Jacker Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2262...amp;lpos=lasMer Lite snopet, men ändå rätt. Redigerad 24 augusti, 2006 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Fan vad förvirrad man blev... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Läste det på aftonbladet första tanken var väl hur många fakta/skol-böcker som nu måste bytas ut ...med andra ord bryr jag mig inge speciellt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Läste det på aftonbladet första tanken var väl hur många fakta/skol-böcker som nu måste bytas ut ...med andra ord bryr jag mig inge speciellt ja, undrar hur dom gör me alla böcker och sånt nu... kanske skiter i att göra nåt bara att lärarna säger att det har ändrats.. onödigt att göra om alla böcker bara för det Nödvändigt att ändra pluto från planet till... nånting.. annat, då kan man väll lika gärna ta bort landet Luxembourg också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Nödvändigt att ändra pluto från planet till... nånting.. annat, då kan man väll lika gärna ta bort landet Luxembourg också... Varför då? dom förklarade ju varför, så jag tror hellre dom tarbort 1 planet ist för att ta in 4-5 nya, för då MÅSTE man ändra i skolböckerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Varför då? dom förklarade ju varför, så jag tror hellre dom tarbort 1 planet ist för att ta in 4-5 nya, för då MÅSTE man ändra i skolböckerna. Äsch, man kan skriva till med blyertspenna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Äh, jag kommer ändå fortfarande klassa Pluto som en planet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Redan postat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Hahaha när jag såg det där på aftonbladet så visste jag att Jackar skulle göra en topic om det ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Hahaha när jag såg det där på aftonbladet så visste jag att Jackar skulle göra en topic om det ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Fan vad förvirrad man blev... Shit , blev lite förrvirad där med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Om man inte kan räkna Pluto som en planet vad är jorden då?? Jorden är inte så stor som de själva tror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) Men vad löjligt.. Om man inte kan räkna Pluto som en planet vad är jorden då?? Jorden är inte så stor som de själva tror. Öhh, jo? läs det där som står i länken i första posten. Där står det att Pluto är mindre än vår egen måne. Och Månen är inte direkt stor i gemfört med denna planet. Redigerad 24 augusti, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Inte fan blev jag överraskad när ditt nick stod brevid den här topicen. Om man inte kan räkna Pluto som en planet vad är jorden då?? Jorden är inte så stor som de själva tror. Handlar inte bara om storleken. Plutos bana är skum också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Wtf... Jacker - nyhetsankare @ GTAsajten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Wtf... Jacker - nyhetsankare @ GTAsajten? Yupp. Exakt så är det, Du är vår egen Bengt Magnusson. Tycker fortfarande att det här är dumt. Man kan inte bara bestämma, Det där är ingen planet! Bort med den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Yupp. Exakt så är det, Du är vår egen Bengt Magnusson. Tycker fortfarande att det här är dumt. Man kan inte bara bestämma, Det där är ingen planet! Bort med den Exakt, exakt! Det här är i sanning en sorgens dag för vår galax. Ack ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Vet inte om jag kommer ihåg rätt nu, men utanför pluto finns ett bälte med massa isklot och liknande, och pluto är bara en av dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Vad hände med den planeten X som de hittade för ett tag sedan, den som kretsade utanför pluto? Den räknas väl inte heller som planet då, den var ju skitliten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Vad är det här för dumheter? Pluto har kallats planet i över 70 år, och så ändrar de på det. De kunde väl istället ha poängterat att hade Pluto upptäckts idag skulle den inte klassas som planet, men vi gör det ändå för enkelhetens skull eftersom den varit planet sedan upptäkten... eller nått Vet inte om jag kommer ihåg rätt nu, men utanför pluto finns ett bälte med massa isklot och liknande, och pluto är bara en av dom? Mja, men som Curly skrev är Plutos bana skum, den är ju ibland innanför Neptunus, så tror inte riktigt den räknas som en av dem... fast ja vet int Undra hur detta påverkar astrologerna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts