Jump to content

Har du varit nära att dö?

Patrik
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 117
  • Ålder
  • Senaste inlägg

När jag var ca 6 år så var jag min far samt syster på väg till gävle det var december eller januari så det var ganska mycket snö ute men vi skulle ju gå på stan tänkte jag. När vi skulle ut till bilen så sa pappa åt mig att jag var tvungen att ha täckbyxor men min stora syster behövde ej. Jag vart så arg att jag börgade skrika förmodligen grina, Då sade pappa då åker vi utan dig (vilket i nutid man skulle förstå var ett sätt att lunga mig) dom var påväg till bilen då jag vart så förbannad att jag slog handen genom dubbel glaset på hall dörren, Pappa kom springande in men jag hade inte gjort illa mig trode jag, det börgade att svida på vänster armen jag jag drog upp jack ärmen. Då såg jag det jag hade fått ett sår som var ca 20mm djupt och det va bara 1,5 centimeter ifån stora puls ådern. Jag hade turen på min sida (w00t) men jag kommer att ha ett märke för livet B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo... Jag överdrev. Det är min drog, jag överdriver jämnt. Jag är efterbliven och överdriver. Måste vara nån sjukdom... B)

Edit: Trode jag hade skrivit 46-47, jag log runt 44-45 i verkligheten utanför min överdrivna fantasi. Men är väl alla hallucinationer och kräkandes från den tiden som fått mig att uppleva den värre än det var.

Väldigt få personer överlever feber över 43ºc.

Officer Hernandez: 41ºc? Det överlever de flesta. Den skadliga gränsen ligger omkring 42-43ºc.

---

Jag är så ordentlig så jag har aldrig varit nära döden.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min äldsta bror kör ambulans och har vart med om några få äckliga saker. Den värsta är nog när de hämtade en snubbe som hade hoppat framför tåget. ;)

Så tänk nästa gång ni ser en ambulans utan blåljus och sirener, att det kanske ligger en söndermald person i bagageutrymmet. :)

Uhm, okej?

Som Godfather sa ;) Man kan inte lita på Sjukhus utomlands! Har hört att i Grekland har dom dåliga sjukhus! :D (Vi var i Grekland)

Men för ihelvete. Vad väljer man? att dö eller överleva? Tror du alla som får blindtarms problem dör i grekland bara för sjukhusen är dåliga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Godfather sa :D Man kan inte lita på Sjukhus utomlands! Har hört att i Grekland har dom dåliga sjukhus! ;) (Vi var i Grekland)

Skitsnack. Min far tappade hörseln på ena örat när han var där nu i somras. Givetvis åkte han till akuten och fick problemet åtgärdat efter en halvtimme. Sen att grekiska läkare skulle vara inkompetenta vid allvarligare saker tror jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nejdå, Sjukhusen ute i världen har säkert en jättebra personal osv, Men det känns ändå inte alls något bra om det står nån och pratar spanska eller något med nån sjuksyster medans man blir opererad.

Därför, Jag vill aldrig till sjukhus utomlands om det är allvarligt, Att gå dit och få ett plåster vore väl okej ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag snubblade på skosnörret en gång. :)

Har jag gjort ett antal ggr när jag vart full :> . En gång hade skosnöret gått upp, sen när jag skulle nerför en trappa- full som jag var- kom det en jävel och trampade på snöret och jag föll framåt, men tacke vare min rektionsförmåga (bra även när jag är full) lyckades jag sätta mig ner så jag istället kanade nerför trappan. Annars hade det nog slutat riktigt illa :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...