SilentViper Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 Sverige åker ut mot Kanada i semin.. Inte säkert om Sverige kunnde ta Kanada i Semifinalen år 2006 så kan vi det nu också. Och nu när vi har Lunkan och Murray så har Sverige en bra chans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 (redigerad) Sverige åker ut mot Kanada i semin.. Tror jag med, skulle helst av allt sett att vi fått möta vinnaren i Finland - USA, men man får ju tyvärr inte välja. Kanada vinner med 4 - 2 i finalen mot Ryssland. Redigerad 14 maj, 2008 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 Inte säkert om Sverige kunnde ta Kanada i Semifinalen år 2006 så kan vi det nu också. Och nu när vi har Lunkan och Murray så har Sverige en bra chans. Då hade vi helt andra spelare, det var en stor rink och massor av andra faktorer som gjorde att vi vann. Nu har vi helt andra förutsättningar, eller rättare sagt kanadensarna har det. Tippar på 4 -2 till Kanada i semin och 3-2 till Ryssland efter sudden i finalen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 Inte säkert vem som går semifinal från Kanada matchen. Norge kan vända och vinna om de spelar bra de skrällde Tyskland med 3-2 så Norge har en chans. Sen är det inte säkert också vilka som går till finalen. Detta är vad ja tror om Kanada matchen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 Kanada - Norge 2-2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 (redigerad) Kanada - Norge 25-2 Fixat Redigerad 14 maj, 2008 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 Norge såg ut att kunna ge dem en match ett tag, men nu är deras resa över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Yay! Go Suomi! Rikigt jävla nära att skita sig för Finland där i slutet. USA - Finland | 2 - 3 Ryssland - Schweiz | 6 - 0 Då blir det Ryssland - Finland och Sverige - Kanada i semin. Skoj skoj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Yay! Äntligen vann Finland hederligt och utan gratismål av videodomaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 (redigerad) Då blir det väl Semifinal 1: Sverige vs Kanada Semifinal 2: Finland vs Ryssland? Kom igen Finland och kom igen Sverige. Vi kan ha en chans att vinna över Kanda om vi spelar som vi gjorde mot Ryssland och Tjeckien. Sen om vi tar vara på våra mål chanser vi får mot Kanada så vi kan puscha dom lite. Sen skulle det väl sitta fint för Murray att få gå till Final och vinna Guld skulle vara härligt för hans morfar också Redigerad 15 maj, 2008 av Tikki Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 (redigerad) Då blir det väl Semifinal 1: Sverige vs Kanada Semifinal 2: Finland vs Ryssland? Kom igen Finland och kom igen Sverige. Vi kan ha en chans att vinna över Kanda om vi spelar som vi gjorde mot Ryssland och Tjeckien. Sen om vi tar vara på våra mål chanser vi får mot Kanada så vi kan puscha dom lite. Sen skulle det väl sitta fint för Murray att få gå till Final och vinna Guld skulle vara härligt för hans morfar också Helt riktigt. Sverige möter Kanada i semifinal 1 och Finland möter Ryssland i semifinal 2. Jävlar vad det ska bli spännande, även om jag redan är ganska säker på hur det slutar... Kanada vinner över Sverige, och Finland slår rysssarna. Det betyder att Finland möter Kanada i finalen, och därmed tar Kanada hem segern och silvret går till Finland. Precis som i fjol alltså. Det är vad jag tippar, egentligen hoppas jag att det blir tvärtom. Bronsmatchen spelas mellan Sverige och Ryssland, där Sverige får stryk av ryssarna. Redigerad 15 maj, 2008 av Quattro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Jag ser ingen teoretisk, taktisk eller logisk chans att Sverige skulle vinna över ett lag fullspäckat med stora och medelstora NHL-namn från förste till sista spelaren. Dessutom har dom liten rink att spela på och publiken i ryggen. Om det finns en svag länk är det målvakten. Men samtidigt vill man inte skjuta mycket skott på honom då han lär ta de flesta, men om vi lärde oss att gå in på mål så kan det ju fungera. Men jag ska ändå se matchen, men nu utan att vara nervös. Sverige har ingenting att förlora, det har Kanada. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Blir vi överkörda av Kanada? Dom har väl också lidit av att några av deras NHL-spelare är borta..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Varför så negativa kommentarer om att Kanda slår Sverige inte säkert vi har en chans att vinna över dom. I för sig det är vad ni tror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 (redigerad) men Tjeckien är bra och har bättre individuella spelare än Sverige. Finns det någon spelare som inte är individuell? Jag ser ingen teoretisk, taktisk eller logisk chans att Sverige skulle vinna över ett lag fullspäckat med stora och medelstora NHL-namn från förste till sista spelaren. Dessutom har dom liten rink att spela på och publiken i ryggen. Om det finns en svag länk är det målvakten. Men samtidigt vill man inte skjuta mycket skott på honom då han lär ta de flesta, men om vi lärde oss att gå in på mål så kan det ju fungera. Men jag ska ändå se matchen, men nu utan att vara nervös. Sverige har ingenting att förlora, det har Kanada. Du överskattar NHL, imo. Nog för att Kanada och NHL håller hög klass, men så abnormt mycket högre är den inte. Kolla VM år 2000 (tror jag det var) då Ryssland kom med ett lag fullkomligt späckat med NHL-stjärnor, men slutade trots det på en elfte plats. Nog för att Kanada har bättre sammanhållning och kemi i sitt lag än vad egocentriska ryssar i regel har, men allt står inte och faller med antalet NHL-spelare. Redigerad 15 maj, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 (redigerad) Finns det någon spelare som inte är individuell? Du överskattar NHL, imo. Nog för att Kanada och NHL håller hög klass, men så abnormt mycket högre är den inte. Kolla VM år 2000 (tror jag det var) då Ryssland kom med ett lag fullkomligt späckat med NHL-stjärnor, men slutade trots det på en elfte plats. Nog för att Kanada har bättre sammanhållning och kemi i sitt lag än vad egocentriska ryssar i regel har, men allt står inte och faller med antalet NHL-spelare. Och se The big red machine (CCCP), ingen i truppen var tillåtna att spela i NHL. Dem är legender Redigerad 15 maj, 2008 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 @Kicken: Helt omöjligt är det ju faktiskt inte Jag tror som sagt det kommer bli jävligt svårt om Sverige ska gå till final, men omöjligt är det knappast. Och se The big red machine (CCCP), ingen i truppen var tillåtna att spela i NHL. Dem är legender Ja, för det går ju att jämföra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Ja, för det går ju att jämföra... Ja varför inte? Vi pratar ju om spelare som inte deltagit i NHL Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Blir vi överkörda av Kanada? Dom har väl också lidit av att några av deras NHL-spelare är borta..? Nej, vi blir inte överkörda. Men dom lär vinna med två mål skulle jag tippa. Nej, det har dom inte. Dom har endast NHL-spelare i truppen och trots att några större stjärnor(?) har tackat nej så har dom ändå en väldigt stark trupp. Varför så negativa kommentarer om att Kanda slår Sverige inte säkert vi har en chans att vinna över dom. I för sig det är vad ni tror. Vi har en minimal chans att slå dom ja. Men om det ser ut så som det gjorde mot Tjeckien lär det inte gå. Vår defensiv var bra (Tack gode gud), men framåt bleknade vi bort. Jag räknade efter matchen att vi hade ungefär 5-6 frilägen (Inte totala frilägen, men ensam mot målvakten) där vi inte gjorde mål. Dom ska sitta. Om vi skulle suttit minst tre stycken så lär vi ha vunnit matchen med flera mål. PP såg också stundtals förvånande bra ut för att inte tala om numerärt underläge. Vi är bra på många saker och jag tror t.o.m Sverige som LAG också är bättre än Kanada, men något säger mig emot rejält att det ska gå. Vad jag hoppas på är ett lika resultat som mycket väl kan vara möjligt och att vi sedan kommer till straffar. Då har vi en mycket bättre målvakt i mål. Men jag tycker redan Sverige gjort ett rejält bra VM. Med tanke på hur nederlagstippade vi var med måste-match mot Danmark och prat om att åka direkt i kvartsfinalen och förluster mot Ryssland och Sweich. Matchen mot Ryssland var enligt mig VMs och Tre Kronors bästa match hittills. Oj så vi kämpade. Jag njöt hela matchen och vilket jobb vi gjorde åt varandra. Vi fullföljde varenda tackling och hjälpte varandra i varje situation. OM vi skulle gå till final så vill jag se ryssarna. Revanschsugen som attan! Finns det någon spelare som inte är individuell? Ja, men nu pratar jag om egoister, individualister och spelare som endast vill dribbla och göra mål för sig själv. Se bara på ryssarna och jämför deras spelare med svenskar. Vi har lagspelare, de har rejält individuella spelare. Visst är varje spelare individuell, men det finns de som är mer och de som är mindre. Du överskattar NHL, imo. Nog för att Kanada och NHL håller hög klass, men så abnormt mycket högre är den inte. Kolla VM år 2000 (tror jag det var) då Ryssland kom med ett lag fullkomligt späckat med NHL-stjärnor, men slutade trots det på en elfte plats. Nog för att Kanada har bättre sammanhållning och kemi i sitt lag än vad egocentriska ryssar i regel har, men allt står inte och faller med antalet NHL-spelare. Överskattar NHL - knappast. NHL har världens trettio bästa lag med de allra bästa spelarna i hela världen. Jag tycker sannerligen att det är en enorm skillnad mellan låt oss säga NHL och ES. Om t.ex Phoenix som slutade tolva i sin konferens skulle möta sveriges bästa lag som just nu är HV71 tror jag visserligen att siffrorna skulle hålla sig normala, men att man skulle se enorm skillnad i spelet om väl Phoenix lag var motiverat. Vi såg att t.ex FBK spelade 3-4 mot LA Kings för ett år sedan, men då saknades några av LAs stjärnor och spelet skedde på stor rink samt att LA aldrig lär ta i fullt ut i en sådan match. VM 2000 minns jag också och du har rätt. Jag tycker fortfarande deras problem är att de aldrig jobbar som ett lag och det har det varit i flera år nu. Men jag tror du missförstog mig. Visst, Kanada har bara NHL-spelare och Sverige har också ett antal med majoriteten från ES. Det finns massor av spelar som höjt sig i sitt spel på liten rink med profesionella domare. Hörnqvist, Frögren, Weinhandl, Ledin m.fl. Och vi jobbar som ett LAG. Och du har sant att allt inte står och faller med antalet NHL-spelare, men om man jämför deras kedjor med våra så ser man riktigt tunga namn och jag säger inte att de är bättre spelare (Okej, förstakedjan innehåller mycket bättre spelare), men att Kanada har ett riktigt bra lag med bra kemi och sammanhållning som du säger. Jag räknade upp flera orsaker i min förra post. Och vi har en chans att vinna mot Kanada, men jag anser att den är ytterst liten och om vi trots allt vinner så får jag äta upp mina ord och förlåta mig, men det är helt enkelt vad jag tror. Och se The big red machine (CCCP), ingen i truppen var tillåtna att spela i NHL. Dem är legender Det var en helt annan sak..... @Kicken: Helt omöjligt är det ju faktiskt inte Jag tror som sagt det kommer bli jävligt svårt om Sverige ska gå till final, men omöjligt är det knappast. Ja, för det går ju att jämföra... Nej, precis. Det kommer bli jävligt svårt att gå till final, men det är aldrig omöjligt. Tänk om vi får till två snabba mål i PP? Hur agerar dom då och hur agerar vi då. Det lär bli intressant hur det än går. Men jag tror dom vinner om dom får in första pucken. Om vi ska ha en chans ska vi sätta första. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Överskattar NHL - knappast. NHL har världens trettio bästa lag med de allra bästa spelarna i hela världen. Jag tycker sannerligen att det är en enorm skillnad mellan låt oss säga NHL och ES. Om t.ex Phoenix som slutade tolva i sin konferens skulle möta sveriges bästa lag som just nu är HV71 tror jag visserligen att siffrorna skulle hålla sig normala, men att man skulle se enorm skillnad i spelet om väl Phoenix lag var motiverat. Vi såg att t.ex FBK spelade 3-4 mot LA Kings för ett år sedan, men då saknades några av LAs stjärnor och spelet skedde på stor rink samt att LA aldrig lär ta i fullt ut i en sådan match. Ty det där tror jag själv inte riktigt på. Kolla bara på de NHL-spelare som kommer till elitserien som "NHL-stjärnor" bara för att prestera rätt mediokert. Ingen tvekan om att NHL är världens bästa liga och har världens bästa spelare, men skillnaden mellan den nedre halvan av NHL och topplagen i Elitserien är jag rätt säker på att inte är så abnormt stor. Se på lockout-säsongen, massvis med NHL-spelare kom till Elitserien och trots det så fanns det flera inhemska, svenska, Elitseriespelare som stack ut betydligt mer och bevisade att dom inte låg så pass mycket efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts