Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Åh fy farao vad härligt det ska bli att börja åka på lite matcher och kolla på Djurgården. Jag kommer vara omringad med folk jag älskar och kommer kolla på det lag jag älskat hela mitt liv. Ja, i år tar vi det grabbar, i år är det våran tur igen. Gul, röd, blå!

Amen då kan vi ju samåka på DIF-FBK !!111oneone

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh fy farao vad härligt det ska bli att börja åka på lite matcher och kolla på Djurgården. Jag kommer vara omringad med folk jag älskar och kommer kolla på det lag jag älskat hela mitt liv. Ja, i år tar vi det grabbar, i år är det våran tur igen. Gul, röd, blå!

Gött mos, mannen.

Ser otroligt mycket fram emot Luleå på torsdag. Ser så jävla otroligt mycket fram emot det. S-plåtarna säljer som smör och lösbiljetterna kanske man måste utöka. Nej, fan vad kul!

Frölunda verkar heta. Kanske dags att börja sätta igång kameran nu och se genom i sitt Campus. Det här håller ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, vart har du varit?

Kärlek.

--

För att tillföra något till det jag skrev tidigare så är känslan jag får av årets Leksand främst att det här laget känns mer Leksand än det gjort på flera år. Förra årets lag hade hjärta, det hade spetsar och en relativt hög lägstanivå. Fansen. Några udda, intressanta värvningar hoppas jag ska göra grejen i år.

...och man måste väl i alla fall hoppas?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...och man måste väl i alla fall hoppas?

Hoppet dör sist. Tror själv att det är Leksands år i år, eller, man vet aldrig vad som händer i kvalserien....

Frölunda blev utspelade igår. Förhandstippade som fan och så åker man på 6-2 mot HV71. Visst är HV71 ett bra lag, men vad håller Holmqvist på med? 12 miljoner rakt i spillo. Men nu ska vi verkligen inte döma efter första matchen, men de får ta och jobba rejält, för det som hände igår håller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, Modo vinner, vafan trodde ni? :)

:whistling:

Men en fjärdeplats tippade jag er i alla fall. Så länge ni inte har Lückner i båset så finns lite potential. Men då ska "de gamla" fortfarande funka och eran målvakt.

Är det någon spelare i Elitserien som jag verkligen önskade mig i Djurgården så är det Salomonsson. Jag saknar honom litegrann.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ut att bli en intressant hockeysäsong i Stockholm. aik med tärnström(stavning?) i spetsen och ganska mycket biljetter sålda till premiären (har ingen koll men är mitt intryck?), dif hypas upp mycket här av gtapimp och Vi som ska starta om på nytt i Div. 4! Var tydligen runt 300 pers på första träningen, imponerande! Snittar vi 500+ i år? Förhoppningsvis går vi upp direkt i 3an och bygger en stabil grund till kommande säsonger. Nu slipper vi skattmasar och hazzlande arenabolag så "det svarta hålet" borde inte infinna sig. Det enda man kommer sakna från föregående säsonger är matcherna och inramningen från aikderbyna. Men vi synns "snart" igen! :)

"Direkt avancemang börjar mer likna ett krav än en förhoppning." :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas AIK går upp i ES :whistling: Trots att det känns väldigt osannolikt skulle det dels gynna hockeyn oerhört mycket och dels vara väldigt kul!

Det skulle vara kul med derbyn helt klart. Men fan vad härligt med ett Aik som totalfloppar trots deras nya "supertränare" och Dick Tärnström och allt vad packen heter. En riktig flopp skulle göra att Aik-båten sakta skulle börja sjunka igen känns det som. Men lycka till packjävlar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Malmö är onekligen de största favoriterna till att ta steget upp, tätt följda av Leksand. Andra lag som har en chans är AIK, Mora och kanske Västerås. Det som talar för de två förstnämnda är väl främst att det sett till organisation, publik och arena är rakt igenom elitserielag som spelar i fel serie. De andra tre är inte långt efter där, men jag tror att de lag som skulle passa bäst in i finrummet är just Malmö och Leksand.

Även om det inte går upp mot derby mot Brynäs så ska det bli kul med känsloladdade daladerbyn mot Mora :whistling: Ska även bli kul att se hur väl Eddie Läck kommer lyckas efter ett år som lärling och med det stora förtroendet han har fått inför säsongen. Det här är hans år, hoppas att han tar med sig Leksand i framgångarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor