Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Då får väl inte en amerikans domare dömma nån match om Kanada spela? Eftersom Kanada ligger ju i Nordamerika då får väl inte en Kanadensisk eller amerikans domare dömma matchen mellan Sverige och Kanada?

Så funkar det inte riktigt.

Då skulle till exempel inte finska domare få döma svenska matcher osv.

Men annars angående domarna så var det rätt lagom ok ändå i Sverige-matchen. Däremot i Kanada-Ryssland... Fyyyy fan va dåliga domare!

Löjligt, pucken var ju halvägs mellan mål och han som sköt när signalen gick.

Och lite kamp får det ju vara i en semifinal, han missade rätt många svenska utvisningar med..

Underbar match var det iaf, mycket fart och skott.

Om du såg matchen och mellansnacket så borde du minnas att de sa att det var mål :)

Imorgon blire vinst! :) Jag har inte sett något på JVM förresten. När går finalen och vart kan jag se höjdpunkter från alla gångna matcher?

Finalen går på natten mellan måndag och tisdag. Höjdpunkter finns det massor av på SVT.se

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du såg matchen och mellansnacket så borde du minnas att de sa att det var mål :)

Jodå, jag såg matchen. Inte mellansnacket dock, men dom brukar ju vara hyffsat partiska.

edit:

Hittade denna nu dock;

http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1.14...aktigt-bortdomt

"- Min känsla, som svensk förstås, är att den var inne. Men tack och lov spelar det ingen roll nu."

Hittar ingen repris på det, men tror fortfarande det var avblåst..

Redigerad av Ace
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå, jag såg matchen. Inte mellansnacket dock, men dom brukar ju vara hyffsat partiska.

edit:

Hittade denna nu dock;

http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1.14...aktigt-bortdomt

"- Min känsla, som svensk förstås, är att den var inne. Men tack och lov spelar det ingen roll nu."

Hittar ingen repris på det, men tror fortfarande det var avblåst..

Fast det va ju inte så att dom bara hade suttit där o sagt att det va mål utan någon slags information. Det va ju någon svensk videodomare av nåt slag som hade meddelat någon om att det faktiskt var mål.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahapp vilka blir uppe och ser på matchen inatt? B)

Jag ska nog försöka iallafall.. B)

Sitter och laddar upp med en påse Cheese Ballz och kaffe, kommer att bli en riktigt, riktigt bra match och jag tror att Sverige har större chans i år, tycker att laget spelar annorlunda och liten rink passar dem grymt bra!

Heja Sverige!

...och precis när man trodde att Modo var på väg upp igen...B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det bara en timme kvar tills det hela börjar kl 01.15 på svt 1 enligt deras sida. Som tur är att det blir en Ryss och en Schweizisk domare idag. Hoppas de är inte lika grisiga som de två andra var mellan Sverige och Slovakien var tror det blir en ganska jämn match om Sverige spelar på topp och om de håller fokus som de har gjort i alla deras matcher. Har aldrig sett kronorna så här fokuserade när de var ganska jobbigt för dom när de körde mot Slovakien. Annars brukar de ge upp när de inte har nån chans. Men hoppas nu att Sverige är ett lag att räkna med sen att de slår Kanada inatt inför 20.000 åskådare vilken känsla det skulle bli B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej fyfan vilka för jävliga domare det är gör inte ett jävla piss när de kör på våran målvakt inte ett enda jävla skit händer från domar jävlarna. Dom pallar väl fan inte trycket när det är 20 tusen kanadesar jävlar på den läkaren antingen är domar jävlarna mutade eller så törs dom inte döma mot Kanada. Nej skärpning nu jävla domare ta tag i detta nu och skit i dom andra och ja tycker det var rätt av svenska spelaren att åka och puckla på gris jävern. Ja jag är arg för domar jävlarna inte kan göra ett jävla piss och vad fan hände med 5-3 läget? Blev förfan 4 mot 4. Nej gör för fan nåt åt detta nu. Hoppas Sverige börjar köra med fula saker själv.

Om jag tamefan var på isen där då skulle ja fan åka fram och skälla ut sen läxa upp domar jävlarna direkt så de fattar sen åka fram till deras tränare och skälla ut dom sen skiter ja i om ja får match straff eller inte. Så jävla fega domare det är vad dom är. Och jag håller med det Wikgård sa under pausen inför 3 perioden.

EDIT: Nej fyfan för domarna och Kanada fyfan hoppas verkligen de skäms så jävla grisigt så de har spelat samma sak med domarna nej fyfan för dom dessutom vinna på en jävla massa fusk och en jävla domare som inte bryr sig nej de kan dra åt helvete. Bra jobbat sverige tack för att ni visade ert stöd för Markström det var bra gjort men saknades en jävla fet rak höger från eran sidan annars gjorde ni det bra.

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävligt synd för juniorkronorna, dom har kämpat hårt. Tyvärr så verkar domarna inte klara av trycket från publiken och ledarna.

Sen undrar jag varför i hela helsefyr ska man köra på målvakten? :wub: Det är ju bara onödigt.. >_<

Sen att publiken buar när Hedman tror jag det var och Markström fick pucken. Publiken betedde sig som svin enligt mig.

Redigerad av Juster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak som behöver sägas:

Sverige spelade inte bra i matchen, med så många powerplay kan man kräva fler mål. Spelar man så slår man inte Kanada, det spelar ingen roll hur fult dom spelar och hur dåliga domarna är.

Jag tycker också det är förbannat synd och att det här laget hade förtjänat ett guld, men det blir inte bättre av att vara enögd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak som behöver sägas:

Sverige spelade inte bra i matchen, med så många powerplay kan man kräva fler mål. Spelar man så slår man inte Kanada, det spelar ingen roll hur fult dom spelar och hur dåliga domarna är.

Jag tycker också det är förbannat synd och att det här laget hade förtjänat ett guld, men det blir inte bättre av att vara enögd.

Precis, Kanada hade inte bara domarna och publiken med sig, men de hade även matchen och var mycket bättre än Sverige rent spelmässigt igår.

Även om man vill intala sig själv att om vi bara skulle ha haft den där extra utvisningen eller fått spela 5-3 istället för 5-4 där i andra så kvarstår det faktum att det förmodligen knappt skulle ändra på matchbilden alls. Sverige slog för många slarviga passningar och var alldeles för ofarliga offensivt och man skulle vara tvungen att öka en eller två nivåer för att ha en chans att slå Kanada.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste nu att de skyller ifrån sig som vanligt och att man inte fick röra målvakterna. Nej fyfan för Pat Quinn som står och skyller ifrån sig att svensken bara filmade när han åkte in i vår egna målvakt sen att den där jävla Angelo Esposito kunde fan inte heller erskänna måste skylla ifrån sig och skyller på att målvakten kom liggandes och det var han som åkte in i spelaren och HUR FAN kan man då flyga så där jävla långt om han bara åkte på sådär. Man såg klart och tydligt hur han satte ut höger benet mot målvakten.

Nej fyfan hoppas verkligen att de klagar på detta så som domarna var igår totalt fega kräk till domare. Angelo Esposito och Pat Quinn stick från hockey såna som ni hör fan inte ens hemma i hockey sen den där negern suddam eller vad fan han heter kan också dra från hockey hör inte heller hemma med sitt jävla gris spel.

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även fast Kanada är det bättre laget så blir man fortfarande oxtokig när dom inte kan köra schysst spel. Sedan sitter 20 000 övergödda grisar och äter korv samt skriker åt allt som dom inte har en aning om. Då återstår ju frågan varför man lirar VM i Kanada när det slutar så här.

Nu blir man bara sugen på att Sveriges skall få annordna ett JVM så man får åka dit och bete sig som ett svin och spy ner Kanadas bås.

Förövrigt var Niklas Wikegård bäst igår - mannen som säger det alla tänker.

+ Djurgården vann och Södertälje förlorade!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även fast Kanada är det bättre laget så blir man fortfarande oxtokig när dom inte kan köra schysst spel. Sedan sitter 20 000 övergödda grisar och äter korv samt skriker åt allt som dom inte har en aning om. Då återstår ju frågan varför man lirar VM i Kanada när det slutar så här.

Nu blir man bara sugen på att Sveriges skall få annordna ett JVM så man får åka dit och bete sig som ett svin och spy ner Kanadas bås.

Förövrigt var Niklas Wikegård bäst igår - mannen som säger det alla tänker.

+ Djurgården vann och Södertälje förlorade!

Håller med dig där snacka om att Wikegård var arg under pause vilan. Har för mig att det var JVM eller Hockey VM skulle komma till Sverige år 2013.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor