bra match för att vara hans första dag. Skulle sitta fint om Bengan kunde ta in Murray nu när det behövs vi behöver ju två starka spelare också hoppas även Lundqvist blir klar för Tre Kronor fast han är ju inte aktuell just nu. Så här ser det ut nu med schemat: Så fortsätter hockey-VM Mellangruppspel (grupp E i Bern, grupp F i Zürich-Kloten) och nedflyttningsserien (grupp G, i Zürich-Kloten och Bern). Torsdag 30 april Grupp E: Ryssland–Sverige (16.15), Schweiz–Lettland (20.15). Grupp F: Vitryssland–Norge (16.15), Kanada–Tjeckien (20.15). Fredag 1 maj Grupp E: USA–Frankrike (20.15). Grupp F: Finland–Slovakien (20.15). Grupp G: Tyskland–Danmark (16.15, Bern), Österrike–Ungern (16.15, Zürich). Lördag 2 maj Grupp E: Frankrike–Lettland (16.15), Ryssland–USA (20.15). Grupp F: Tjeckien–Slovakien (16.15), Finland–Vitryssland (20.15). Söndag 3 maj Grupp E: Schweiz–Sverige (16.15), Ryssland–Lettland (20.15). Grupp F: Norge–Kanada (16.15), Vitryssland–Tjeckien (20.15). Grupp G: Tyskland–Österrike (12.15, Bern), Ungern–Danmark (12.15, Zürich). Måndag 4 maj Grupp G: Ungern–Tyskland (12.15, Bern), Danmark–Österrike (12.15, Zürich). Grupp E: Sverige–Frankrike (16.15), USA–Schweiz (20.15). Grupp F: Slovakien–Norge (16.15), Kanada–Finland (20.15). Kvartsfinaler (Bern) Onsdag 6 maj Kvartsfinal 1 (16.15). Kvartsfinal 2 (20.15). Torsdag 7 maj Kvartsfinal 3 (16.15). Kvartsfinal 4 (20.15). Kvartsfinalerna E1–F4 och F2–E3 kommer att spelas samma dag samt F1–E4 och E2–F3 på den andra dagen. Går Schweiz till kvartsfinal spelas den torsdag 20.15. Semifinaler (Bern) Fredag 8 maj Semifinal 1 (16.15). Semifinal 2 (20.15). Semifinalparen är E1/F4–F2/E3, F1/E4–E2/F3. Går Schweiz till semifinal spelas den 20.15. Söndag 10 maj (Bern) 16.00 Bronsmatch. 20.30 Final. (TT) Som jag ser nu så är Ryssland en av de tuffaste matcherna Schweiz sådär och Frankrike bör vi vinna över då vi vann med 10-1 förra året. Tippar på att Sverige tar sig till Semifinal. Men hoppas även på ett VM guld iår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Jag tycker att Sveriges upphämtning får lite väl mycket uppmärksamhet. Den var skitstark och underhållande, ja, men Sveriges spel under hela matchen var fortfarande inte tillräckligt bra. Man bjuder USA på oerhört många och farliga lägen, det kommer inte att hålla i viktigare matcher mot bättre lag. Just nu tror jag inte på Sverige i den här turneringen, men vinner dom starkt imorrn ändrar jag kanske mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 (redigerad) Jag tycker att Sveriges upphämtning får lite väl mycket uppmärksamhet. Den var skitstark och underhållande, ja, men Sveriges spel under hela matchen var fortfarande inte tillräckligt bra. Man bjuder USA på oerhört många och farliga lägen, det kommer inte att hålla i viktigare matcher mot bättre lag. Just nu tror jag inte på Sverige i den här turneringen, men vinner dom starkt imorrn ändrar jag kanske mig. Jag håller med. Upphämtningen hade inte ens behövt ske om vi inte drog på oss fullständigt onödiga utvisningar och var allmänt... dålig. Är man som snabbast tvåa på pucken förtjänar man att ligga under med 2-5. Och vad blev det i skottresultat totalt, 45 - 25 eller nått till USA? Jag tycker det speglar matchen rätt bra. Är även grymt besviken på Berglund/Huselius-kedjan, dom ska vara bättre och kunna leda vägen. Redigerad 29 april, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts