Gof Skrivet 23 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 september, 2008 Brynäs borta, den där jävliga väggen Markström i mål, Ronnie och Timmy borta. Hur fa-an ska det här gå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 23 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2008 Brynäs borta, den där jävliga väggen Markström i mål, Ronnie och Timmy borta. Hur fa-an ska det här gå? Markström kommer ju bli näste Lundqvist om han fortsätter som han gjort. Det råder ju i stort sett konsensus om det. Det roliga är att han är tvungen att vara kvar i ES två år till. Jag vet inte vart jag läste det, men på grund av någon NHL-regel så kan han inte åka över på två år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 23 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 september, 2008 (redigerad) Markström kommer ju bli näste Lundqvist om han fortsätter som han gjort. Det råder ju i stort sett konsensus om det. Det roliga är att han är tvungen att vara kvar i ES två år till. Jag vet inte vart jag läste det, men på grund av någon NHL-regel så kan han inte åka över på två år. 02:12 DIF Skott Christian Eklund 02:07 DIF Skott David Printz 02:03 DIF Skott Christian Eklund 01:19 DIF Mål 0-1 Marcus Ragnarsson (Fredrik Bremberg, Nichlas Falk) PP1 00:40 DIF Skott Tim Eriksson 00:40 BIF Utv2 min HOOK Stephen Dixon 00:35 DIF Skott Marcus Ragnarsson 00:22 DIF Skott Marcus Ragnarsson Jag sa ingenting. (Och bra tälje, slå hv! ) Edit: Ragnarsson är så jävla bra. Redigerad 23 september, 2008 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 23 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2008 Fan, det går bra nu! 4-1, nu håller vi i den här bra starten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 Visst, Leksand har inte mött det bästa av motstånd i AS direkt, men att ha en målskillnad på 27 - 7 efter tre spelade matcher är galet. Något måste göras åt Allsvenskan. Antingen får man korta ner antalet lag nerifrån och putta ner några i 1'an igen, eller helt enkelt släppa upp två i ES. Tror personligen mest på sistnämnda förslaget. Det är ingen typ av styrkebesked från Leksands sida direkt, med tanke på motståndet, men som sagt att det är så stor skillnad som 10-2, 2-6 och 11-3 är inte ens roligt. Eller se på Malmö som efter två spelade har 14 - 1 efter 8-0 och 6-1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 2-5. VAD SÄGER NI NU VAH? Lajnux, Gof. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tomaten Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 Markström= KUNG! + att jag håller med om att han ska bli näste Lundqvist om han fortsätter så här bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 26 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 2-5. VAD SÄGER NI NU VAH? Lajnux, Gof. Att vi gör det jävligt bra med tanke på att T och R Petterson är borta, Dick inte var med och att Schneider inte har anslutit ännu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 27 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2008 Easy mode mot Skansen, 6-3, och Zuccarello fortsätter ösa in poäng! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 27 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2008 (redigerad) Äntligen börjar man visa varför man är ett topplag. Visserligen mot FloppFrölunda men ändå. Det borde stått 4-0 istället för 2-0. Två perioder kvar dock. Rhodins skott var ju sjukt. Och FBK-klacken fortsätter att ropa "fuskare" mot motståndarna. Har tydligen inte släppt all kalabalik i Frölundaborg, i våras. Så jävla rätt! Jonas Gustavsson är btw riktigt nice! Redigerad 27 september, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 27 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2008 (redigerad) Skönt att Modo vann, följde matchen på radio. Känns ändå lite tveksam över Modo, Zuccarello är ett G-R-Y-M-T bra förvärv men jag tror att grundspelet inte sitter så bra än, utan de kommer kanske att bli bättre ju längre säsongen går. Själv har vi match mot Luleås J-18 imorgon, taggad som satan! De vann idag mot Modo som är ett JÄVLIGT starkt lag. Spelar förresten GF fortfarande hockey? Redigerad 27 september, 2008 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 september, 2008 Yesbox, dock skulle jag aldrig sätta ens mitt armsbågsskydd i en Luleåtröja, så du lär inte möta mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 30 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 Vilken jävel Josefson är. Hans andra mål (andra matchvinnande också f.ö) kom med 26 sekunder kvar av övertiden mot skellefteå. Var väldigt jämnt och förbannat underhållande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 Visst, Leksand har inte mött det bästa av motstånd i AS direkt, men att ha en målskillnad på 27 - 7 efter tre spelade matcher är galet. Något måste göras åt Allsvenskan. Antingen får man korta ner antalet lag nerifrån och putta ner några i 1'an igen, eller helt enkelt släppa upp två i ES. Tror personligen mest på sistnämnda förslaget. Det är ingen typ av styrkebesked från Leksands sida direkt, med tanke på motståndet, men som sagt att det är så stor skillnad som 10-2, 2-6 och 11-3 är inte ens roligt. Eller se på Malmö som efter två spelade har 14 - 1 efter 8-0 och 6-1. Nu fick ju dock malmö stryk mot björklöven, att det blir siffror som dessa tror jag mer har med inställningen att göra hos motståndarna än vad leksand är bra. Växjö spöade AIK rejält i premiären men nu har AIK 4 raka där de bland annat slagit björklöven (som slog malmö) och Mora som hade en riktigt fin start på säsongen. Jag tycker AS är bra som den är, dock tycker jag att ett system mer likt fotbollen borde införas, dvs. vinner man AS eller kommer tvåa så ska man gå raka vägen upp till elitserien, de ända som får spela kvalmatcher är trean i AS och trean från slutet i Elitserien. Ser man på det i det stora hela så tycker jag inte att "gapet" är speciellt stort mellan Elitserien och AS, skicklighet etc. trappas ner ganska metodiskt om man börjar från toppen av Elitserien och sedan går ner till botten av AS, precis som det ska vara enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 Nu fick ju dock malmö stryk mot björklöven, att det blir siffror som dessa tror jag mer har med inställningen att göra hos motståndarna än vad leksand är bra. Växjö spöade AIK rejält i premiären men nu har AIK 4 raka där de bland annat slagit björklöven (som slog malmö) och Mora som hade en riktigt fin start på säsongen. Jag tycker AS är bra som den är, dock tycker jag att ett system mer likt fotbollen borde införas, dvs. vinner man AS eller kommer tvåa så ska man gå raka vägen upp till elitserien, de ända som får spela kvalmatcher är trean i AS och trean från slutet i Elitserien. Ser man på det i det stora hela så tycker jag inte att "gapet" är speciellt stort mellan Elitserien och AS, skicklighet etc. trappas ner ganska metodiskt om man börjar från toppen av Elitserien och sedan går ner till botten av AS, precis som det ska vara enligt mig. Enligt mig är gapet ganska jättestort, förutom då de tre stora, typ Malmö, Leksand och Mora, men visst alla kan slå alla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 Enligt mig är gapet ganska jättestort, förutom då de tre stora, typ Malmö, Leksand och Mora, men visst alla kan slå alla. Vänta nu, jättestort gap förutom de tre stora? menar du från elitserien till AS eller från toppen av elitserien till botten av AS?. Kanske lät lite luddigt det där haha. Men samtidigt tycker jag att ska man upp i elitserien så ska man vara värd det, dvs. vinna AS. Vill man vara kvar i elitserien ska man undvika att komma sist, för är man sämst i serien har man inget där att göra, simpelt. Men tyvärr är det ju inte det systemet som används. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 Vänta nu, jättestort gap förutom de tre stora? menar du från elitserien till AS eller från toppen av elitserien till botten av AS?. Kanske lät lite luddigt det där haha. Men samtidigt tycker jag att ska man upp i elitserien så ska man vara värd det, dvs. vinna AS. Vill man vara kvar i elitserien ska man undvika att komma sist, för är man sämst i serien har man inget där att göra, simpelt. Men tyvärr är det ju inte det systemet som används. Jag håller med dig på det sista. Men på det första, dom enda 3 lagen som kan utmana elitserielagen, enligt mig, är Leksand, Malmö och Mora. Jag bor ju som sagt nära Växjö och ser dom spela nångång om året, och dom är ett lag som ska vara topp 7, och dom hade inte haft en jävla chans mot något elitserielag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 (redigerad) NHL på lördag och söndag i Globen, kommer bli sjuk roligt att få sen en NHL match. Och nu när jag gick på kvällen från jobbet så checkade Pittsburghs lag in på hotellet, kul och se hur dom såg ut. Vilken skillnad det är på NHL-proffs och Elitseriespelare, dom kommer uppklädda med kostymer och folk som bär på grejerna åt dom, när elitserielagen kommer och äter hos oss så kommer dom i slappa kläder och bärandes på sina klubbor och trunkar. Sen får man ju tolka det hur man vill, NHL-proffsen som är primadonnor eller elitseriespelarna som är hårda och tar hand om sitt eget? Redigerad 2 oktober, 2008 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2008 Byt signaturtext Sixxan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 3 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2008 Byt signaturtext Sixxan Hehe, kanske borde tänka på det snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts