Saleen Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 (redigerad) De har Jarkko Ruutu i Pittsburgh och deras antagligen bästa målvakt i Antero Niittymäki i Philadelphia med en hel del andra som backstjärnan Kimmo Timmonen som dessvärre är skadad. Kukkonen och Kapanen som är mycket bra spelare är också tillfälligt upptagna i Philadelphia. Men finnlaget Dallas eller åtminstone förre finnlaget Dallas har tre av Finlands absoluta bästa superstjärnor kvar i sitt lag - Hagman, Lehtinen och Miettinen. Sedan finns det en hel del som tackat nej till VM-spel också. Men Finland har många superstjärnor i sitt lag i detta VM också. T.ex Koivu-bröderna och Selänne. Det är väl lite väl grovt att räkna Anti Miettinen och Niklas Hagman som absoluta superstjärnor? För mig går då bägge Koivusarna, Olli och Jussi Jokinen, Lehtinen och hela köret före iaf. Genom året har de presterat riktigt bra, men okej, inte riktiga superstjärnor men trots det stjärnor. De skulle vara riktigt bra förstärkningar om dom skulle varit tillgängliga. Miettinen är jag dock osäker på. Men som sagt, några av de största finns på plats precis som du säger. ... Okej. Men hur ser/såg det ut på den svenska sidan? Hade vi fler viktiga spelare borta idag än Finland? Måste ju ha något och skylla på. Redigerad 17 maj, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Detroit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 ... Okej. Men hur ser/såg det ut på den svenska sidan? Hade vi fler viktiga spelare borta idag än Finland? Måste ju ha något och skylla på. Kenny Jönsson som varit en mycket viktig pusselbit har varit borta sedan kvartsfinalen. Lundqvist var för trött. Sedan var hela det svenska laget slutkört. Sedan så tackade typ 274 svenska spelare nej till VM, orkar inte räkna ihop dom viktigaste ens. Men Finland hade bättre spelare idag, precis som Tjeckien, Kanada och Ryssland. Sverige är fortfarande bättre som lag, men jag tror att tröttheten avgjorde idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ViolentLag Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Skönt att Finland vann 4-0, man behöver inte tänka mer att "Spel mot Sverige=förlust" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Kollade inte på matchen men stötte på en full finne på stan som kom fram och "tackade för matchen" och sade glatt att det blev 4 - 0. Han såg så lycklig ut, så jag förstår att alla stackars finnar längtat efter att få slå storebror i norden. ...alla vet ju dock att det blev svårare för ett tröttkört Sverige efter Kanada-matchen än för ett Finland som inte ens såg ut att försöka mot Ryssland. @Umberto: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 ... Okej. Men hur ser/såg det ut på den svenska sidan? Hade vi fler viktiga spelare borta idag än Finland? Måste ju ha något och skylla på. Finnarna hade Selänne och Koivu med, och svenskarnas svar på dem är typ Alfredsson och Zetterberg, ledargestalter som vi saknade rätt grovt detta VM. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Kollade inte på matchen men stötte på en full finne på stan som kom fram och "tackade för matchen" och sade glatt att det blev 4 - 0. Han såg så lycklig ut, så jag förstår att alla stackars finnar längtat efter att få slå storebror i norden. ...alla vet ju dock att det blev svårare för ett tröttkört Sverige efter Kanada-matchen än för ett Finland som inte ens såg ut att försöka mot Ryssland. @Umberto: Nu räcker det med dina jävla 'skämt' eller vafan det är.. Tack, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 (redigerad) Oh! 1-0 till Ryssland! Go Canada! Edit: 3 - 1 till Kanada! Redigerad 18 maj, 2008 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 MOTHER RUSSIA 4-4 = bra grejjer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 (redigerad) Förlängning. GO CANADA! VAFAAAAN! Ryssland gör mål och vinner >__> Redigerad 18 maj, 2008 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Grattis Ryssland. Såg bara övertiden...men spelade mig absolut ingen roll vilka som tog hem det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Master_812 Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Förlängning. GO CANADA! VAFAAAAN! Ryssland gör mål och vinner >__> Jädra klant som hade ut pucken där Rick Nash Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Varför hejar ni på Kanada om man får fråga? Usch, men lika usch för Ryssland tills tredje perioden. Kovalchuk, vilken äcklig egoist och så gör han både 4-4 och 5-4. Han har under hela VMet inte gjort ett enda mål och så gör han de två viktigaste i hela turneringen. Helt sjukt, visar ju egentligen hur 'stor' spelar han är. Hejade inte på något speciellt lag, men kul att Ryssland vann mot Kanadensarna. Ganska roligt höra Igor i periodpausen också, vilken brytning! Det är bara tre spelare jag tycker synd om i Kanada - Getzlaf, Kunitz och S.t Louis. Dom andra kan.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 FOR MOTHER RUSSIA! Eat my shit Canada Grattis Ryssland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 Här är grupplottningarna för VM och OS Grupplottningen till VM i Schweiz 2009: Grupp A; Kanada Slovakien Vitryssland Ungern Grupp B; Ryssland Schweiz Tyskland Frankrike Grupp C; Sverige Lettland USA Österrike Grupp D; Finland Tjeckien Norge Danmark Grupplottningen till OS i Vancouver 2010 Grupp A; Kanada USA Schweiz, kvallag Grupp B; Ryssland Tjeckien Slovakien,kvallag Grupp C; Sverige Finlland Vitryssland, Kvallag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 14 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 IMORGON SMYGSTARTAR DET! Oh fyfan vad jag har längtat. Äntligen någonting att följa, inspireras och glädjas åt. Djurgården mot Luleå i premiären. Kan inte bli bättre! Se till att täppa igen truten på Roger och Roger, och alla andra jävlar så jag får åtnjuta ännu några månader som "DJURGÅRDSJÄVEL!1111"n i plugget. Horköping vill börja sjunga en introsång innan varje match, likt Djurgårdshymnen. Stör jag mig på, och det gjorde några andra också. Så det snickrades ganska snabbt ihop en ramsa som passar dom. Åh L - H - C Har ni diarré? Springer bort så kvickt När storstans grabbar gör entré Springköping! Åh L - H - C Vilken skit ni é! Var är kärleken? Nej, inga slantar köps den med Horköping! Åh L - H - C Tar skördetröskan hit Helt utan historik Ett jävla bondpack é va ni é Bondköping. Dock tycker jag den här idéen med att dom kör en match imorgon för att dom ska kunna visa den på Hockeykväll är idiotisk, men det är väl pengar som styr. Djurgården kommer femma i år. Etta kommer HV och sist kommer Luleå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 1. HV71 2. Frölunda 3. Färjestad 4. Linköping 5. Modo 6. Södertälje 7. Djurgården 8. Timrå 9. Brynäs 10. Skellefteå 11. Rögle 12. Luleå Jag tippas precis som Gof. att HV vinner och Luleå kommer sist. Det känns logiskt så. Årets överraskning blir Södertälje och årets besvikelse Brynäs eller Modo (Trots att båda var besvikelser även förra året). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 1. Djurgårdens IF 2. Saik 3. Timrå 4. MoDomsjö 5. Färjestad 6. HV 7. Frölunda 8. Södertälje 9. Rögle 10. Luleå 11. Brynäs Etta är självklart Djurgårdens IF. Efter några knackiga år med otur, lite stressigt försvarsspel och några horor som sålt sig till klubbar inåt landet så kommer trenden nu sakta att vända. Vi ser närmast en komplett trupp med ett ungt och hungrigt tränarpar med den vackra Micke Johansson som styr. Ingen jävla Melin eller någon annan regular föredetting har blivit inköpt här. Vi går den trevliga vägen. Backarna är säkre kort med Ragnarsson, Printz och Falken och annat, gamla härliga DJurgårdssjävlar med tågapåga och hungriga stockholmslads som kommer ge 100% och lite till. Sedan en forwardsskedja med olika sorters lirare med mycket hjärta för klubben, lirare som inte viker undan ett finger. Sätt lite dekoration på toppen och presentera Sveriges bästa fans därtill så är det bara för bönderna att frukta. Saik med Säcken som ny tränare kommer överraska. Det är ingen nyhet att Saik gått från klarhet till klarhet sen man kom till Elitserien och nu fortsätter tåget när det äntligen presenterats en ny, hyfsat skicklig tränare som vet hur man ska kontrollerna ett gäng inavlade galningar. Synd bara att den äckliga trumman kan rubba koncentrationen hos vissa. Men det bara för dom med med det största problemen att bita ihop. Det kommer bli bortamatcher också som tur är. Ett annat lag som kan överraska är Timrå. Med en kompetent tränare som Challe så kan man ju inte misslyckas. Vi ser ett stabilt gäng, några pålitliga finnar och bra målvakter. Sen vill jag återgå till det här med Challe. En drömtränare även för dom bästa NHL-lagen, travexpert med ett hjärta av guld. Jag är avundsjuk på Timrå. Sen finns det några strykgäng. Vi har SiXxxXxXe och hans MoDomsjö som kan vara farliga. Göttelaborgarna i indiantälten kan skrämma några lag, problemet är bara att den där klubben är lite väl seriös. De som såg sporten igår la kanske märke till deras videokameror åt målvakterna, lägg därtill något jävla Frölunda Campus och några äckliga fans som får hybris så fort dom hör ett finskt namn och ni förstår vad jag snackar om. Ta 16 guld och vi kan börja diskutera. Brynäs och Luleå åker ut i år. Två klassiska lag som helt enkelt bevisat dom senaste säsongerna att man faktiskt inte håller längre. Hejdå. Jag kan möjligtvis ha glömt något lag eller så. Men jag är ingen expert. Mora är ute. Lückner är borta. Fernholm är ful. Bajen finns inte. Djurgården tar guld. Välkommen hockeyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 (redigerad) . Redigerad 15 september, 2008 av Ace Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Heja Leksand...i år ska det gå... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts