Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Kolla hur det gick för NHL. Kvaliteten på lagen blir inte bättre, men spelet blir bättre och får sådana sköna lirare som Weinhandl, Bäckström och andra att få ytor utan alla spelförstörande moment. Det är en av anledningarna varför jag tror att att ES-lag inte kan konkurera med NHL-lag. Vi är vana att haka, ruffa och allting, men allt sådant blir bättre med två domare. Man ser mycket mer och det kommer bli fler mål, bättre spel, mer talanger och spelarna kan komma att höja sig.

Vad har det blivit för skillnad på NHL? Tror snarare att den hårdare bedömningen de satte in (lägre nivå) var det som la grunden för att spelare som Crosby, Malkin och liknande har kommit fram så pass mycket som dom har.

---------

Sköööönt Strålman! :) Och uuuuh vad jag hatar Kanada, deras divafasoner har satt djupa spår genom åren och det känns som derby varje gång vi möter dom.

Dock så sätter jag en tia på att en kanadick här i andra eller tredje perioden slänger in en puck på mål från kanten och att en annan snabbt är där och hugger och det blir mål. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3 - 2 ... jävlar vad det svänger nu. Det här spelet passar absolut inte Sverige.

Tydligen en av kanadas starkare sidor.

Dom spelar bra... kanada. Tuffa som bara den :)

Kom igen! 3 - 4 som resultat!

Edit: FIGHT! FIGHT!

Edit 2: 3-3!

Edit 3: Fan... 4-3

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har det blivit för skillnad på NHL? Tror snarare att den hårdare bedömningen de satte in (lägre nivå) var det som la grunden för att spelare som Crosby, Malkin och liknande har kommit fram så pass mycket som dom har.

---------

Sköööönt Strålman! :) Och uuuuh vad jag hatar Kanada, deras divafasoner har satt djupa spår genom åren och det känns som derby varje gång vi möter dom.

Dock så sätter jag en tia på att en kanadick här i andra eller tredje perioden slänger in en puck på mål från kanten och att en annan snabbt är där och hugger och det blir mål. :)

Det är det jag säger. Om det skulle bli likadant i Sverige skulle det bli bättre spel som skulle leda till flera bättre spelare som skulle i slutändan leda till en ynka bättre lag.

---

Tråkigt med förlusten. Kanada var hela tiden snäppet bättre, men oj som vi jobbade som lag, det var helt underbart att se. Så tråkigt att vi förlorade, men ja, Kanada var hela tiden lite bättre i allting, men det gläder mig att vi kommit så långt, så nederlagstippade som vi var. Bengan är en mycket bra coach och han bevisar det gång på gång. Jag vet inte vad som hände med Lundqvist, men om han hade spelat på topp då skulle vi vunnit denna match. Samtidigt kan vi inte klandrah honom för förlusten. Jag tror att det kommer bli revansch redan nästa år och jag ser med spänning fram emot OS 2010.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor