Jump to content

Har du varit nära att dö?

Patrik
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 117
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Man dör vanligtvis runt 41 grader, tror jag.

Extremt få överlever 42 (om ens någon alls)

Själv överlevde jag 41 grader som fyraåring..

Tror att de flesta inre organ lägger av runt 42.

Senast jag va nära på o dö var fakiskt igår.

Stack till i bröstet o sen ramla jag bara ihop o kunde inte andas. Skitläskigt.

Men det får man väl ta helt enkelt. Innebandy är en hård sport.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv överlevde jag 41 grader som fyraåring..

Tror att de flesta inre organ lägger av runt 42.

Senast jag va nära på o dö var fakiskt igår.

Stack till i bröstet o sen ramla jag bara ihop o kunde inte andas. Skitläskigt.

Men det får man väl ta helt enkelt. Innebandy är en hård sport.

I icon12_714337_0.gif Innebandy.

Jag dog inte, men gjorde mig jävligt illa på träningen häromdan. Jag fick våran back, 14 år, ~190cm lång och 85 kg på mig, eller åtminstonde hans feta lår i fejjan så hela nacken vreds till och jag ramlade. Det var lite läskigt, speciellt eftersom hela vänster armen domnade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I icon12_714337_0.gif Innebandy.

Jag dog inte, men gjorde mig jävligt illa på träningen häromdan. Jag fick våran back, 14 år, ~190cm lång och 85 kg på mig, eller åtminstonde hans feta lår i fejjan så hela nacken vreds till och jag ramlade. Det var lite läskigt, speciellt eftersom hela vänster armen domnade.

Yeeyy :)

Äntligen en innebandyspelare...

Själv spelade jag två matcher med fem minuters mellanrum igår. Ena med A-laget o andra i HJ18...

O för o inte gå off topic kom jag nu ihåg när jag som liten (kan ha varit i fyraårsåldern detta också) då jag tog tag i våran gamla dammsugare och ett element o fick 220V igenom mig.

Japp detta borde ta kol på de flesta så jag tackar mig själv för att jag inte släppte elementet förrens dammsugaren hade slutat vara strömförande. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yeeyy ;)

Äntligen en innebandyspelare...

Själv spelade jag två matcher med fem minuters mellanrum igår. Ena med A-laget o andra i HJ18...

O för o inte gå off topic kom jag nu ihåg när jag som liten (kan ha varit i fyraårsåldern detta också) då jag tog tag i våran gamla dammsugare och ett element o fick 220V igenom mig.

Japp detta borde ta kol på de flesta så jag tackar mig själv för att jag inte släppte elementet förrens dammsugaren hade slutat vara strömförande. ^_^

Ok, själv har jag redan tränat med Balrogs A-lag. Dock ingen match än. :)

Nu pratar vi om nära-döden-upplevelser igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hemstkt vad alla har varit och dö här då ^_^

Närmaste är två olika hockeysituationer...

första, Det var lite ruff i hörnet då nån trippar(fäller) mig, Den kom en skridska flygande och to ett snitt på sidan av halsen på mig. Lite nära luftsrtupen imin smak...

andra, Ännu en gång var det lite ruff denna gång framför deras mål, jag höll på och slåss/"kramas" lite med deras vänsterback, då kommer deras maffinga högerback, typ 15cm längre än mig, stor grabb...

han puttar mig mot sargen, och trycker upp mig med klubban mot halsen upp mot sargen så mina fötter hängde och dinglade och jag inte fick nån luft, En kompis till mig hoppar på honom bakifrån och förösker få bort honom, lyckas inte rubba honom, som tur är såg en utav domarna såg en utav domarna det och plockade bort honom, Men det var nära, kändes det som..

han blev avstängd..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg bump :)

När jag var 12 år.. Jag cyklade osv.

En bil stod på vänstra sidan, en till bill kommer i full fart bilen

åker om den som står på vänstra sidan. Pang jag får backspegeln

i axeln kracks vänstra armen ur led fick iaf med mig backspegeln ^_^

Fick åka till sjukhuset. Skulle bilen kört helt lite närmare mig skulle jag nog varit

åtminstone nästan död.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en lite äcklig upplevelse för några år sen, det kändes som om jag skulel dö. Jag cyklade till skolan och helt plötsligt så kände jag att det spände som fan i mina skor. Mina skosnören hade då fastat i pedalerna och ju mer jag försökte trampa ju mer spändes skosnörena. Så den enda utvägen va att stanna och bara ramla rakt ner i marken ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var nära två gånger faktiskt...

Folk kan ju inte köra i den här stan! ;)

Första:

Jag skulle cykla hem från träning, och kom till en korsning. (Det var vinter, och jättehalkigt

på vägen). Det tvärkommer en bil, och jag tvärnitar, och får sladd och cyklar omkull. Bilen stannar just framför mig.

Hade han stannat en meter senare hade jag förmodligen varit död. (Kom även en bil bakifrån som också hade problem att

stanna).

Andra:

Jag skulle korsa gatan med med en polare. Det kommer ett par rötägg i en liten Nissan.

Då vi är halvvägs över, så gasar de på, och är nära att köra på både mig och min kompis. (Asshole!!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var 3 år så stoppa jag såna där elvispar i ett elutag och fick en stor stöt, snurra runt på golvet några varv.

Stöten kom några millimeter från hjärtat det tycker jag är ganska nära döden ;)

Också vart jag påkörd av en bil me cykel, flög typ två meter upp i luften och landa på huvudet, fast som tur är

så hade man ju hjälm. Fick åka till sjukhuset för att kolla om nacken var trasig men den klara sig ^^

mvh

Simon

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor