Kebab Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Till och med jag tyckte att det där var jävligt grymt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Schmexig straff! ...nu drar jag mig tillbaka från hockeytråden ett tag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 JAGH! JAGH! Färjestad vann 2-0 JAH! Monstret <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 JAGH! JAGH! Färjestad vann 2-0 JAH! Monstret <3 VA? Det blev 4-1 och det står 1-1 i matcher. Du har nog inte alla pommes på tallriken grabben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2009 VA? Det blev 4-1 och det står 1-1 i matcher. Du har nog inte alla pommes på tallriken grabben Japp. Jag råkade gå på första bästa resultat igår. Hur som helst kommer det bli en tuff finalserie och jag är rätt så säker på att den går till sju matcher där vem som helst av lagen kan vinna. Allt verkar verkligen bero på vem av Liv eller Gustavsson som håller sig mest tät under finalserien. Förresten, Linköping - haha! Fiaskoår i år Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 4 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2009 Japp. Jag råkade gå på första bästa resultat igår. Hur som helst kommer det bli en tuff finalserie och jag är rätt så säker på att den går till sju matcher där vem som helst av lagen kan vinna. Allt verkar verkligen bero på vem av Liv eller Gustavsson som håller sig mest tät under finalserien. Förresten, Linköping - haha! Fiaskoår i år Inte ens nära fiaskoår. Hitta något sämre så har du rätt ord. Fy fan så besviken jag är på allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2009 Inte ens nära fiaskoår. Hitta något sämre så har du rätt ord. Fy fan så besviken jag är på allt. Vad är det som gick fel enligt dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 4 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2009 Vad är det som gick fel enligt dig? Oj. Massor; Vi litade på att en tjeckisk stortränare skulle räcka för att laget skulle gå bra och ingen vågade säga emot honom när de märkte att det gick fel. Flera spelare har i intervjuer meddelat att det som Lener gått in för allra mest på träningar har varit PP spelet. Man börjar ju undra vad han gått igenom när det är just i PP vi förlorat de "viktigaste" matcherna genom att släppa in mål. Jag vet det är inte omöjligt alls att släppa in mål i PP men så många som vi släppte in i år har jag aldrig någonsin trott var möjligt. Dels i CHL och senast nu i Slutspelet där det var rentav pinsamt. Vi satte även vår tillit till två tjeckiska "stjärnor" och vågade inte peta iväg dessa när de var dåliga. Var och tittade på antalet matcher under vintern och varenda match förundrades jag över hur skillnaden i spelet inte alls reflekterade lönechecken. Hlinka och Hlavac, två riktigt bra spelare på pappret, visst, men man kan ju inte bara säga "Ja men jag har gjort en massa mål" och sen tro att det räcker för att vinna Elitserien och Slutspelet. När man ser Hlinka tappa pucken i offensiv zon och bara glida ner ifrån bakom målet till bänken och därför låta resten av laget försvara sig med bara 4 man eftersom att bytet inte kan ske förrens han åtminstone är nära dörren, blir man ju riktigt förbannad. (Och just den situation jag tänker på, LHC-LHF, blir det mål i också. Att ingen vågar peta ner honom på bänken efter en så halvhjärtad insats och låta honom tänka över om han vill ha betalt nästa år också känns ju så fruktansvärt mesigt. Ingen satsade på de riktiga stjärnorna! Här kommer vi till det intressanta. Patrik Zackrison är enligt mig den bästa spelaren i hela laget i år. Han gör inte mest mål men han spelar helt klart med mest glädje och hjärta sammantaget över hela säsongen. Lauman-Ylvén är tyvärr den enda som vågar tackla. Det var väl det här som var skillnaden mellan LHC och SAIK i kvartsfinalerna, SAIK tacklade på som fan medans LHC mycket hellre svängde iväg och försökte slå pucken åt sitt håll. Att ingen satsade på att få Zackrison upplyft till första kedjan med sina kedjekamrater (Jämtin, Petterström) som självklart lyfter upp hans spel genom sina passningar genomåkningar och Jämtins tacklingar (Ja han kom ju in senare så ifrån grunden fanns det ingen mer än Lauman-Ylvén). Att ingen satsade på att lära resten av laget att man måste tcklas och inte som Emvall åka fram och kramas känns ju också som en miss. Vart fanns glöden? Ingen GLÖD!!! Det tände aldrig riktigt till i LHC, ett enda större slagsmål. Varför är det dåligt med lite slagsmål? Jo för att det visar att det inte fanns speciellt mycket hjärta. Det fanns ingen kärlek till spelet och ingen vilja att vinna till varje pris. Näe att bråka på isen är verkligen inget jag förespråkar, men ligger man under med 3-1 så vill jag fan se att man ger allt för att få det andra laget ur balans, utvisade eller åtminstone så pass sura att de tappar klubban! Sammanfattning Vi satsade på helt fel personer. Får Lener stanna efter den här säsongen som varit så jävla dålig om man tänker på vad han hade att jobba med (stora delar av förra årets silverlag fanns ju trots allt kvar) så blir jag riktigt förbannad och protesterar genom att skita i att gå på matcher fram till slutspelet. Vi satsade inte på rätt personer! Det måste finnas folk med intresse för hockey i klubben, då är det konstigt att ingen ser allt som INTE händer. Vi måste få upp unga talanger som vill komma vidare till NHL, inte få hit föredetta NHL talanger som inte har något att jobba för. Mitt recept: En tränare som vågar ändra och inte har en massa vänner i laget som får som de vill! Spelare som presterar bra överallt på planen får spela mer än de som bara presterar framåt! De som bara presterar bra bakåt är precis lika viktiga som de som presterar bra överallt! Satsa stenhårt på att göra mål i 5 mot 5 istället för att satsa på PP eller kontringssituationer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2009 Oj. Massor; Vi litade på att en tjeckisk stortränare skulle räcka för att laget skulle gå bra och ingen vågade säga emot honom när de märkte att det gick fel. Flera spelare har i intervjuer meddelat att det som Lener gått in för allra mest på träningar har varit PP spelet. Man börjar ju undra vad han gått igenom när det är just i PP vi förlorat de "viktigaste" matcherna genom att släppa in mål. Jag vet det är inte omöjligt alls att släppa in mål i PP men så många som vi släppte in i år har jag aldrig någonsin trott var möjligt. Dels i CHL och senast nu i Slutspelet där det var rentav pinsamt. Vi satte även vår tillit till två tjeckiska "stjärnor" och vågade inte peta iväg dessa när de var dåliga. Var och tittade på antalet matcher under vintern och varenda match förundrades jag över hur skillnaden i spelet inte alls reflekterade lönechecken. Hlinka och Hlavac, två riktigt bra spelare på pappret, visst, men man kan ju inte bara säga "Ja men jag har gjort en massa mål" och sen tro att det räcker för att vinna Elitserien och Slutspelet. När man ser Hlinka tappa pucken i offensiv zon och bara glida ner ifrån bakom målet till bänken och därför låta resten av laget försvara sig med bara 4 man eftersom att bytet inte kan ske förrens han åtminstone är nära dörren, blir man ju riktigt förbannad. (Och just den situation jag tänker på, LHC-LHF, blir det mål i också. Att ingen vågar peta ner honom på bänken efter en så halvhjärtad insats och låta honom tänka över om han vill ha betalt nästa år också känns ju så fruktansvärt mesigt. Ingen satsade på de riktiga stjärnorna! Här kommer vi till det intressanta. Patrik Zackrison är enligt mig den bästa spelaren i hela laget i år. Han gör inte mest mål men han spelar helt klart med mest glädje och hjärta sammantaget över hela säsongen. Lauman-Ylvén är tyvärr den enda som vågar tackla. Det var väl det här som var skillnaden mellan LHC och SAIK i kvartsfinalerna, SAIK tacklade på som fan medans LHC mycket hellre svängde iväg och försökte slå pucken åt sitt håll. Att ingen satsade på att få Zackrison upplyft till första kedjan med sina kedjekamrater (Jämtin, Petterström) som självklart lyfter upp hans spel genom sina passningar genomåkningar och Jämtins tacklingar (Ja han kom ju in senare så ifrån grunden fanns det ingen mer än Lauman-Ylvén). Att ingen satsade på att lära resten av laget att man måste tcklas och inte som Emvall åka fram och kramas känns ju också som en miss. Vart fanns glöden? Ingen GLÖD!!! Det tände aldrig riktigt till i LHC, ett enda större slagsmål. Varför är det dåligt med lite slagsmål? Jo för att det visar att det inte fanns speciellt mycket hjärta. Det fanns ingen kärlek till spelet och ingen vilja att vinna till varje pris. Näe att bråka på isen är verkligen inget jag förespråkar, men ligger man under med 3-1 så vill jag fan se att man ger allt för att få det andra laget ur balans, utvisade eller åtminstone så pass sura att de tappar klubban! Sammanfattning Vi satsade på helt fel personer. Får Lener stanna efter den här säsongen som varit så jävla dålig om man tänker på vad han hade att jobba med (stora delar av förra årets silverlag fanns ju trots allt kvar) så blir jag riktigt förbannad och protesterar genom att skita i att gå på matcher fram till slutspelet. Vi satsade inte på rätt personer! Det måste finnas folk med intresse för hockey i klubben, då är det konstigt att ingen ser allt som INTE händer. Vi måste få upp unga talanger som vill komma vidare till NHL, inte få hit föredetta NHL talanger som inte har något att jobba för. Mitt recept: En tränare som vågar ändra och inte har en massa vänner i laget som får som de vill! Spelare som presterar bra överallt på planen får spela mer än de som bara presterar framåt! De som bara presterar bra bakåt är precis lika viktiga som de som presterar bra överallt! Satsa stenhårt på att göra mål i 5 mot 5 istället för att satsa på PP eller kontringssituationer! Låter intressant och rätt! Måste för övrigt hålla med till 100 % angående de tjeckiska storstjärnorna. Så mycket i lön och så lite verkstad, hemskt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 4 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2009 Tycker Luleås Silly Season hittills har varit oerhört intressant. Enligt vissa källor är bröderna Abbot från Rögle klara till nästa år, likaså Jonte Hedström. Tror - och hoppas - att Hedström kan få något av en nytändning om han återvänder till norrbotten. Värvningen av Tomas Raffl är även den rätt intressant, då han har levererat rätt bra i Österrikiska ligan och i landslaget. Hoppas att Pierre Johnsson skriver på för nästa säsong också, han är en av de grymmaste defensiva backarna i ligan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 5 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2009 Tycker Luleås Silly Season hittills har varit oerhört intressant. Enligt vissa källor är bröderna Abbot från Rögle klara till nästa år, likaså Jonte Hedström. Tror - och hoppas - att Hedström kan få något av en nytändning om han återvänder till norrbotten. Värvningen av Tomas Raffl är även den rätt intressant, då han har levererat rätt bra i Österrikiska ligan och i landslaget. Hoppas att Pierre Johnsson skriver på för nästa säsong också, han är en av de grymmaste defensiva backarna i ligan! Jag vill ha Per Ledin tillbaka till Luleå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 5 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 april, 2009 Jag vill ha Per Ledin tillbaka till Luleå. Han stack till HV. "oj" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 6 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2009 Han stack till HV. "oj" 'Oj' indeed, hade helt missat det. Robin Jonsson (grabben med 2-3 utslagna framtänder och kolsvart skägg) från Timrå är på väg till Luleå i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 6 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2009 Han stack till HV. "oj" Äh, inget är påskrivet än. Det finns alltid hopp, hopp, hopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2009 Bah. Ledin, Melin, Ward tillhör ju HV. Bästa trion att ha på plan, oj, oj, oj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Master_812 Skrivet 8 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2009 (redigerad) Fan va gött!! Sm-Guld Sm-Guld Färjestad Färjestad!! Redigerad 8 april, 2009 av Master_812 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2009 Grattis till FBK till SM-guldet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 8 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2009 Kanske inte helt otippat.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2009 Ännu större grattis till jubelåsnan Omark som går till KHL. Hans framgångar har stigit honom över huvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2009 Har totalt glömt bort att skriva något här, så oförskämt av mig. FBK VANN! SUCK IT BITCHES! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts