Eudoros Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Kolla hur det gick för NHL. Kvaliteten på lagen blir inte bättre, men spelet blir bättre och får sådana sköna lirare som Weinhandl, Bäckström och andra att få ytor utan alla spelförstörande moment. Det är en av anledningarna varför jag tror att att ES-lag inte kan konkurera med NHL-lag. Vi är vana att haka, ruffa och allting, men allt sådant blir bättre med två domare. Man ser mycket mer och det kommer bli fler mål, bättre spel, mer talanger och spelarna kan komma att höja sig. Vad har det blivit för skillnad på NHL? Tror snarare att den hårdare bedömningen de satte in (lägre nivå) var det som la grunden för att spelare som Crosby, Malkin och liknande har kommit fram så pass mycket som dom har. --------- Sköööönt Strålman! Och uuuuh vad jag hatar Kanada, deras divafasoner har satt djupa spår genom åren och det känns som derby varje gång vi möter dom. Dock så sätter jag en tia på att en kanadick här i andra eller tredje perioden slänger in en puck på mål från kanten och att en annan snabbt är där och hugger och det blir mål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Oj oj oj!!1111 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 (redigerad) Vad skönt, 2 - 1. Kör nu Sverige! edit: kul så länge det varade. Redigerad 16 maj, 2008 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Vad skönt, 2 - 1. Kör nu Sverige! edit: kul så länge det varade. Synd för 2-2 nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Synd för 2-2 nu 3 - 2 ... jävlar vad det svänger nu. Det här spelet passar absolut inte Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 (redigerad) 3 - 2 ... jävlar vad det svänger nu. Det här spelet passar absolut inte Sverige. Tydligen en av kanadas starkare sidor. Dom spelar bra... kanada. Tuffa som bara den Kom igen! 3 - 4 som resultat! Edit: FIGHT! FIGHT! Edit 2: 3-3! Edit 3: Fan... 4-3 Redigerad 16 maj, 2008 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Undra vad Lundqvist håller på med riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 (redigerad) Klanka inte på Lundqvist nu bara för att det är lite dåligt med flyt. Får se om det går bättre för Tellan nu Redigerad 16 maj, 2008 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Osäker om Sverige kan vända nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 JAAAA, 5-4 Men är det för sent? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 JAAAA, 5-4 Men är det för sent? Inte för sent. Finns några möjlig heter kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 (redigerad) JAAAA, 5-4 Men är det för sent? Blev fart på svenskarna nu, så jag hoppas inte det. Ryssland avgjorde iofs med 5 sekunder kvar...men det känns surt nu. Grattis Kanada. Fasen...får sikta på brons då. Redigerad 16 maj, 2008 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Synd, men bra jobb ändå. Bara att tagga inför bronsmatch imorrn då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 FAN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Pft, hata Kanada. Och bronsmatchen imorgon lockar inte alls, känns bara surt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ViolentLag Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Finland förlorade mot Ryssland Idag ska Finland slå alexander lukas landet(sverige) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Finland förlorade mot Ryssland Idag ska Finland slå alexander lukas landet(sverige) Och ni är Farbror Joakim, förstår jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Och ni är Farbror Joakim, förstår jag? Mårten Gås maybe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Vad har det blivit för skillnad på NHL? Tror snarare att den hårdare bedömningen de satte in (lägre nivå) var det som la grunden för att spelare som Crosby, Malkin och liknande har kommit fram så pass mycket som dom har. --------- Sköööönt Strålman! Och uuuuh vad jag hatar Kanada, deras divafasoner har satt djupa spår genom åren och det känns som derby varje gång vi möter dom. Dock så sätter jag en tia på att en kanadick här i andra eller tredje perioden slänger in en puck på mål från kanten och att en annan snabbt är där och hugger och det blir mål. Det är det jag säger. Om det skulle bli likadant i Sverige skulle det bli bättre spel som skulle leda till flera bättre spelare som skulle i slutändan leda till en ynka bättre lag. --- Tråkigt med förlusten. Kanada var hela tiden snäppet bättre, men oj som vi jobbade som lag, det var helt underbart att se. Så tråkigt att vi förlorade, men ja, Kanada var hela tiden lite bättre i allting, men det gläder mig att vi kommit så långt, så nederlagstippade som vi var. Bengan är en mycket bra coach och han bevisar det gång på gång. Jag vet inte vad som hände med Lundqvist, men om han hade spelat på topp då skulle vi vunnit denna match. Samtidigt kan vi inte klandrah honom för förlusten. Jag tror att det kommer bli revansch redan nästa år och jag ser med spänning fram emot OS 2010. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 (redigerad) Mårten Gås maybe? Fniss! Nä, men i Finland brukar man ofta förknippa Sveriges framgång i sport (framförallt i hockey) med extrem tur. T.ex. kallade man målet som gick in genom nätet i Finland-USA för "ett svenskt mål". http://torttu.com/temp/koistinen.gif Redigerad 17 maj, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts