Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Uddamålsseger mot Huddinge, skitmatcher ska vinnas de med :). Nu ligger vi tvåa i allsvenskan efter 6 omgångar, förlorar leksand sin match har vi samma poäng som dem, riktigt imponerande start måste jag säga. AIK mot Elitserien.

Hahahahahahahahaha :( den var bra ;)

Leksand kommer visa att man är storebror i Dalarna, en gång för alla.

Snart kommer Jackman och Doell. Visst tuffar det på ganska bra hittills, men förstärkning är aldrig fel :(

Visst, +26 efter 5 matcher är bra, men det är lite skrämmande att det är mer än 2 insläppta mål/match. Litar dock absolut både på Läck och Manne som burväktare.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahahahahahahaha ;) den var bra :D

Leksand kommer visa att man är storebror i Dalarna, en gång för alla.

Men herregud är Leksand någon j*vla sovjetisk krigsmaskin eller? Varför harvar de isåfall alltid runt i allsvenskan numera?

Visst, jag tror inte heller att de torskar, men jag skrev det mer för att visa att det faktiskt skulle kunna ske vilket är rätt stort för AIK-Hockey isåfall som inte spelat såhär bra på jag vet inte hur många år.

Leksand regerar väl allsvenskan som vanligt, kanske går man upp i elitserien men visiten blir dock kort isåfall, eller så halkar man ner igen redan i kvalet, historien talar ofta sitt sanna jag.

Jag ber också om ursäkt, jag ÄR bitter och har precis skrivit en bok i fotbollstråden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5 - 3 (3-0 första) ...sa ju det :whistling: Tråkigt att det ska släppas in 2 mål på slutet, men ännu en vinst att räkna in bland de med lite mer värde. Ett lag som Borås känns inte som mer än "taking care of business" att slå, men man har trots allt slagit 3 av lagen som absolut kommer vara med och slåss om kval-platserna (Växjö, Västerås & Mora). Ser fram mot matcherna mot AIK och Malmö nu.

@Halo: Hade jag velat provocera dig hade jag varit ganska nöjd just nu, så var det dock inte...chilla.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5 - 3 (3-0 första) ...sa ju det :whistling: Tråkigt att det ska släppas in 2 mål på slutet, men ännu en vinst att räkna in bland de med lite mer värde. Ett lag som Borås känns inte som mer än "taking care of business" att slå, men man har trots allt slagit 3 av lagen som absolut kommer vara med och slåss om kval-platserna (Växjö, Västerås & Mora). Ser fram mot matcherna mot AIK och Malmö nu.

@Halo: Hade jag velat provocera dig hade jag varit ganska nöjd just nu, så var det dock inte...chilla.

Det var inget jag hade i tankarna heller, kanske skulle lagt till en liten smiley :P.

Leksand krossar Mora i första perioden, jag tycker matchen dör redan där för inte var det speciellt underhållande hockey i andra och tredje perioden? Snyggt mål av Jan "dildo" Huokko måste jag säga. Helt okej tryck läktarmässigt även om det kom av sig lite ju längre matchen gick, kanska förståeligt.

AIK besegrade bofors med 2-0 och är fortfarande med där uppe med enbart en förlust, bättre än väntat helt klart. Dåligt av mig att inte vara på plats, jag vet, men just nu lägger jag pengarna på fotbollen tills den är slut vilket är snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

10 - 1 mot det lag som i sin senaste match slog favorittippade Malmö, Sundsvall. 14 mål på Bellemare har gjort 14 mål på 7 matcher, varav 4 nu senast. Visst, säga vad man vill, men 52 gjorda mål på 7 matcher känns inte som ishockey. Allsvenska tabellen ser om man bortser från att Malmö har en liten lucka upp (8p efter Leksand) faktiskt ut ungefär som väntat. Lite positivt överraskad av Sundsvall samtidigt som jag hoppades få se Oskarshamn lite högre upp. Man har även stött på några lag som kommer hålla sig i toppen nu och klarat av det ganska bra, känns ganska betryggande. Visst förstår jag att det inte kommer hålla i sig såhär hela säsongen, men det gläder mig att man kan producera i matcher där man får mycket chanser och att man faktiskt inte, som Leksand gärna gjort på senare år, lägger av när man tror att man leder och kommer vinna.

Njuter medan det varar, Go Stars!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

10 - 1 mot det lag som i sin senaste match slog favorittippade Malmö, Sundsvall. 14 mål på Bellemare har gjort 14 mål på 7 matcher, varav 4 nu senast. Visst, säga vad man vill, men 52 gjorda mål på 7 matcher känns inte som ishockey. Allsvenska tabellen ser om man bortser från att Malmö har en liten lucka upp (8p efter Leksand) faktiskt ut ungefär som väntat. Lite positivt överraskad av Sundsvall samtidigt som jag hoppades få se Oskarshamn lite högre upp. Man har även stött på några lag som kommer hålla sig i toppen nu och klarat av det ganska bra, känns ganska betryggande. Visst förstår jag att det inte kommer hålla i sig såhär hela säsongen, men det gläder mig att man kan producera i matcher där man får mycket chanser och att man faktiskt inte, som Leksand gärna gjort på senare år, lägger av när man tror att man leder och kommer vinna.

Njuter medan det varar, Go Stars!

Tror fan Leksand går obesegrade igenom hela allsvenskan. Och som du säger är jag också possitivt överraskad av Sundsvall, och Växjö också, faktiskt! :lol:

Träning 10 imorgon bitti, match borta mot Skellefteå på söndag om man får lira.

Och imorgon lirar Modo mot Skellefteå, heja Modo! Hoppas att det går bättre än sist :lol:

Det hoppas jag verkligen, senaste matchen var under all kritik. Förutom den avslagna näsan på nån HV-spelare, det var bra gjort Svarten :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror fan Leksand går obesegrade igenom hela allsvenskan. Och som du säger är jag också possitivt överraskad av Sundsvall, och Växjö också, faktiskt! :innocent:

Obesegrade kan de fortfarande bli, men första poängtappet kom idag. Känns jävligt onödigt att åka på det mot ett lag som ligger på kvalplats, neråt i seriesystemet. Onekligen handlar det om inställning, skärpning Leksand.

...dock känns 29 av 30 möjliga pinnar faktiskt helt okej. AIK nästa och sedan Malmö sista oktober ska bli spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Runt 6600 sålda till AIK - Leksand, skit i Elitserien, här har vi 2 storklubbar som visar hur det ska gå till. Fy fan vilken stämning det kommer bli, många flashbacks iallafall. Kallas oss medgångare, men när spelade AIK Hockey senast en stor-match mot ett stort lag? Vi spelar bra, Leksand spelar bra. Det här ska bli kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Runt 6600 sålda till AIK - Leksand, skit i Elitserien, här har vi 2 storklubbar som visar hur det ska gå till. Fy fan vilken stämning det kommer bli, många flashbacks iallafall. Kallas oss medgångare, men när spelade AIK Hockey senast en stor-match mot ett stort lag? Vi spelar bra, Leksand spelar bra. Det här ska bli kul.

AIK har faktiskt imponerat på mig såhär långt. Att de skulle var med högt upp trodde jag. Dock att de skulle hoppa mellan 5-7'e platserna. Ska bli roligt. Segrar rakt igenom för leksand förra säsongen, dock inga stora siffror.

Gissar på att Leksand taggar till igen och vinner en relativt enkel match med 1-4. (1-1, 0-1, 0-2) Leksands mål: Doell kvitterar till 1-1 och sedan tas ledningen av Prestberg. Sedan punkterar Bellemare matchen i sista med två stänkare. Christian Sandberg gör AIKs mål väldigt snabbt i första. Att AIK inte kommer närmare ska Janne, Jackman och O E-L tackas för :innocent: Läck behöver inte storspela, men gör så ändå. För jag hoppas att man spelar honom från början.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yay! Lee Goren fixar't ju! Vilken härlig målspruta vi fått, äntligen någon som kan panga.

17-3 i skott i andra perioden. Förnedrande <:

Brynäs lyckas inte med någonting. Färjestad ser så där bra ut som de gjorde i början av detta årtionde. När de hade tjockmattan Gerber i mål och alla var Jönsson-bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och Djurgården var lag nummer två som jämnade till serien efter den här omgången. Vi har en jävla massa sköna krigare i laget och gör man bara hyfsade tredje perioder också så är den här säsongen kul. Dicken är tillbaka och kan bara Jimmie, Timmy och Eklund komma tillbaka så är vi typ kompletta. Mycket fint.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Torsk borta mot Malmö idag, otroligt tråkig match de första 2 perioderna där malmö får med sig 2-0 något turligt då inget av lagen var värda mål. 3-0 kommer i början på tredje sedan är det AIK som äger de sista 10-15 men utan att göra mål som verkar vara ett oerhört stort problem i år.

-----------------

Något att glädjas åt dock:

Inför AIK-Leksand. Under söndagseftermiddagen bokades de sista biljetterna till AIK-Leksand. Ev. återlämnade biljetter kan köpas under måndag och tisdag. För första gången sedan 1988 är därmed Hovet utsålt i förväg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något att glädjas åt dock:

Inför AIK-Leksand. Under söndagseftermiddagen bokades de sista biljetterna till AIK-Leksand. Ev. återlämnade biljetter kan köpas under måndag och tisdag. För första gången sedan 1988 är därmed Hovet utsålt i förväg.

Roliga nyheter :D Vad tror du om matchen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Två raka nollor av Krizan efter kvällens 4-0 mot Timrå!!

Såg förra matchen mot Brynäs i Swedbank Arena och det var ingenting annat än utklassning de två sista perioderna, den första perioden var usel tack vare båda lagens mesiga spel. Fast Brynäs kunde lika gärna ha varit med och gett Modo en bra fajt om de hade satt ramskotten de hade.

Kul också att poängligans topp-tre består av superkedjan; Skröder, Zuccarello och Sundström. :sick:

Grattis även till Skellefteå för deras första förstaplacering på..ja, var det 27 år?!

Mycket starkt av Södertälje att vinna mot Linköping! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor