Jump to content

Har du varit nära att dö?

Patrik
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 117
  • Ålder
  • Senaste inlägg
EDIT: @Maimstream, 45-47 grader? Dör man inte vid 45 typ? :unsure: Vet att min kompis lillebror hade typ 44 och han låg på lasarettet och så...

Vet inte när man dör, plusselipluss att jag har ändrat det. Vet inte varför jag skrev så i början, jag är helt skum i dag, dålig luft i rummet, jag log runt 45 grader när jag var sjuk.

EDIT2: @Godfather, körde du vattenskoter i stugan? Hur stor är din stuga så du kan åka vattenskoter där? Och sen stenar i stugan? :shifty::)

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte när man dör, plusselipluss att jag har ändrat det. Vet inte varför jag skrev så i början, jag är helt skum i dag, dålig luft i rummet, jag log runt 45 grader när jag var sjuk.

:unsure:

Det stämmer nog, tror nog att jag låg runt samma. 43-45. Trevligt var det ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev slagen med en hammare i huvudet som liten, träffade ett blodkärl så det bara strutade ut blod.

Fick vingla mig in till mamma 30 meter på egen hand där fick jag vänta i typ 1 minut medan blodet strutade.

Så jag vet inte om det räknas som nära döden men skulle nog chansa på snudd på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det började redan vid födseln, navelsträngen hade virat sig runt halsen på mig, så varenda gång mamma krystade så drogs navelsträngen åt hårdare, de fick till slut göra ett kejsarsnitt för att få ut mig levande.

När jag var liten slog jag i bakhuvudet i ett element, vet i fan om det var dödligt, men blod kom det så det räckte, och vi åkte till mammas jobb (undersköterska då) och limmade ihop huvudet, fan vad lustigt det låter ^^

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satte en korvbit i halsen när jag var mindre. Den satt så grymt hårt att det var omöjligt att få ut den genom att hosta till, så jag vart alldeles blå i ansiktet för att jag inte fick nå luft. Så jag fick springa in till morsan som fick göra heimlich manövern (heter den det? :D ) på mig, och tillsist flög den ut.

Sätta något i halsen, min värsta mardröm. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt schaffs om feber så att man är nära döden är olika på kroppen/hälsan, vissa pers tål mer vissa tål mindre.

Men är man över 43,44 klassas man nog som Livshotad.

Själv har jag bara haft upp till 41, när jag var 5 år.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sätta något i halsen, min värsta mardröm. :D

Det är inte trevligt ska jag säga dig. Fy fan vad obehagligt det är alltså. Min största mardröm är att sätta ett tuggumi i halsen. Omöjligt att få ut förrutom om du inte är utbildad. Då går det att skära ett hål i halsen och blåsa in luft via ett sugrör.

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor