Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Två raka nollor av Krizan efter kvällens 4-0 mot Timrå!!

Såg förra matchen mot Brynäs i Swedbank Arena och det var ingenting annat än utklassning de två sista perioderna, den första perioden var usel tack vare båda lagens mesiga spel. Fast Brynäs kunde lika gärna ha varit med och gett Modo en bra fajt om de hade satt ramskotten de hade.

Kul också att poängligans topp-tre består av superkedjan; Skröder, Zuccarello och Sundström. :mf_doof:

Grattis även till Skellefteå för deras första förstaplacering på..ja, var det 27 år?!

Mycket starkt av Södertälje att vinna mot Linköping! :cry:

Hehe Krizan stod bara första matchen, Zacke stod andra. Härligt med 1:a platsen nu med :teehee:

Och ja, ni har väl hört vad som har hänt? Wernblom slutar. Blev väldigt chockad när jag läste det, det har ju inte funkat nånting i år men trodde ändå han skulle stanna :teehee:

R.I.P Mr. MoDo

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när fotbollen står på ruinens brant med oljesheikar och katastrofala domare ska det bli skönt med lite äkta äkta äkta hockey! Seriepremiär i division 4 inför ett fullt(?) stora mossen, Bajen Fans Hockey ska spela sin första seriematch någonsin! En homogen blandning av pundare, ultras, casuals, fjortisar, kostymnissar etc. kommer visa hockeysverige vad kärlek är för något. Inga lejon eller indianer, bara Hammarby! Back to basics helt enkelt, det är nu som vi visar vad Hammarby är för något.

Bajen Fans Hockey vs AC Camelen, Stora Mossens ishall kl. 21.00

Det e vi som e HAMMARBY!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skäms...

Och vilka håller du på då?

Det kan ju inte vara Skellefteå eftersom de inte alls gjorde en dålig match.. :confused:

Tycker att Wikegård hade rätt i mindre rinkar på Hockeykväll, jag själv som spelare skulle vilja ha det eftersom det blir mycket mer närkamper och ett snabbare spel. Inte för att jag är lat och vill åka mindre, men jag tror spelet blir mycket roligare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ju inte vara Skellefteå eftersom de inte alls gjorde en dålig match.. :mellow:

Tycker att Wikegård hade rätt i mindre rinkar på Hockeykväll, jag själv som spelare skulle vilja ha det eftersom det blir mycket mer närkamper och ett snabbare spel. Inte för att jag är lat och vill åka mindre, men jag tror spelet blir mycket roligare.

Lathet är fel ord tycker jag, jag menar en mindre rink måste ju betyda en intensivare match, alltså blir det förmodligen bra mycket jobbigare att lira och förmodligen en bättre hockeymatch också.

----

2-1 känns ju sådär, men den här måndagen har inte tillhört AIK i något led alls så jag är inte förvånad, nya tag är det som gäller :shifty:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ju inte vara Skellefteå eftersom de inte alls gjorde en dålig match.. :mellow:

Han håller på Leksand. De förlorade mot Ljungby.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tragiskt när domare ska påverka matcherna. Ännu mer tragiskt när det sker i slutminuter och så pass tydligt också. Det är en pinsam nivå vissa domarjävlar håller i den här serien. Idag var det Phehr Chlahehssohn med H:n överallt i namnet. Bara det är ett tecken på en jävligt märklig person. Och märkliga personer gör märkliga domslut. Märkliga domslut gjorde så att härliga Djurgården blev av med segern och SAIK ska vara glada med sin poäng. Usch...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...
Modo som jumbo och Luleå på en tredjeplats i toppstriden. Hur höga odds var det på det efter tio omgångar?

Miettinen tillbaka efter skada nu också, förstakedjan blir grymt mycket bättre nu när Chabada får spela högerforward istället för center. Det här kan sluta roligt.

Heh, agreed. Tråkigt tyst det blivit i hockeytråden nu när DIF går mot kvalserie. Men med Miettinen tillbaka har vi två vassa kedjor och detta kan bli hur bra som helst - om vi fortsätter producera och om Modig behåller lugnet i sitt spel. Törnqvist var dock inte dålig som ersättare igår direkt. >_<

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, agreed. Tråkigt tyst det blivit i hockeytråden nu när DIF går mot kvalserie. Men med Miettinen tillbaka har vi två vassa kedjor och detta kan bli hur bra som helst - om vi fortsätter producera och om Modig behåller lugnet i sitt spel. Törnqvist var dock inte dålig som ersättare igår direkt. :P

Bläh, håll käften. Dom fixar't.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när fotbollen står på ruinens brant med oljesheikar och katastrofala domare ska det bli skönt med lite äkta äkta äkta hockey! Seriepremiär i division 4 inför ett fullt(?) stora mossen, Bajen Fans Hockey ska spela sin första seriematch någonsin! En homogen blandning av pundare, ultras, casuals, fjortisar, kostymnissar etc. kommer visa hockeysverige vad kärlek är för något. Inga lejon eller indianer, bara Hammarby! Back to basics helt enkelt, det är nu som vi visar vad Hammarby är för något.

Bajen Fans Hockey vs AC Camelen, Stora Mossens ishall kl. 21.00

Det e vi som e HAMMARBY!

Min farsa lirade Allsvensk landhockey i AC Camelen 1975. Dom drack starköl i pauserna. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor