Marquis Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) Tjenare alla där ute. Har precis börjat nian, och satt mest förra terminen på slöjden utan att komma på något att göra. Då hade vi iochförsig mest vikarier också, men ändå. Höll trots det mitt VG, och jag har blivit "lovad" ett MVG när jag går ut. Behöver dock något roligt och någorlunda svårt projekt som skulle kunna ge MVG att pula lite med, för fantasin tryter hos mig.. Helst något som går att göra i trä, men alla förslag är välkomna. Redigerad 24 augusti, 2006 av Marquis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Hm, Någon form av medeltida hantverk? http://www.hoashantverk.se/hantverk/produkter.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 En riktigt najs stol. Klassiker som går hem! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 (redigerad) Ta en spelkaratär på en bild, skriv ut, lägg den på en overhead, så den speglar mot en vägg. Ta dit en tillräckligt stor träbit och spänn fast den mot väggen, och följ linjerna med en tunn blyerts. Andvänd den där sågen som man trycker mot brädan uppifrån(minns inte namnet) och kör igenom för att få ut den. Måla enligt screenshotet, blir asläckert om du gör en ram till. Har gjort det själv med en karaktär från SilkRoad, blev vackert tycker jag. Redigerad 25 augusti, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Bygg en båt. Det är någorlunda svårt har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Bygg en stol. Helt i trä, dvs inga skruvar, spikar o dyl. Endast träplugg o trälim. Så fick jag mitt MVG i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Bygg en trebuchet. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...e/Trebuchet.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 En smörkniv föreställande Geroge Bush? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Gör en kniv. Det håller vi på med på träslöjden nu iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Gör en lie. Eller en giljotin. Eller ett sydtyskt operahus. Seriöst, jag gjorde en giljotin, den blev fin. Sen har jag en kompis som gjorde en Fred Krueger- handske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 En pinne + En lina + En krok = Ett metspö = Betyg = Tänkte säga giljotin men en annan liten gris hade redan sagt det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Gör en fullskalig "Noaks Ark" då får du garanterat MVG (Men du får inte glömma alla djuren) Gör en träbänk Gör en 90% trästol Gör en massa smörknivar Gör ett dator chassi! Gör nånting annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Cortez: bild? Siana: , bild? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Cortez: bild? Siana: , bild? x2 - Vill ha bilder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Gör en lie. Eller en giljotin. Eller ett sydtyskt operahus. Seriöst, jag gjorde en giljotin, den blev fin. Sen har jag en kompis som gjorde en Fred Krueger- handske. Som vi alla vet innehåller en sjujäkla massa trä! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Gör en skärbrädda Eller varför inte en gungstol? Eller kanske en träkoja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Som vi alla vet innehåller en sjujäkla massa trä! Bah, Trä- och Metallslöjd kallas det ju. Jag tar bild när jag orkar och kommer ihåg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 (redigerad) Som vi alla vet innehåller en sjujäkla massa trä! Man måste kanske ha en speciell skalle för att komma på en sån rolig grej att göra.... Cortez och Siana ni måste lägga upp bilder på era grejer, hade varit kul att se dem. Redigerad 28 augusti, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Ge grabben något han kan klara av, alla vet att han aldrig kommer eller hinner göra en hel jävla trebuchet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts