Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Fniss! :)

Nä, men i Finland brukar man ofta förknippa Sveriges framgång i sport (framförallt i hockey) med extrem tur. T.ex. kallade man målet som gick in genom nätet i Finland-USA för "ett svenskt mål". :)

Bara för att vi i Sverige tycker så synd om er så hjälpte vi (svensk måldomare) er på traven. Vart är tacksamheten? Finnjävlar.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är ju VM snart slut för Hockeyn kanske lite tidigt att ställa denna fråga. Men är det nån som vet var VM ska spelas nästa år? Själv är jag nu stolt över Sveriges insats mot Kanada. Synd bara att Lundqvist släppte in 5-3 målet fast det var ju inte hans fel.

Schweiz (Zürich och Bern)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har Finland några av sina stora spelare i Stanley Cup slutspelet?

Edit: För... dem spelar slutspel nu, aye? ^_^

De har Jarkko Ruutu i Pittsburgh och deras antagligen bästa målvakt i Antero Niittymäki i Philadelphia med en hel del andra som backstjärnan Kimmo Timmonen som dessvärre är skadad. Kukkonen och Kapanen som är mycket bra spelare är också tillfälligt upptagna i Philadelphia. Men finnlaget Dallas eller åtminstone förre finnlaget Dallas har tre av Finlands absoluta bästa superstjärnor kvar i sitt lag - Hagman, Lehtinen och Miettinen. Sedan finns det en hel del som tackat nej till VM-spel också. Men Finland har många superstjärnor i sitt lag i detta VM också. T.ex Koivu-bröderna och Selänne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men finnlaget Dallas eller åtminstone förre finnlaget Dallas har tre av Finlands absoluta bästa superstjärnor kvar i sitt lag - Hagman, Lehtinen och Miettinen. Sedan finns det en hel del som tackat nej till VM-spel också. Men Finland har många superstjärnor i sitt lag i detta VM också. T.ex Koivu-bröderna och Selänne.

Det är väl lite väl grovt att räkna Anti Miettinen och Niklas Hagman som absoluta superstjärnor? För mig går då bägge Koivusarna, Olli och Jussi Jokinen, Lehtinen och hela köret före iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl lite väl grovt att räkna Anti Miettinen och Niklas Hagman som absoluta superstjärnor? För mig går då bägge Koivusarna, Olli och Jussi Jokinen, Lehtinen och hela köret före iaf.

Genom året har de presterat riktigt bra, men okej, inte riktiga superstjärnor men trots det stjärnor. De skulle vara riktigt bra förstärkningar om dom skulle varit tillgängliga. Miettinen är jag dock osäker på. Men som sagt, några av de största finns på plats precis som du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor