Jump to content

Pluto räknas inte längre som planet...

Jacker
 Share

Recommended Posts

Läste det på aftonbladet

första tanken var väl hur många fakta/skol-böcker som nu måste bytas ut :lol: ...med andra ord bryr jag mig inge speciellt :ermm:

:) ja, undrar hur dom gör me alla böcker och sånt nu... kanske skiter i att göra nåt bara att lärarna säger att det har ändrats.. onödigt att göra om alla böcker bara för det :wub:

Nödvändigt att ändra pluto från planet till... nånting.. annat, då kan man väll lika gärna ta bort landet Luxembourg också...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad löjligt..

Om man inte kan räkna Pluto som en planet vad är jorden då??

Jorden är inte så stor som de själva tror.

Öhh, jo?

läs det där som står i länken i första posten.

Där står det att Pluto är mindre än vår egen måne.

Och Månen är inte direkt stor i gemfört med denna planet.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det här för dumheter? Pluto har kallats planet i över 70 år, och så ändrar de på det. De kunde väl istället ha poängterat att hade Pluto upptäckts idag skulle den inte klassas som planet, men vi gör det ändå för enkelhetens skull eftersom den varit planet sedan upptäkten... eller nått :)

Vet inte om jag kommer ihåg rätt nu, men utanför pluto finns ett bälte med massa isklot och liknande, och pluto är bara en av dom?

Mja, men som Curly skrev är Plutos bana skum, den är ju ibland innanför Neptunus, så tror inte riktigt den räknas som en av dem... fast ja vet int :mellow:

Undra hur detta påverkar astrologerna... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor